Bios instellingen P4T533-C moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Op een van mijn pc's die ik ongeveer een jaar niet heb gebruikt, heb ik eergisteren weer in gebruik genomen en er opnieuw XP op geinstalleerd. Alles draait prima, maar bij het opstarten blijf ik hangen in mijn bios; waar gesteld wordt dat:

"During the last boot-up, your system hung for improper frequency combination. Your system is now working in safe mode. To optimize the system performance and reliability, make sure the frequency combination conforms to the specifications of your CPU, DIMM and other connected devices"

Plaatje van 1.1MB weggehaald.

Het gaat om een moederbord: P4T533-C

Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen? Welke instellingen zou ik moeten hebben/ waar kan ik zoiets vinden?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Arjan

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 01-02-2009 12:39 . Reden: belachelijk groot plaatje. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Geef even de volledige specificaties, vooral dan de processor mis ik.
Al eens de BIOS gereset? CPU speed al eens op Auto gezet?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT.

Kijk eens wat de snelheden moeten zijn van de diverse onderdelen, zoals cpu en geheugen. Pak de handleiding erbij en daarin staat precies hoe je deze dingen moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:25:
Geef even de volledige specificaties, vooral dan de processor mis ik.
Al eens de BIOS gereset? CPU speed al eens op Auto gezet?
Hi,

Ik heb inderdaad al eens mijn Bios gereset naar alle default values, maar daarmee was het probleem nog niet verholpen.

Voor de CPU speed heb ik 3 opties (1 daarvan was te zien op de afbeelding, maar die is weggehaald door de mods zie ik....)
1) Manual
2) 1700 MHz
2) 2266 MHz

'Het Bios' zegt dat mijn fout zit in de CPU/PCI frequency (MHz), die staat nu op 100/33. Waar kan ik vinden wat de goed instelling is? (er zijn heel veel verschillende combinaties te kiezen vanuit het Bios....)

hier een kleinere afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/01/1233487472-740.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:41:
Voor de CPU speed heb ik 3 opties (1 daarvan was te zien op de afbeelding, maar die is weggehaald door de mods zie ik....)
1) Manual
2) 1700 MHz
2) 2266 MHz
Stel deze in op de snelheid van je cpu. Dan weet je gelijk welke snelheid de PCIbus moet hebben, die wil je in elk geval altijd op 33MHz hebbben lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx ;)
Kijk eens wat de snelheden moeten zijn van de diverse onderdelen, zoals cpu en geheugen. Pak de handleiding erbij en daarin staat precies hoe je deze dingen moet instellen.
Van de pc heb ik enkel en alleen de handleiding van het moederbord. Van de CPU en het geheugen heb ik geen informatie mbt tot handleidingen. Is het mogelijk dat ik die informatie via de de pc kan opvragen?
Terw_Dan schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:45:
[...]

Stel deze in op de snelheid van je cpu. Dan weet je gelijk welke snelheid de PCIbus moet hebben, die wil je in elk geval altijd op 33MHz hebbben lopen.
Het klinkt stom, maar ik heb geen id wat de snelheid is van de CPU die er momenteel in zit, ik dacht 1700 MHz, maar als ik die instelling neem dan blijft ik steeds op de foutmelding stuiten.

Edit:
Ik heb gevonden dat er een pentium 4, 1.71GHz CPU in zit en 512MB of RAM aan geheugen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Dan draait hij nu goed lijkt me (17 x 100 = 1700). Als je het nu gewoon zo opslaat in het bios en je start opnieuw op doet hij het dan nog niet?

Zet anders 'CPU Speed' eens op auto/1700 (zoals je in je eerste post aangaf). Dat zijn dan toch echt de goede waardes voor jouw cpu..

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:38:
Dan draait hij nu goed lijkt me (17 x 100 = 1700). Als je het nu gewoon zo opslaat in het bios en je start opnieuw op doet hij het dan nog niet?

Zet anders 'CPU Speed' eens op auto/1700 (zoals je in je eerste post aangaf). Dat zijn dan toch echt de goede waardes voor jouw cpu..
Dat had inderdaad ook gedacht/gehoopt, ik heb nu allebei de instellingen eens gebruikt, maar hij blijft maar bij het opstarten zeggen dat er met die instellingen iets niet goed is/was. Als ik voorbij die Bios-foutmelding ben bij het opstarten, dan werkt mijn pc verder gewoon prima naar behoren.

Zou het mogelijk zijn dat er iets anders is wat mijn comp als 'fout' ziet? Geen flauw id of er automatisch fouten optreden als een pc voor bijna een jaar niet aan/uit is gezet terwijl hij wel gewoon aan het net heeft gehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is heel misschien je BIOS batterijtje leeg? Heb een epox bord gehad dat zo'n soort foutmelding daardoor gaf.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:22:
Is heel misschien je BIOS batterijtje leeg? Heb een epox bord gehad dat zo'n soort foutmelding daardoor gaf.
Dat zou goed kunnen, aangezien de pc een jaar niet aan de netspanning is geweest.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Pagina: 1