[Hyper-V Server] Output vm naar scherm server zelf mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 18:27
Weet iemand of (en eventueel hoe) het mogelijk is om de output van een vm naar de monitor te sturen van de Hyper-V server zelf?

Wat ik eigenlijk wil is (Hyper-V server), Vista, XP en SBS 2008 gaan draaien op 1 machine, zodat ik eenvoudig kan schakelen tussen de verschillende vm's, zonder 3 machines te hebben met een kvm-switch.
Als het niet werkt met Hyper-V server als host, misschien dan wel met Server 2008 Hyper-V als host, omdat die al een grafische UI heeft?

Hyper-V Server heb ik nu draaiend met Windows XP en Vista. Vanaf afstand kan ik ze prima benaderen, maar ik zou graag op de machine zelf werken.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51
Ik snap je verhaal niet :)
Je kan via de Hyper-V manager toch gewoon verbindingen met je virtuele machines? En met de Hyper-V manager kan je ook een externe Hyper-V server toevoegen om die virtuele machines te bekijken.

• Rixard
Flappie schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:58:
Ik snap je verhaal niet :)
Je kan via de Hyper-V manager toch gewoon verbindingen met je virtuele machines? En met de Hyper-V manager kan je ook een externe Hyper-V server toevoegen om die virtuele machines te bekijken.
We begrijpen elkaar geloof ik niet helemaal, maar misschien ben ik ook niet helemaal duidelijk.

Wat heb ik nu: Hyper-V Server (PC1) met de volgende vm's: Windows XP en Windows Vista.

Nu wil ik achter deze pc zelf (PC1) op Windows XP en Windows Vista (en eventueel nog een SBS 2008) kunnen werken. Uiteraard kan ik via een andere pc of laptop inloggen en (via RDP/Hyper-v Manager) de scherm-output zien. Wat ik echter wil is Windows XP en Vista draaien alsof het niet in een VM draait. Dus niet via RDP, maar de output van het scherm rechstreeks naar de monitor van de pc (PC1) waar Hyper-V Server op draait.

Ik hoop dat dit iets duidelijker is. :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:51
Oooh wacht, je hebt een installatie van Windows Hyper-V server? Dus niet Windows Server 2008 met Hyper-V role?

Op Hyper-V server heb je alleen de command prompt en verder niks. Maar dat is juist het doel van Hyper-V server. Dus alleen een Hypervisor, verder niks. Een zo "kaal" mogelijk systeem. Je maakt dan met een andere PC verbinding met de virtuele machines om het beeld te kunnen zien. VMware werkt trouwens met het zelfde principe hoor :)

Wat jij wilt heb je Windows Server 2008 voor nodig met de Hyper-V role :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
installeer de full version van Hyper-V (windows 2008 std x64 dus) dan kan je op de console werken met de vm's

letwel: de gui performance is erg slecht!, dus grafische apps kan je vergeten :)

ow en: de hyper-v manager gebruikt ook rdp als protocol ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 01-02-2009 13:09 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rixard schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:30:
Weet iemand of (en eventueel hoe) het mogelijk is om de output van een vm naar de monitor te sturen van de Hyper-V server zelf?
Dat gebeurt al? :)

Wanneer jij namelijk HyperV installeert als rol wordt de Windows 2008 install 'opgetild' door de hypervisor en als een Guest OS behandeld - dat is dan je Parent partition.

En die staat dus al op de console.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rixard
Wat jij wilt heb je Windows Server 2008 voor nodig met de Hyper-V role :)
Daar was ik al bang voor. Bedankt :)
letwel: de gui performance is erg slecht!, dus grafische apps kan je vergeten
Jammer :( Ik had gehoopt dat Hyper-V dusdanig virtualiseerde, dat dat wel mogelijk zou kunnen zijn. Waarvoor ik het wil gebruiken is het echter snel genoeg. (Websites/applicaties op verschillende OS/Browser-combinaties testen)
ow en: de hyper-v manager gebruikt ook rdp als protocol ;)
Ik weet het ;). Er was alleen wat onduidelijkheid n.a.v. mijn eerste post, daarom heb ik dat zo geschreven.

Ik ga maar eens SBS 2008 installeren met Hyper-V role. :) Bedankt allemaal!

• Zwelgje
sbs2008 met de hyper-v role geactiveerd is geen supported config ;)

sbs2008 als guest op een hyper-v machine wel.

• Rixard
Powershell schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:39:
sbs2008 met de hyper-v role geactiveerd is geen supported config ;)

sbs2008 als guest op een hyper-v machine wel.
Argh! :( Ik lees het nu ook net. Naja, dan maar SBS 2008 Onder Hyper-V server. :/

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Zijn er eigenlijk hypervisors die VM kunnen koppelen aan een videokaart?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 11:05
tim427 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:08:
Zijn er eigenlijk hypervisors die VM kunnen koppelen aan een videokaart?
nee, dit is vanuit een business perspective niet interessant, vandaar dat die gasten het niet maken. Het zou wel interessant zijn als zoiets zou gebeuren. Dan zou het pas een ultieme VM zijn wanneer je ook een videocard interface als virtual device kan attachen en daar op broadcasten. Dan zou je een enkel werkstation kunnen gebruiken voor meerdere personen, alleen zal je dan ook je input devices moeten kunnen virtualiseren.
ik denk dat zoiets veel te lastig is voor de weinige vraag er naar.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Zwelgje
Razwer schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 15:21:
[...]

nee, dit is vanuit een business perspective niet interessant, vandaar dat die gasten het niet maken. Het zou wel interessant zijn als zoiets zou gebeuren. Dan zou het pas een ultieme VM zijn wanneer je ook een videocard interface als virtual device kan attachen en daar op broadcasten. Dan zou je een enkel werkstation kunnen gebruiken voor meerdere personen, alleen zal je dan ook je input devices moeten kunnen virtualiseren.
ik denk dat zoiets veel te lastig is voor de weinige vraag er naar.
zijn er wel, citrix is bezig met een client hypervisor (project independence)

demo: http://www.youtube.com/watch?v=msyvpFqFl0I

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

Powershell schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:14:
[...]

Zoals hier in dit filmpje is te zien, lijkt mij dat hier best wel vraag naar kan zijn...

CAD programma's virtualiseren, enz...

Ik zie hier wel toekomst in... Maar maakt alleen citrix dit op het moment?

Ik weet dat XEN ook PCI-Passthrough heeft:

Afbeeldingslocatie: http://images.mattiasschlenker.de/blog.rootserverexperiment.de/20071231_kernel-dom0.png
Afbeeldingslocatie: http://images.mattiasschlenker.de/blog.rootserverexperiment.de/20071231_kernel-domU.png

Zo ook te zien is dat PCI-e support is...

Nadeel van XEN: et is oud qua kernel patches, en niet out-of-the-box te installeren, en is erg lastig te configureren...

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:10
Rixard schreef op zondag 01 februari 2009 @ 13:37:

Jammer :( Ik had gehoopt dat Hyper-V dusdanig virtualiseerde, dat dat wel mogelijk zou kunnen zijn. Waarvoor ik het wil gebruiken is het echter snel genoeg. (Websites/applicaties op verschillende OS/Browser-combinaties testen)
Is het dan niet makkelijker om VMware workstation te installeren? Dan kun je eenvoudig de machines starten die je nodig hebt en heb je ook direct de uitvoer.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 11:05
Powershell schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 16:14:
[...]

ziet er idd spannend uit. dat is exact wat de TS zoekt. Maar mijn uitspraak geldt nog ten dele, het is nog niet beschikbaar.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1