Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] MSN Icon weg

Pagina: 1
Acties:

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45
De iconen voor msn zijn verdwenen van mijn computer.

Ik had eerst msn 8.5 heb deze tot 3 keer toe opnieuw geïnstalleerd in de hoop het icon terug te krijgen maar tevergeefs. Nu ik msn 9.0 heb binnengehaald is er niks verandert. Via zoeken op de zoekterm msn en msn messenger kan ik evenmin mijn icon terug vinden.

Weet iemand wat ik fout doe of hoe ik aan zo een icon kan komen om msn op te starten ? , Ben een Vista bezitter

(Ik hoop dat ik het topic juist heb geplaatst.)

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffrey88 op 31-01-2009 19:08 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:01

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat bedoel je met icon's ? In je start menu, quickbar, notification area ?
Heb je zelf al gezocht naar een mogelijke oorzaak ?
Zie je de applicatie nog staan onder software and applications in he configuration panel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jeffrey88
Idd.

In zowel de startbalk, quickbar als het bureau blad kan ik het icon niet vinden om msn op te starten.

Ik zie de applicatie nog wel staan onder Software and applications. Dus msn moet nog wel op de computer staan, maar niet het bestand (icon) om het op te starten.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

En wat als je handmatig de snelkoppelingen maakt?

[ Voor 14% gewijzigd door Wiethoofd op 31-01-2009 19:43 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Ga dan gewoon even naar de map C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe

Klik met de rechtermuisknop op het bestand en klik op het menu dat verschijnt op Snelkoppeling maken

Scrol helemaal naar beneden voor de snelkoppeling en verplaats hem naar je Start/bureaublad/etc (Je kan tevens ook voor de optie 'Aan startmenu vastmaken' kiezen en de naam veranderen :)

Je hebt het namelijk over een icon: we noemen dat een snelkoppeling :). Een 'icon' is meer een plaatje dat je binnen MSN gebruikt (schermafbeelding), of het plaatje dat bij de snelkoppeling wordt gebruikt: voor Office is er een ander plaatje dan voor Windows Media Player, Rekenmachine, etc. Je kan deze plaatjes handmatig veranderen, het plaatje is er alleen voor het overzicht maar heeft verder geen invloed op het bestand waar de snelkoppeling naar verwijst

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 19:41 ]

• Jeffrey88
Dankje. Het is opgelost

Onder snelkoppeling versta ik dus zo een ''icon'' met een pijltje links onder.

Verwijderd

Jeffrey88 schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:30:
Dankje. Het is opgelost

Onder snelkoppeling versta ik dus zo een ''icon'' met een pijltje links onder.
Ja, een snelkoppeling bestaat gewoon in Windows dus uit
- gegevens welk bestand moet worden geopend
- een icon/plaatje dat vaak symbool staat voor bepaalde software :)
Pagina: 1