Probleem MPC met digitaal geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289049

Topicstarter
Ik ben al uren en uren bezig met het goed fixen en configuren van mijn instellingen, maar het werkt allemaal niet zo goed. Ik heb 5.1 geluidsset die alles ondersteund (dolby digital, dts etc.) en wil gewoon dat mijn digitaal geluid werkt als ik een dvdtje (of serie) kijk op mijn n00by laptop (1,60 gigahertz AMD Turion 64 X2).
Met VLC player werkt het ondertussen redelijk, maar om de halve minuut hapert het geluid ff en ik gebruik liever Media Player Classic (mijn laptop is niet zo snel :) ). Er zit uiteraard optical out op mijn laptop. Soundcard is Conexant HD Audio.

Mijn vraag is: welk codecpack / codec(s) moet ik gebruiken in combinatie met MPC? CCCP staat er nu op, maar ik heb geen idee welke instellingen ik moet gebruiken voor spdif en of dit codecpack uberhaupt voldoende is. Ik las ook dat je in MPC ook iets moet veranderen aan de instellingen zodat MPC niet zijn eigen settings en codecs gebruikt, maar die van het te gebruiken programma (CCCP, of ac3filter o.i.d.)

Op VLC werkt het digitale geluid wel, maar ik heb gelezen dat die schijnbaar zijn eigen codecs en filters heeft.

Mijn excuses als dit ergens anders al staat uitgelegd, maar ik ben intussen 8)7 van al die codecs, settings en programma's. Ik moet me hier binnenkort toch maar eens verder in gaan verdiepen ;)

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Groeten,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Probeer PowerDVD eens om te kijken of je er uberhaupt wel 5.1 uit krijgt.

Heb je bij Configuratiescherm ook gekozen voor 5.1 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik anders AC3 filter, is wat makkelijker met passtrough in te stellen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 11:42

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Je hoeft iig niets aan de settings van MPC te veranderen om het met CCCP te laten werken, dat zet CCCP standaard al goed (iniedergeval als je MPC samen met CCCP installeerde).

Heb je wel in de CCCP settings. (Startmenu -> Combined Community Codec Pack -> Settings) de benodigde vinkjes bij SPDIF aangezet? Volgensmij moet je daar de bovenste 2 boxjes aanvinken voor S/PDIF output.

Verder is CCCP naar mijn mening een zeer goed codec pack. Lekker lightweight, in tegenstelling tot k-lite ofzo, wordt zeer goed onderhouden en de stable versies zijn ook echt stabiel. Het speelt praktisch alles af, behalve realmedia files, daarvoor moet je real alternative installeren.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@thinkpad:
Hmm, misschien niet heel slim, maar idd stond het bij configuratiescherm op stereo. Maar goed, met VLC heb ik wel gewoon full pull 5.1 digitaal geluid hoor (mijn geluidsset geeft het ook aan op het display). Ook met stereo instelling, dus daar ligt het dan niet aan lijkt me.
Het probleem is dat mpc het digitale audio signaal niet herkent. Some further info: ik heb nog niets veranderd aan de standaard instellingen van cccp en mpc.
Voor VLC heb ik na wat ge-google daarentegen wél de juiste instellingen gevonden, zodat VLC-player dus wel goed werkt, maar hij hapert een beetje. M.a.w. VLC-player is (optimaal) geconfigured, ik vind het programma alleen shit en wil mpc.

Maar ik zal powerdvd eens proberen en kijken of ik wat kan tunen aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@xploding-force:
nee, bij cccp kwam media player home cinema, en aangezien ik een enorme n00b-ass videokaart heb, heb ik maar gekozen voor mp classic :). Dus standaar staat het misschien niet goed. De bovenste 2 zijn aangevinkt.
ffdshow audio settings staat automatisch op 2/0/0 stereo. Heb 'm net gezet op no change, maar dan schiet ie automatisch terug (als je settings weer opstart) naar 2/0/0 stereo. Niet dat dat uitmaakt, want hij doet t nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GEFIXT! heb ff cccp opnieuw geinstalled, nu met mpc home cinema.

moest bij media player via view > options > playback > output, onder het kopje direct show video 'overlay mixer' aanzetten. werkt nu top

iig bedankt voor de moeite
Pagina: 1