[VMware Fusion] Full screen, OSX bar

Pagina: 1
Acties:

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02 19:34
Hey mensen, ik heb sinds kort VMWare Fusion en het werkt echt heel goed, ben er heel blij mee maar ik heb een klein probleempje mee.
Ik probeer via VMWare Fusion C&C:Red Alert 3 te draaien in full screen wat op zich best goed gaat op 1 ding na.. als ik mijn scherm naar boven probeer te krijgen door de muis naar de bovenkant te bewegen krijg ik de hele tijd de OSX statusbar
Dit is een beetje irritant want dat wil ik helemaal niet :P
Heeft iemand hetzelfde probleem of daar een oplossing voor gevonden?
Gr. Relis

Edit:
Na nog wat meer proberen ben ik er ook achter gekomen dat de minimap niet echt werkt, de dingen staan er wel op maar het onderliggende plaatje is foetsie
Dit gebeurt in zowel RA3 als in tiberium wars
Screenshotje
Help please? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Relis op 01-02-2009 02:10 ]

Verwijderd

VMware is niet echt bedoelt om games mee te spelen. Je emuleert hiermee windows en directx en zo heb je ten eerste zeer veel performanceverlies (je draait immers 2 besturingssystemen) en daarnaast kan je niet garanderen dat alles ook precies zo er uit ziet als dat het er uit moet zien. Sommige (voornamelijk oudere) games zullen misschien wel goed draaien, maar het is het beste om games gewoon op bootcamp te draaien.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij kun je in de preferences "Game mode" aanzetten, dat fixt de menu bar, ik weet alleen niet hoe je dan die bar tevoorschijn tovert als je em wel nodig hebt.
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:11:
VMware is niet echt bedoelt om games mee te spelen. Je emuleert hiermee windows en directx en zo heb je ten eerste zeer veel performanceverlies (je draait immers 2 besturingssystemen) en daarnaast kan je niet garanderen dat alles ook precies zo er uit ziet als dat het er uit moet zien. Sommige (voornamelijk oudere) games zullen misschien wel goed draaien, maar het is het beste om games gewoon op bootcamp te draaien.
De TS zegt dat het op zich wel draait, dus laat hem dat lekker draaien zou ik zeggen.

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:41:
[...]

De TS zegt dat het op zich wel draait, dus laat hem dat lekker draaien zou ik zeggen.
Lees je dan ook even het tweede stukje? Als je dingen als directx gaat emuleren kan je niet garanderen dat alles er 100% goed uit ziet, en omdat hij aangeeft dat er bepaalde dingen "niet echt werken" adviseer ik dat het het beste is om games op bootcamp te draaien. Uiteindelijk moet de TS het zelf weten uiteraard.

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-02 19:34
Dutch_Razor schreef op zondag 01 februari 2009 @ 12:41:
Volgens mij kun je in de preferences "Game mode" aanzetten, dat fixt de menu bar, ik weet alleen niet hoe je dan die bar tevoorschijn tovert als je em wel nodig hebt.

[...]

Hey bedankt, dat deed 'm.
Ik dacht idd, net als Audioknip, dat VMware ervoor zou zorgen dat de spellen erg choppy zouden spelen maar dit valt heel erg mee, ik kan spellen zoals RA3 met gfx op hoog zonder problemen spelen :)
Tuurlijk er zijn wel eigenaardigheden bijv. soms als je van een menu naar een andere gaat dat je fps dan in één keer naar iets van 0.5 gaat ofzo maar voor de rest is het vrij goed te doen.

Nog een vraagje, heb het al een beetje geprobeerd te vinden maar no luck so far...
Ik weet dat je je bootcamp partitie kan opstarten of converten naar VMWare, nou kan het ook dat je je in VMware's geinstalleerde windows ook via bootcamp start?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee, dat werkt maar 1 kant op.
Pagina: 1