Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:54

almightyarjen

When does the hurting stop?

Topicstarter
Sinds eergisteravond heeft mijn Samsung B2700 een probleem: hij herstart uitzichzelf elke 5 minuten als je er mee bezig bent, ook tijdens het bellen. De herstarts komen minder vaak voor als de telefoon standby staat. Naar mijn inziens zijn ze gewoon random en niet het gevolg van een bepaalde handeling.

Ik heb de telefoon ook al helemaal uit elkaar gehaald en een paar uur laten liggen (condensators leeg laten lopen) zonder resultaat. Het euvel komt ook voor zonder de micro-SD kaart. Terugzetten naar fabrieksinstellingen mocht ook niet baten.

Kent iemand een soortgelijk probleem bij een Samsung? If so, wat was de oplossing?

Samsung biedt geen firmware update aan op de website. Uiteraard heb ik ze gemaild maar waarschijnlijk zullen ze zeggen dat ik hem naar een servicecentrum moet brengen, ik hoop het toch echter zelf op te lossen :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

ik heb precies het zelfde probleem, idd het terugzetten van de instellingen werkt niet, het is waarschijnlijk een software fout,
ik heb nog geen antwoord gehad van samsung, jij misschien ondertussen wel??

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:58:
ik heb precies het zelfde probleem, idd het terugzetten van de instellingen werkt niet, het is waarschijnlijk een software fout,
ik heb nog geen antwoord gehad van samsung, jij misschien ondertussen wel??
Ja, ik moest hem naar een servicepoint brengen. Daar hadden ze nog geen mogelijkheid om de firmware opnieuw erop te zetten, daarvoor moest de telefoon naar Samsung, waar hij nu is. Het schijnt twee weken te duren...

Tip: bij mijn service point zeiden ze dat je een aankoopbon moet hebben met het imei nummer van de telefoon erop, anders accepteert Samsung het niet. Om veel gezeik te voorkomen: als je geen factuur hebt met dit nummer, dan moet je die eerst aanvragen bij de verkoper. Ik heb hem bij Typhone.nl gekocht. Na een half uur aan de lijn te hebben gewachten hebben ze een nieuwe factuur met imei nummer gefaxt (ik stond al bij het service point).

Even een firmware-flasher op je website aanbieden, zo moeilijk...
:/

Verwijderd

almightyarjen schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:44:
[...]

Ja, ik moest hem naar een servicepoint brengen. Daar hadden ze nog geen mogelijkheid om de firmware opnieuw erop te zetten, daarvoor moest de telefoon naar Samsung, waar hij nu is. Het schijnt twee weken te duren...

Tip: bij mijn service point zeiden ze dat je een aankoopbon moet hebben met het imei nummer van de telefoon erop, anders accepteert Samsung het niet. Om veel gezeik te voorkomen: als je geen factuur hebt met dit nummer, dan moet je die eerst aanvragen bij de verkoper. Ik heb hem bij Typhone.nl gekocht. Na een half uur aan de lijn te hebben gewachten hebben ze een nieuwe factuur met imei nummer gefaxt (ik stond al bij het service point).

Even een firmware-flasher op je website aanbieden, zo moeilijk...
:/
Heb hetzelfde met mijn b2700, Heb er over gebeld en er zijn dus nog vele andere meldingen geweest over hetzelfde.
Ik moet wachten tot dat er een update komt werd er gezegd. opsturen heeft geen zin.
kan straks gewoon via de pc updaten.....
ben benieuwd hoe lang het duurt voor die update er is....

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:19:
[...]

Heb hetzelfde met mijn b2700, Heb er over gebeld en er zijn dus nog vele andere meldingen geweest over hetzelfde.
Ik moet wachten tot dat er een update komt werd er gezegd. opsturen heeft geen zin.
kan straks gewoon via de pc updaten.....
ben benieuwd hoe lang het duurt voor die update er is....
Ik heb de mijne inmiddels terug. Is een week weggeweest: netjes. En hij doet het weer perfect. Ik zou gewoon eisen dat ze hem opsturen als ze geen datum kunnen geven wanneer er een PC-update beschikbaar komt! Ze kunnen het niet maken dat ze je een paar weken lang met een foon laten zitten die het niet goed doet. De serviceprovider bij mij zei dat alle eerste series om dit probleem zijn teruggegaan dus wij zijn echt niet de enigen...

Verwijderd

Nu 2 weken de b2700 in bezit.
En ook ik het zelfde probleem ondanks dat dit bekend is bij Samsung. Schandalig dat het zo verkocht wordt.
Op de 2 mails is nog steeds niet gereageerd.
Dus bellen. Kort af ga naar KPN service center.
Hier kregen zij geen communicatie met de telefoon want dit schijnt bij samsung moeilijk te zijn in vergelijk met andere merken. na een 2 dagen is er eindelijk iemand die dit wel voor elkaar krijgt dus netjes een update.
Alles opnieuw ingesteld en een blij voor uit zicht tot dat de dag voorbij is.
Jawel het is beter hij schakelt nu nog maar 1 x per dag uit en niet 10 x.
Meestal is dit bij een beantwoording van een inkomend gesprek nadat de telefoon enkele uren ongebruikt is geweest en na beeindiging van de bleutooth verbinding met de carkit dat hij opnieuwe opstart.

Wie weet de oplossing zonder het toestel in het ronde archief te werpen?

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Het enige wat mij zo te binnen schiet is dat de update van KPN anders is dan de update van het service center van Samsung. Je zou kunnen proberen om naar een ander service center van Samsung te gaan met deze klacht en dan nogmaals je firmware laten updaten. Ik vind het wel raar want ik heb sindsdien geen problemen meer...

Verwijderd

Bedankt voor de tip. Ik ga samsung bellen om te vragen welk adres ik dan hebben moet. Want ook op de site staan verkeerde adressen genoemd.

Verwijderd

Bij mij is het inmiddels ook zover: ik heb ook spontane herstarts... Bij mij begon het precies op de dag dat ik overstapte op een ander abonnement (en er dus een andere simkaart in gedaan heb).

Ik denk trouwens niet dat het een software fout is (De samsung helpdesk gaf aan bekend te zijn met het probleem en dat het niet iets softwarematigs was). Maar na een beetje uitgezoek blijkt dat ie uitgaat op het moment dat je hem schud/beweegt/knijpt (weet niet wat het nou precies is). Als ik hem een dag laat liggen op mn bureau gaat hij niet uit, maar stop ik hem in mn broekzak dan gaat hij wel uit. Nou niet bepaald wat je verwacht van een shockproof telefoon: dat ie het schudden in je broekzak niet kan hebben.

Anyway, die van mij heb ik nu naar het KPN business centre gebracht (zat dus nog niet eens een dag bij KPN :P) en daar beweerden ze hem in een maand tijd terug te hebben... Ze gaan hem opsturen naar samsung. Hopelijk gaat dat wat sneller :(.

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:15
Ik ben op het moment aan het kijken naar de B2100. Weet iemand of die ook dit probleem hebben of juist niet?

Verwijderd

Ik heb mn b2700 weer terug. Ze hebben twee onderdeeltjes vervangen en een software update uitgevoerd. Daarbij zijn wel alle contactgegevens verloren gegaan (had ik gebackupped, maar is een tip voor mensen die het ding nog op moeten sturen). Hij doet het inmiddels weer prima.

De b2100 heb ik ook zien staan. Geen idee of ie hetzelfde probleem heeft. Ik ga er een beetje vanuit van niet, want hij's nieuwer. Maar zo niet dan lost samsung het best prima op. Ik ben wel beetje jaloers op de b2100 want die kan ook een meter onder water (en dat is heel erg handig......) en hij heeft ipv 350 uur standby tijd 600 uur. Aldus de kaartjes bij de mediamarkt. Het scherm van de b2100 is wel een stuk minder scherp dan die van de b2700.

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:28:
Ik heb mn b2700 weer terug. Ze hebben twee onderdeeltjes vervangen
Weet je ook wat ze vervangen hebben? :? Dat hebben ze bij mij volgens mij niet gedaan...

Verwijderd

Fijn dat je hem terug heb. Helaas bij mij duurt het wat langer. Ik ben hem nu ca. 1 week kwijt ook via KPN.
Met jullie berichten krijg ik een goede hoop dat hij gaat werken.
vreemd alleen voor zo'n toestel dat er onderdelen varvangen moeten worden.
Wat gebeurd er als hij een keer stuitert?
Ben benieuwd. eerst maar eens terug zien te krijgen. :?

Verwijderd

Waardeloos toestel, heb hem sinds november 2008. Vijf keer naar Dynafix opgestuurd voor reparatie, vier maal software update een keer een nieuw moederboard. Uiteindelijk in juni 2009 nieuw toestel gekregen van 2Call. Met precies dezelfde klachten. Bij gebruik van bluetooth gaat de telefoon uit of loopt vast (rood scherm).
Ook pakt de parrot ck3100 niet het complete telefoonboek maar maar een nummer van een contact persoon.
Voor de rest werkt het toestel wel goed zolang je bluetooth maar niet gebruikt, maar daar heb ik hem nu juist voor gekocht.

Verwijderd

heb ook zo'n onding gehad... software flipte ook, raakte netwerk kwijt zonder dat je iets merkte, dus op schermpje zag je 100 % ontvangst, enige remedie was zelf opnieuw opstarten ... heb 'm binnen de week teruggedaan en centjes teruggehad ... wacht nu op nokia 3720 ... iem. idee wanneer deze in winkel ligt ?

Verwijderd

Ik wacht nu op nokia 3720. Heeft iemand een idee wanneer deze in winkel ligt ?
Mijn bronnen zeggen deze zomer nog

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 17:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mijn B2700 floept ook altijd uit, ik heb hem opgestuurd voor reparatie en nu werkt hij terug prima, nu heb ik nog een probleem met de parrot CK3100 in de auto van mijn vrouw, pairen en telefoonboek werken maar als ik de auto uitschakel schakelt gelijk ook mijn mobiel uit, ik heb dan maar mijn bleutooth uitgeschakeld.

Starten ok

Stoppen bij de bakker

Mobiel herstarten

Stoppen bij de krantenwinkel

Mobiel herstarten

Thuis aankomen

Mobiel herstarten

Bluetooth uitschakelen

Verwijderd

O help o help!
Is er iemand die iets POSITIEFS te melden heeft over de samsung B2700?
Vooral over de reparaties/ updates?
Wij hebben ook eenmaal een 'reparatie' uit laten voeren bij een servicepunt.
Maar nu begint het gedoe opnieuw. Weer uitval van de telefoon. Dus dan toch maar weer wegbrengen?
Of moeten we nu samsung met zijn allen aanklagen opdat de software en materialen beter voor elkaar is?
Ik hoop niet dat het nodig is...

• almightyarjen

almightyarjen

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:26:
O help o help!
Is er iemand die iets POSITIEFS te melden heeft over de samsung B2700?
Vooral over de reparaties/ updates?
Wij hebben ook eenmaal een 'reparatie' uit laten voeren bij een servicepunt.
Maar nu begint het gedoe opnieuw. Weer uitval van de telefoon. Dus dan toch maar weer wegbrengen?
Of moeten we nu samsung met zijn allen aanklagen opdat de software en materialen beter voor elkaar is?
Ik hoop niet dat het nodig is...
De meeste reacties hier tonen toch wel dat na één keer opsturen het probleem verholpen is. Waarschijnlijk is bij jou de update niet helemaal goed uitgevoerd. Heeft de telefoon het wel goed gedaan na de reparatie. Zo ja, hoe lang?

Ik ben tevens ook niet te spreken over de kwaliteit van het geluid. Veel mensen met wie ik bel horen een echo van mij, is dit ook bij jullie bekend?

Pagina: 1