Toon posts:

problemen met (vermoedelijk) videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist een nieuwe pc gekocht.
be quiet powersupply straight power e6 650w
Club3D videokaart pci-e radeon hd4870 oc 1024mb ddr5 2xdvi
6GB DDR3 SDRAM
intel core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Intel Boxdx58so ix58 sata2

Ik heb juist vista ultimate x64 geinstalleerd.

Maar mijn scherm valt voortdurend uit. soms voorafgegaan met een bluescreen.
Als ik dan herstart krijg ik totaal geen beeld meer (zelfs niet van de POST)
Als ik een paar uur wacht heb ik terug beeld, maar dan voor een half uurtje en dan herhaalt het zich terug.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:18:
Weet iemand waaraan dit kan liggen?
Jawel, het probleem zit waarschijnlijk in één van je onderdelen of de combinatie daarvan.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

/edit: Welkom hier trouwens. 't Komt erop neer dat je zoveel mogelijk dingen moet gaan uitsluiten, begin met de makkelijk dingen door bijvoorbeeld een memtest en eventueel een harde schijf test. Start zo kaal mogelijk op, dus met één dimmetje, overbodige kaarten, schjiven en dvd-spelers loshalen. Probeer eventueel een ander (A-merk) voeding als je die hebt liggen en/of een andere videokaart. Als je bovenstaande troubleshooter volgt zou je bij het probleem moeten uitkomen, hoewel je vaak wel reserve onderdelen nodig bent om onderdelen te wisselen. Dat is lastig omdat lang niet iedereen die natuurlijk thuis heeft liggen, maar er is eigenlijk niet echt een andere manier. Post trouwens even de specs van je geheugen, en zorg dat deze in de bios op de juiste spanning staan.

[ Voor 57% gewijzigd door Nielson op 01-02-2009 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat vermoeden had ik ook al :p

Maar zonder beeld kan je niet veel troubleshooten hé :s

Ik heb de indruk dat de cooling van mijn videokaart wel draait.
Kan die zichzelf uitschakelen als die te warm wordt?

Want ik vind het heel raar dat ik zelfs tijdens de POST niets op mijn scherm krijg.
En het schem werkt wel op een andere pc dus dat sluit ik al uit.

Weet niet of het ermee te maken heeft, maar het is mij ook opgevallen dat de computer
tijdens het opstarten ook raar doet.

Ik druk op de powerknop, pc begint te draaien voor een 5tal seconden
daarna valt die uit met wat getik en geklik (en ik vind niet vanwaar het geluid komt) en na 5 seconden begint die terug te draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Psst, lees Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nou eens goed door :o

Er is juist wel veel dat je zonder beeld kunt doen :)

Ik verplaats dit topic voorlopig naar Processors, Moederborden & Geheugen, want vooralsnog wijst niets erop dat het met je videokaart te maken heeft. Die kan ook alleen maar beeld geven als de rest van het systeem overeind staat en info aanlevert.

Oslik blyat! Oslik!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:42
Stroom van je pc afkoppelen, dan start knop duwen en vasthouden.
Nu kun je vermoedelijk wel starten.

Een ander voeding zou ik als eerste proberen, dan testen.
Andere videokaart, en dan testen.
Zoveel mogelijk eruit halen en dan weer testen.

Klikken wil zeggen of voeding is te licht/defect(dat fans draaien zegt niks) of andere hardware blijft hangen(daarom moet je stroom van de pc halen, en dan werkt het weer).

Uitvallen scherm, kijk eens naar de fan op de videokaart, indien een videokaart te heet word dan schakelt deze zich uit.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:21:
Stroom van je pc afkoppelen, dan start knop duwen en vasthouden.
Gedurende een bepaalde periode? want zonder stroom gaat die toch niet werken.

Voeding is 650w. Zou normaal sterk genoeg moeten zijn.
Heb alleen nog oudere en zwakkere voedingen waarmee ik kan testen,
maar die zijn zeker te zwak :s

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 18:17 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07 22:42
Door knop van pc in te duwen, ontlaad de pc zich van stroom.
Dus indien een apparaat is vastgelopen(en stroom blijft erop, kan minimale stroom zijn), dan kun je door het ontladen, je pc weer aan de gang krijgen, dus hetzelfde als wat jij doet dmv een langere tijd wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag,
Maar kan windows deze problemen veroorzaken?
(dat het dus eerder een SW fout is dan een HW fout)

Problemen begonnen eigenlijk bij het installeren van de drivers vd cd van het MB.
Kreeg toen een foutmelding dat een bepaald proces (ben de naam vergeten maar was iets met system)
een error had.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:09
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 19:36:
Misschien een domme vraag,
Maar kan windows deze problemen veroorzaken?
(dat het dus eerder een SW fout is dan een HW fout)

Problemen begonnen eigenlijk bij het installeren van de drivers vd cd van het MB.
Kreeg toen een foutmelding dat een bepaald proces (ben de naam vergeten maar was iets met system)
een error had.
je zegt zelf dat je ook tijdens de POST geen beeld krijgt, en die loopt helemaal buiten windows...
Als je het wil controleren, kan je bijvoorbeeld een linux live cd starten. Maar dat staat vast ook in de troubleshooter O-)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat begrijp ik wel.
Maar ik moest daar ineens aan denken omdat je zei dat als een HW component hangt.....
Daarom dat ik dacht dat misschien de fout in windows zat waardoor bv beeldkaart vastloopt
als ik opnieuw opstart hangt die nog altijd (door die spanning die er nog opzat)
daardoor lijkt het dat de HW een probleem geeft maar eigenlijk ligt het probleem in
een conflict/corrupte driver of vista x64 ultimate.

Kan dat of is dat onmogelijk?

Heb net een 32bit vista ultimate geinstalleerd (uurtje geleden) en heb nog geen foutmelding gekregen (afkloppen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan dat of is dat onmogelijk?
Helaas, als je probleem optreedt voor het POSTen, staat het volledig los van je besturingssysteem. Dus als het met deze hardware en Vista 64 optrad zal het waarschijnlijk ook met Vista 32 (of XP of MacOS of Linux) optreden.

Verder heb je nog bar weinig van de dingen die hier staan geprobeerd:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Als hij weer vast gaat lopen, aub dat eerst doen, pas later als je resultaten hebt hier posten. Het heeft weinig zin dat we hier een voor een de punten die in de troubleshooter staan met de paplepel in moeten gieten :z

[ Voor 40% gewijzigd door dion_b op 01-02-2009 21:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heb de pc binnengedaan, en mijn grafische kaart is getest en deffect bevonden (en vervangen)
Maar het probleem is terug begonnen :s

Ik zou het straf vinden dat er twee keer een kaart met (dezelfde) productiefout in mijn pc terecht komen.
Ik vermoed dat er dus een ander component voor problemen zorgt.

Kan Windows Vista HW beschadigen? (kreeg weer geen beeld, deze keer na het installeren van de windows updates)

Ik zit echt met de handen in het haar nu want heb mijn pc nodig.
Maar het probleem lijkt niet opgelost te geraken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter goed door te nemen. Aan de hand van vage beschrijvingen kunnen wij er vrij weinig mee natuurlijk. Als je vermoed dat een ander component problemen geeft, wat op zich een logische redenatie is, test dit dan uit.

Verwijderd

ik vind het gewoon raar dat de winkel waar ik mijn systeem heb gekocht (en al teruggebracht met de melding van het probleem) blijkbaar toch vrij "laks" is in hun controle.

Ik vind het allemaal heel raar. Mijn computer werkt max een 6-tal uur en valt dan uit (al dan niet met een BSOD). Als hij dan opnieuw opstart draait hij eventjes (5-tal sec), ik hoor geklik valt terug uit en start terug op.
Mijn scherm blijft in stand-by staan en ik krijg geen beeld. Als ik mijn computer dan een paar uur af laat kan ik hem terug opstarten en begint het verhaal opnieuw.

Ik heb al geprobeerd eventuele achtergebleven spanningen te ontladen, heb de kabels nagekeken,.....

Het rare is dat als ik mijn computer herstart (via startmenu) voor hij zelf het opgeeft heb ik hetzelfde probleem. Om de een of andere reden weigert mijn grafische kaart dienst bij een warme start.

Ik heb mijn pc binnengedaan, en ze hebben de grafische kaart vervangen (Club3D videokaart pci-e radeon hd4870 oc 1024mb ddr5 2xdvi)
Er zouden problemen zijn met de bussen en de sista? zei de persoon die ik aan de telefoon gesproken had.
Maar ook de nieuwe kaart heeft het zelfde probleem.

Ik heb al op het internet zitten zoeken naar eventuele compatibilteitsproblemen of gekende problemen van de andere componenten in mijn computer, maar ik kan niets vinden.

Ik heb in de mate van het mogelijke de troubleshooting gedaan en ik kom er niet uit.

andere hw:
be quiet powersupply straight power e6 650w
6GB DDR3 SDRAM
intel core i7 920 2.66GHz 4.8GT/s Box
Intel Boxdx58so ix58 sata2
en de case is een antec nine hundred

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 09:25
Heb op oud systeem identiek hetzelfde gehad ... op den duur stopte hij er gewoon helemaal mee, nieuwe voeding en hij deed het weer.
Kan in jouw geval natuurlijk ook de aansluiting zijn op het mobo lijkt me.

ps aangezien je videokaart al helemaal nagezien hebt etc denk ik aan voeding.

[ Voor 16% gewijzigd door Graviton12 op 22-02-2009 14:44 ]

Pagina: 1