• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-07 20:58
Hallo,

Ik wilde graag een processor-upgrade doen bij mijn pc. Nu heb ik een Acer-PC en dus ook een Acer-moederbord, waarbij ik dus niet kan opzoeken wat mogelijk is.
Op dit moment heb ik een Intel Pentium 4 processor en ik zou graag een Core2Duo E8500 processor erop willen zetten.

Is dit mogelijk???
Hier wat info over mijn moederbord (PC wizard 2008):
Processor : Intel Pentium 4 516
Frequentie : 2933 MHz - (huidig : 2926.01 MHz)
Ondersteuning : Socket 775 LGA
Data Cache L1 : 16 KB
Trace Cache L1 : 12 Kµops
Cache L2 : 1024 KB
FPU Coprocessor : Aanwezig

Alvast heel erg bedankt,
StefanoDiBosso

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het niet werken.
Wat voor chipset zit er op het moederbord trouwens?

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-07 20:58
De chipset is een: ATI RS400/RC400/RC410

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ook Acer PCs hebben gewoon moederborden erin zitten. Vaak van Acer zelf, maar ook van hun retailtak AOpen. Ipv te kloten met tooltjes kun je dat ding gewoon open maken (zul je voor de upgrade toch moeten doen) en kijken of je het zo kunt identificeren. Acer PCs hebben vaak een stickertje op de BIOS chip waar de naam (denk aan V75M of 6400 oid) staat.

Evt kun je ook met de BIOS string eea opzoeken.

Puur op basis van de met software uitleesbare info kunnen we iig niet eenduidig zeggen of deze upgrade kan of niet. Verreweg de meeste So775 chipsets kunnen in theorie C2D aan, maar naast de chipset moeten ook het BIOS en de VRMs het aankunnen, en dat lees je niet zo 1-2-3 uit :o

Eerst en vooral dus je mobo identificeren.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zelfs als het zou werken is het nog maar de vraag of het veel zin heeft. Vaak hebben die wat oudere bordjes een max geheugensnelheid van 533, 667 of 800 mhz. Wat natuurlijk niet tengoede komt van een e8500
Ook zou ik een dergelijke cpu niet op een budget bord plaatsen. Is gewoon zonde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2009 00:21 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 00:17:
Zelfs als het zou werken is het nog maar de vraag of het veel zin heeft. Vaak hebben die wat oudere bordjes een max geheugensnelheid van 533, 667 of 800 mhz. Wat natuurlijk niet tengoede komt van een e8500
Dual Channel DDR2-667 is heeft anders voldoende bandbreedte voor een 1333MHz FSB, welke de E8x00 serie gebruikt. Bovendien zelfs 1:1 (synchroon) met de bus. En volgens mij ondersteunt de ATi RS400 t/m DDR2-667 doorgaans. De vraag is alleen wel wat er nu op zit, want dat kan ook goed DDR2-533 zijn (of zelfs 400).

Of een E8500 op jouw moederbord gaat werken valt op deze manier niet te zeggen. Je geeft geen specifiek modelnummer en tevens ook geen specifieke informatie over het belangrijkste onderdeel in deze upgrade: je moederbord.
Ook in PCs van de grotere PC-boeren zitten (vaak gerelabelde) opzoekbare modellen moederborden. Je zult dus op zoek moeten naar jouw specifieke type. Mogelijk kun je wat terugvinden in je handleiding, op het moederbord zelf of in de BIOS-string.

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 02-02-2009 00:28 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1