• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 23:34
ik heb hier een p4 3.4 ghz 2mb (standaart)
hij loop stressed naar 64 graden (na 30 min)
ik heb een nieuwe cpukoeler geprobeert
een ocz koeler lijkt op de greezer 7 pro
nieuwe pasta 5x
is dit normaal of niet
ik wil ook wel downgreaden
ik kan alles vervangen behalfe cpu moederbord
totale spec:
p4 3.4 2mb
1gb ddr 2 667
6600gt pci-e 128mb
250gb hd
asus p5ad2-e premium
550 wat voeding
ideeen graag

geen probleem naar juiste plaats verhuizen

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

64 graden is geen probleem hoor met een p4 3.4Ghz (prescott) die zijn nu eenmaal erg warm en niet goed te koelen zonder extreme maatregelen te nemen.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:27
P4's staan bekend als heethoofden. Deze temperatuur is niet extreem. Zie ook Overclocking & Tweaking FAQ :)

Specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
64 graden stressed is niets mis mee. Zolang het niet boven de 70 uit komt zou ik mij er geen zorgen over maken. Geld in de PC stoppen om het lager te krijgen, vind ik persoonlijk zonde van het geld.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
davevogel0 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:41:
ik heb hier een p4 3.4 ghz 2mb (standaart)
hij loop stressed naar 64 graden (na 30 min)
ik heb een nieuwe cpukoeler geprobeert
een ocz koeler lijkt op de greezer 7 pro
Lijkt op is geen goede beschrijving van een product, begin eens met een exacte omschrijving van het merk/model/type.
nieuwe pasta 5x
Hoe dik is je pasta-laag?
is dit normaal of niet
Dat hangt nogal van je omgevingstemperatuur af. Kun je wellicht beschrijven hoe de situatie in de kast is? Als je de kast open zet met een tafelventilator erop gericht, is het dan beter?
ik kan alles vervangen behalfe cpu moederbord
Vervangen met wat?
ideeen graag
Neem de Apen-nootjes in "Overclocking & Tweaking FAQ" eens door.

PS. Je spelling en interpunctie zijn absoluut om te huilen :'( . Spelfouten kan iedereen maken, maar het ontbreken van interpunctie is gewoon luiheid.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kijk eens naar de hoeveelheid pasta, maak er een foto van. Er moet ongeveer een rijstkorrel op. Teveel isoleert de warmte = warme CPU.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Geloof maar niet dat hij hem koeler krijg.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Die P4 werden ontzettend heet dus dit is niet vreemd. Let wel op dat 64 graden echt niets zegt als je niet de omgevingstemperatuur meeneemt. Is je kast goed geventileerd of is het een dichte kast in een hoekje? Blaast je voeding warme lucht over de heatsink heen?
Maar maak je verder geen zorgen hoor, die temperatuur is best normaal.

Verwijderd

Afhankelijk van welke CPU je hebt zijn de thermische specificaties als volgt:

Intel® Pentium® 4 Processors 650 (SL7Z7 / SL8Q5) 67,7 graden
Intel® Pentium® 4 Processors 651 (SL8WG / SL94W / SL96J) 69,2 graden
Intel® Pentium® 4 Processors 651 (SL9KE) 64,4 graden
Intel® Pentium® 4 Processor Extreme Edition 3.40 GHz (SL7CH) 67 graden

Aangezien je aan 64 graden zit, lijkt het me wel degelijk iets om zorgen over te maken.

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-01 23:34
als eerst over mijn spelling
ik ben 13 en heb dyslexie dus niet zeuren
ik heb de pasta 5x opnieuw aangebracht met de grote van een rijst korrel
de voeding zuigt juist lucht weg
de kast staat vrij op de grond
dus niet in een bureau kast of zo
een standaart atx kast
is dit nu beter kalizec?

Verwijderd

Zoals de meeste hier al zeggen: Geen probleem:)

Even over je dyslexie, ik zit in de 2e 14 jaar zitten 3 mensen bij mij in de klas die dyslexie hebben. Je kan niemand wijsmaken dat je geen punten of komma's hoeft te zetten omdat je dyslexie hebt. En vind het ook niet passend dat je zegt "dus niet zeuren".
Maargoed peace:)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
Mensen, CTFD :z

Draait de fan op zijn hardst, dus op 100%, of gaat deze in de loop van de tijd langzamer draaien? Zo ja, kijk dan eens in het BIOS of er een instelling in staat die de fan naar beneden bijstelt om zo voor minder herrie te zorgen. Ook zou je eens kunnen kijken of je nog ergens een fan vandaan kunt toveren als extra intake/outtake (da's een kwestie van uitproberen wat in jouw kast het efficiëntst werkt).

Verder is het natuurlijk zo, zoals al de rest hier al zegt, dat de P4's nu eenmaal heethoofden waren. Je zou kunnen kijken of onderclocken een optie is, maar dat gaat wel weer ten koste van de prestaties.

Verwijderd

64graden , draaid hier nog een northwood en die draaid op 3.4gig en stressed 58-64graden afhankelijk van de temps in huis
hij heeft eens op 81graden gelopen doordat het koelelement helemaal dichtgestoft zat heeft zo maanden gedraaid zonder problemen 81graden zonder gekheid en gewoon goed draaien.
De P4 draaid nu nog steeds prima.

P4 kan behoorlijk wat hebben en bovendien bij overhitting klokt hij automatische terug zodat hij niet doorbrand , zat filmpjes gezien waarbij het koelelement werd verwijderd tijdes 100% stressed maar gebeurde helemaal niks en waneer het koelelement weer geplaats werd zag je de temps dalen en verder gewoon niks.

64graden moet geen probleem zijn bij 75graden zou ik pas eens gaan denken van oei wel wat heet..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
davevogel0 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 22:51:
als eerst over mijn spelling
ik ben 13 en heb dyslexie dus niet zeuren
Op deze manier kun je natuurlijk weinig hulp verwachten.. Hier op GoT verwachten we van onze bezoekers wel enige eigen inzet.

Verder is het gewoon algemeen bekend dat de P4's gewoon heethoofden waren. Dus eigenlijk is er helemaal geen probleem. Gewoon lekker zo laten, en je niet druk over maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.