2xMolex naar PCI-E & 4870

Pagina: 1
Acties:

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 16:23
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een 4870 in mijn computer zitten, die mijn defecte 8800 GTS verving.
Bij de installatie van die kaart had ik maar één PCI-E stekker op mijn PSU zitten, dacht ik, dus heb ik de 2xMolex>PCI-E adapter gebruikt die meegeleverd werd met de kaart.

Nu kwam ik tot de ontdekking dat ik nog een 2de PCI-E kabel had voor mijn voeding (Zalman ZM600 met modulaire aansluitingen).

Nu weet ik niet of de huidige aansluiting via molex connectoren veilig en voldoende is, vooral omdat ik eerlijk gezegd niet meer weet of ze nu wel of niet op aparte rails zitten.

Het installeren van mijn videokaart was een heel gepruts door ruimtegebrek, dus ik wil eigenlijk mijn kast niet meer openhalen tenzij dit echt noodzakelijk is.

Verwijderd

Ja, 2x molex is prima, anders zouden die kabeltjes natuurlijk niet bestaan.

• Wazza
Ja, 2x molex is prima, anders zouden die kabeltjes natuurlijk niet bestaan.
Het gaat ook geen problemen opleveren als beide molex stekkertjes op dezelfde rails zitten?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:45
Wat is nu eigenlijk concreet je vraag?
Als je geen zin hebt om de kabel te vervangen, en het werkt gewoon, dan vervang je de kabel gewoon niet...
Natuurlijk is het veilig, natuurlijk is het voldoende (anders gaven ze toch geen verloop stekker bij je kaart?), en bij mijn Zalman 500W voeding zitten de molexen en de PCI-e stekker op dezelfde rail.
Wazza schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:46:
[...]Het gaat ook geen problemen opleveren als beide molex stekkertjes op dezelfde rails zitten?
En jij denkt dat 1 PCI-e stekker wel over 2 rails verdeelt is?
Zoals ik hierboven al zei, de molexen gebruiken dezelfde rail als de PCI-e stekker (bij een Zalman 500W in ieder geval).

[ Voor 36% gewijzigd door Malantur op 31-01-2009 23:49 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Wie zegt uberhaubt dat voeding meer dan 1 rail heeft? En waarom zouden de PCI-e stekkers niet op 1 rail zitten? En als je dat weet van die PCI-e stekkers, dan weet je het toch ook van de molexen? (staat wellicht aangegeven bij modulaire blokken)

• Wazza
Wat is nu eigenlijk concreet je vraag?
Als je geen zin hebt om de kabel te vervangen, en het werkt gewoon, dan vervang je de kabel gewoon niet...
Natuurlijk is het veilig, natuurlijk is het voldoende (anders gaven ze toch geen verloop stekker bij je kaart?), en bij mijn Zalman 500W voeding zitten de molexen en de PCI-e stekker op dezelfde rail.
Ik wou gewoon zeker weten dat op lange duur geen problemen zou kunnen opleveren, of dan wel met de voeding zelf, of met de kabels, dat was eigenlijk het enige wat ik zou willen weten, dat was eigenlijk mijn vraag.
Pagina: 1