Computer aan/in de muur.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-10 09:19
Hallo,

Ik ben van plan om een computer te bouwen die aan de muur komt te hangen maar dan wel direct erop met ene houten casing ( niet al te dik ). en ingebouwd scherm dat dus net op een schilderij lijst moet gaan lijken ;).

zelf zat ik te denken aan een 19'' widescreen (misschien groter).

verder moet hij niet al te veel lawaai maken. en ik wil dan de een matx moederbord kopen ( met onboard video ). en dan een soort van kleine koeler op de cpu ( zodat hij dus niet te dik wordt ). verder moet ik een wat kleinere voeding zien te vinden maar wel krachtig genoeg. ( misschien de casing van een standaard atx voeding aanpassen ).
als hdd wou ik een zeer kleine ssd gebruiken van 16gb ofzo.

....

mogelijk kan ik dit alles ook bouwen uit een laptop maar dat lijkt mij meer werk, maar deze heb ik wel tot mijn beschikking.

....

enkele tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PC gewoon ergens verstoppen, of gat in de muur en aan andere kant v/d muur een normale pc neerzetten. Hoef je niet te kloten met kleine onderdelen en verbouwen ;)

Tja, wat wil je specifiek weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:29
Neem inderdaad gewoon een laptop met bijv een dvi aansluiting, een scherm met HDMI, een verloopje, en je bent klaar lijkt me.

Wat ga je ermee doen verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41
Een project als deze is geen kleintje en ook lastig om goed te volbrengen.

Als eerst moet je een dun lcd scherm vinden die makkelijk te demonteren is zodat je alleen het scherm gedeelte overhoud.

Als het aan de muur komt te hangen zal je goed moeten nadenken over de plaatsing van de onderdelen, als je een hele brede lijst maakt kun je daar ook nog het een en ander in kwijt.

Wat je ook kunt overwegen om de computer ergens anders in te bouwen en een kabel naar de monitor te laten lopen. (er is altijd een kabel dus waarom geen monitor kabel)

Als het scherm niet enorm interactief hoeft te zijn kun je misschien ook naar kant en klare oplossingen kijken en die misschien aanpassen. Kan nog goedkoper uitvallen ook.

Er zijn tegenwoordig zat grote fotolijsten beschikbaar (19"+) die ook filmpjes kunnen laten zien, op het netwerk kunnen en sommige hebben zelfs browsers.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
om wat specifieker te zijn, ik wil deze gaan gebruiken als een soort van media center, dus voornamelijk voor het bekijken van films, echter wil ik er geen optische drive in wat ik wil dit allemaal streamen vanaf het netwerk.

ik wou de power eigenlijk regelen van achter zodat je geen kabel ziet lopen. en het regstreeks in de muur verdwijnt.

bedankt voor de reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Fenergy op 31-01-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

misschien is iets in de vorm van een Eee box een idee om in te bouwen.

dan hoef je alleen het scherm nog. en als ik het goed heb heeft zon Eee box alleen een voeding nodig buiten de box dus die zou je (met voldoende koeling) in de muur weg kunnen werken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Marce schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:27:
misschien is iets in de vorm van een Eee box een idee om in te bouwen.

dan hoef je alleen het scherm nog. en als ik het goed heb heeft zon Eee box alleen een voeding nodig buiten de box dus die zou je (met voldoende koeling) in de muur weg kunnen werken oid.
hmmm, ik zat eigenlijk aan eigen configuratie te denken maar het is altijd nog een optie maar dat ding is zo klein die zou er net zo goed onder kunnen want het design is ook wel oke, en dan zou ik gewoon een lcd aan de muur kunnen hangen. maar is wel een dure oplossing

aangezien het fijt dat ik hier nogwel wat hardware en een laptop heb liggen

[ Voor 7% gewijzigd door Fenergy op 31-01-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
Ik weet niet aan wat voor video je zit te denken maar, ook met het oog op de toekomst, is er toch een redelijk zware processor aan te bevelen voor HD-video. Ik geloof dat je toch moet denken aan een dual core met een kloksnelheid rond de 2,2GHz voor 1080p mkv video's. En dan weet ik niet of een Eee-box of jouw laptop afdoende is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ben even zo brutaal geweest om een schetsje te maken van hoe je het zou kunnen doen. Daarmee kun je dus de bekabeling en alles ook in 1 keer wegwerken zodat je daar geen last van hebt.

Schets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LE3tGfTkgdsazfwG45e41XME/full.jpg

Misschien kun je iets met dit idee doen.

Succes met je project iig! :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
b0On schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:40:
Ik weet niet aan wat voor video je zit te denken maar, ook met het oog op de toekomst, is er toch een redelijk zware processor aan te bevelen voor HD-video. Ik geloof dat je toch moet denken aan een dual core met een kloksnelheid rond de 2,2GHz voor 1080p mkv video's. En dan weet ik niet of een Eee-box of jouw laptop afdoende is....
de laptop heeft een core 2 duo.

maar wou eigenlijk zoweerzo nieuwe hardware hopen voor dit project. ( normale hardware ). maar mogelijk het scherm van de laptop gebruiken.
Rakkerzero schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:42:
Ik ben even zo brutaal geweest om een schetsje te maken van hoe je het zou kunnen doen. Daarmee kun je dus de bekabeling en alles ook in 1 keer wegwerken zodat je daar geen last van hebt.

Schets:

[afbeelding]

Misschien kun je iets met dit idee doen.

Succes met je project iig! :)
dat is idd een zwaar vet idee! dan kan ik ook wel een 24'' monitor pakken,

watvoor hout zal ik daardan voor gebruiken?

in iedergeval bedankt voor de tip! ga het zeker overwegen.

watvoor hout zal ik hiervoor dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Als je er films op wil kijken zou ik toch iets groter dan 19" of zelf 24" zoeken. Een 19" aan de muur is echt superklein voor films.
Een LCV TV is meestal groter en lager in resolutie dan een PC scherm.

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
The Dud3 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 21:04:
Als je er films op wil kijken zou ik toch iets groter dan 19" of zelf 24" zoeken. Een 19" aan de muur is echt superklein voor films.
Een LCV TV is meestal groter en lager in resolutie dan een PC scherm.
ja inderdaad maar in de zelfde kamer staat al een 37'' full hd tv maar die staat niet echt practisch voor als je vanuit bed nog een film wilt kijken vandaar ook dat ik dit in gedachte had, maar ja 24'' kost ook geen drol meer dus dat wordt hem dan waarschijnlijk ook. maar groter ook echt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Laatst online: 11-10 15:22
FF een kickje,

Is het nog wat geworden met dit project?

Het is op zich een zeer interessant concept, het maken van een computer casing aan de muur, aangezien je veel ruimte op de muur hebt en de 'case' niet dikker hoeft te zijn dan het dikste component (meestal de voeding).

Andere pros:
■ Veel ruimte voor harde schijven en andere zut
■ Weinig koeling nodig door grote oppervlak
■ Geen kabels bij de benen onder het bureau
■ "computer" hapt ook minder stof aan de muur
■ Makkelijk op ooghoogte werken aan de computer, geen gebuk meer

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, kijk eens in het Lapmod (digitale fotolijst) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 13-10 15:35

Zeror

Ik Henk 'm!

Snowwie schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 02:05:
Het is op zich een zeer interessant concept, het maken van een computer casing aan de muur, aangezien je veel ruimte op de muur hebt en de 'case' niet dikker hoeft te zijn dan het dikste component (meestal de voeding).
Zelfs die dikte zou je nog kleiner kunnen krijgen. Als je de mogelijkheid hebt, zou bijv de voeding (of hele PC) onder de vloer of via een gat in de muur aan de andere kant kunnen bevestigen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Voor de Mac Mini zijn houders te krijgen waarmee je hem achterop een tv/monitor kunt monteren, misschien is dat iets? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.applelinks.com/news/gifs/mini2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnGizmo op 28-09-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Lijkt me meer een CM-verhaal dan een EL-iets; blijkbaar is dit topic 2 jaar terug tussen de mazen heengegleden. Schopje naar CM dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
MartijnGizmo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:37:
Voor de Mac Mini zijn houders te krijgen waarmee je hem achterop een tv/monitor kunt monteren, misschien is dat iets? :)

[afbeelding]
Is niet Mac Mini only hoor, er zijn volgens mij ook ITX behuizingen die je op de VESA mount kunt schroeven dacht ik.

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Ik vindt allemaal leuk bedacht, maar denk niet dat het echt gaat lukken... aangezien de voeding grootte, videokaart, CPU cooler, en genoeg ventilatie om alles cool te houden en om films te kijken in HD qualiteit

Leuk gedacht, of je moet een heel muur willen verbouwen om dit voor elkaar te krijgen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Soundstorm2010 op 29-09-2010 14:05 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Soundstorm2010 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:04:
Ik vindt allemaal leuk bedacht, maar denk niet dat het echt gaat lukken... aangezien de voeding grootte, videokaart, CPU cooler, en genoeg ventilatie om alles cool te houden en om films te kijken in HD qualiteit

Leuk gedacht, of je moet een heel muur willen verbouwen om dit voor elkaar te krijgen 8)7
Jij hebt nog nooit gehoord van Intel Atom bordjes met een ION chipset op een mITX moederbordje met een PicoPSU en een adapter? Die dingen zijn klein, worden bijna niet warm en spelen Full HD af...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
MartijnGizmo schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 11:37:

[afbeelding]
HP heeft ook wat USDT-modellen met VESA-mountings, dat kan ook handig zijn. Onder andere de 7800 USDT is best een leuk systeempje, alleen uitbreidingskaarten (bijvoorbeeld een TV-tuner-kaart) wordt wel lastig ;)

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Nee, ben niet op de hoogte van die kleine dingen, Big Boys, With Big Toys :P

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Er is hier een enorm topic te vinden over de Laptop naar foto lijst conversie (dat is 1 optie), maar je denkt groter en wilt een 19" of zelfs not groter scherm.

In dat geval lijkt het me het me erg belangrijk om eerst eens op zoek te gaan naar een zo plat mogelijk scherm waar je DVI of iets in die richting op kunt aansluiten. Als je ook de computer in de muur wilt hangen dan kom je toch nog aardig wat problemen tegen. Om te beginnen zul je nog wel bij het systeem moeten kunnen en dus moet je een oplossing verzinnen om hier toch bij te kunnen zonder dat je scherm dan wel je muur schade op lopen. Denk bijvoorbeeld aan een oplossing met een magneet strip om de lijst op zijn plaats te houden die op zijn beurt het scherm weer vast houd waar achter je de PC verstopt...
Natuurlijk moet je de de PC ook kunnen koelen en zelfs een passief gekoeld systeem zal een mogelijk moeten hebben om de warmte kwijt te kunnen (vergeet ook de warmte van de monitor niet die dingen kunnen ook aardig wat warmte produceren). Dus ventilatie gaten onder je lijst :(

Al met al lijkt me dat de beste oplossing is een zo plat mogelijke monitor aan de muur te hangen, dan de kabels netjes weg te werken en de PC in een andere kamer neer te zetten, je hoeft niet te pielen met kleine onderdelen dan wel een stuk uit de muur te hakken en je kunt er makkelijk bij om het ding als het nodig is van nieuwe hardware te voorzien etc... het is een stuk goedkoper en natuurlijk een heleboel minder rommelig dan een gat in je muur moeten maken voor een computer.

Mocht je echt een kast in de muur willen verwerken kijk dan eens naar de VIA pico oplossingen ik geloof dat ze zelfs al een systeem hebben dat 1080p kan afspelen en die dingen passen zelfs in een wandcontactdoos. Wat koeling betreft hoef je je dan geen zorgen te maken ze zijn gemaakt voor dit soort kleine ruimte en als je een dubbele doos in de muur hangt kun je dan andere voor de stekker van de monitor gebruiken.
Ik heb deze oplossing nog nooit in de praktijk gezien wat mij het gevoel geeft dat waarschijnlijk de hardware niet krachtig genoeg is dan wel de prijs zo hoog dat het de moeite niet waard is maar wie weet zit ik er naast. Ik heb zelf niet meer onderzoek gedaan dan uit vinden dat die dingen bestaan en met dat ik ze zag dacht ik gelijk dat zou een leuke media center PC kunnen worden zo lang je alles maar streamt...
Pagina: 1