2 verschillende schermen op 1 PC

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• wverbeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 05:52
Hallo jongens,

Even een klein vraagje omtrent een computer met 2 verschillende beeldschermen.

Ik heb een computer met een videokaart (NVIDIA Geforce 8400GS) welke op het moment 2 TFT's aanstuurt.
ééntje gaat via de DVI aansluiting en de andere via de normale VGA aansluiting.

TFT 1 = 1280 - 1024
TFT 2 = 1024 - 768

Nou wil ik het bureaublad uitbreiden zodat ik wat meer ruimte heb.

Helaas als ik dit doe met de software van Nvidia zelf dan wordt het kleine scherm gewoon goed en mijn grote scherm wordt dan ipv 1280 - 1024 ook naar 1024 - 768 gezet.

Wat ook een nadeel is is dat hij het beeld dus uitbreid maar ik wil gewoon 2 precies dezelfde beelden alleen dan wel dat ik op beide mijn normale resolutie heb en dat ik op beide verschillende applicatie's kan draaien.

Is daar aparte software voor of is het een 'foefje'.

Ik weet dat het bestaat want bij mijn vorige pc had ik dat wel, maar hier kan het dus op de één of andere manier niet.

Alvast bedankt :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 18:30

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wverbeek schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:36:
Hallo jongens,

Even een klein vraagje omtrent een computer met 2 verschillende beeldschermen.

Ik heb een computer met een videokaart (NVIDIA Geforce 8400GS) welke op het moment 2 TFT's aanstuurt.
ééntje gaat via de DVI aansluiting en de andere via de normale VGA aansluiting.

TFT 1 = 1280 - 1024
TFT 2 = 1024 - 768

Helaas als ik dit doe met de software van Nvidia zelf dan wordt het kleine scherm gewoon goed en mijn grote scherm wordt dan ipv 1280 - 1024 ook naar 1024 - 768 gezet.

Wat ook een nadeel is is dat hij het beeld dus uitbreid maar ik wil gewoon 2 precies dezelfde beelden alleen dan wel dat ik op beide mijn normale resolutie heb en dat ik op beide verschillende applicatie's kan draaien.

Ik weet dat het bestaat want bij mijn vorige pc had ik dat wel, maar hier kan het dus op de één of andere manier niet.

ultramon :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 22:35
wverbeek schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:36:

Je wilt je bureaublad uitbreiden, maar je bureaublad moet niet uitgebreid worden want je wilt twee precies dezelfde beelden, maar dan met verschillende beelden. Ik knoop er geen touw aan. :?

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met te bepalen of je wilt uitbreiden (dus per definitie andere dingen op de twee monitoren) of klonen (exact hetzelfde op beide monitoren).

Als je wilt klonen, hou er ff rekening mee wat dat betekent - resolutie moet ook gelijk zijn dan - geen wonder dat als je die optie kiest ze beide op de lagere resolutie gaan zitten!

Maar goed, het is op GoT dat je zelf eerst doet wat je kunt voor je een topic opent, en dat als je er niet uitkomt je exact aangeeft waar je gezocht hebt, op welke zoektermen, wat je vond, wat je geprobeerd hebt en wat er toen gebeurde. Die moeite heb je nauwelijks genomen, dus begin allereerst daarmee.

Om je op weg te helpen:
Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 31-01-2009 20:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.