Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Camcorder / Camera] Live streamen naar internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand toevallig een idee of het ook mogelijks is om met behulpt van een camcorder of camera je beeldmateriaal gelijk door te streamen naar internet?

Voor presentatie doeleinden ben ik op zoek naar een oplossing waarbij iemand met een camera / apparaat om een object loopt en vervolgens dit beeld rechtstreeks op een website streamt.

Gelijktijdige verbindingen is minimaal, zal alleen op verzoek zijn per telefoon.

Ik kwam op GoT al iets tegen van Mobiola: http://www.mobiola.com/mobiola-web-camera
Maar dit is volgens mij niet mogelijk met mobiola.

Ik zoek waarschijnelijk op de verkeerde zoekwoorden, maar kan mij niet voorstellen dat ik dit wiel als eerste moet uitvinden.

Iemand enig idee?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Om welke hardware/software gaat het?

Onder Mac OS X kun je zoiets simpel doen met iedere videocamera met een Firewire-uitgang, of een (USB) webcam met Quicktime Broadcaster.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Onder windows kun je gewoon windows media encoder gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:06:
Om welke hardware/software gaat het?

Onder Mac OS X kun je zoiets simpel doen met iedere videocamera met een Firewire-uitgang, of een (USB) webcam met Quicktime Broadcaster.
Dat is nou net de vraag. Het moet mobiel zijn, met andere woorden ik moet met bijvoorbeeld een camcorder rondom een...uhm... auto kunnen lopen bijvoorbeeld en dit moet live gestreamed worden naar het internet.

Zodat ik op deze manier 1 persoon kan laten zien wat er bijvoorbeeld aan de auto mankeert of hoe eruit ziet.

Noem maar even een voorbeeld.
DJSmiley schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 23:19:
Onder windows kun je gewoon windows media encoder gebruiken.
Noem dit de easy part. Met VLC Player zou je ook kunnen streamen. Het gaat in de 1e instantie om de hardware. Een camcorder heeft bijvoorbeeld niet de mogelijkheid om live te streamen naar het internet. Althans ik ben nog niks tegen gekomen en heb toch redelijk wat modellen bekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds op zoek naar een goeie oplossing en ben het volgende al tegen gekomen:
  • Qik
  • Flixwagon Kyte
  • Kyte
  • Sony LocationPorter
De laatste optie is extreem duur en daarom ook niet een goeie oplossing.
De andere 3 moet je aanmelden bij een dienst verlenend bedrijf.

Of ik nou zoek op livecast, webcast, mobile streamin, etc. Ik kan maar geen redelijke betrouwbare oplossing vinden.

Iemand misschien wat meer ervaring met het live mobiel streamen principe en mij wat hints / tips kan geven?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:34
Vaak kun je een camera wel instellen wat hij moet doen als je hem aansluit op USB.

Camera / USB opslag apparaat.

En Windows Media Encoder werkt wel aardig.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Of via firewire, uiteraard. Dan nog is dus het probleem om dat draagbaar door te sturen. Een laptop/netbook (met draadloos internet) lijkt ideaal, maar dan moet je natuurlijk gaan kijken of je wel genoeg processorpower hebt om de encoding live en direct te doen.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar zijn geen producten voor op de markt die dat al kunnen?
Meestal kom ik her en der weer wat dingen tegen die dit al lang kunnen, maar met betrekking tot dit is het allemaal beta en het lijkt net of het iets nieuws is.

Maar zoals de bovengenoemde software producten, daar moet je allemaal streamen via hun site.
Is niet een oplossing waarbij je gewoon gebruik kunt maken van je eigen producten?

Het mooiste zou een camcorder zijn die wireless kan werken met een server / pc en die vervolgens het naar internet streamed, maar er zijn geen camcorders met wireless of in ieder geval deze functionaliteit.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Veel Sony camcorders ondersteunen het niet iig, mijn DCR-SR-52 biedt de mogelijkheid sowieso niet vanuit het USB menu.

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 13:13
Wat zijn de kwaliteitseisen (mobiele telefoon of broadcast kwaliteit)?
Wat is je budget?
Wisselt de locatie of betreft het een vaste plek?
Wil je het vaker doen dus spul kopen of wil je spullen huren?

Je beelden zullen hoe dan ook naar het internet moeten;
Is er een betrouwbare, vaste internetverbinding beschikbaar in de buurt?
Mag / kan je netwerk/video bekabeling leggen?
Is er WiFi beschikbaar of ben je afhankelijk van UMTS/GPRS?

Alles kan maar je zal echt even moeten vertellen wat je EXACT wil anders kan niemand iets nuttigs zeggen.
De antwoorden varieren dan van een simpele Nokia N95 oplossing tot een straalverbinding met datalink op locatie of een eigen video uplink via satelliet.

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
wellicht moet je meer in deze richting gaan zoeken:
http://blog.gadgetlite.co...-internet/comment-page-1/
http://www.techdigest.tv/2004/04/wifi_camcorder_1.html

[ Voor 16% gewijzigd door macciez op 13-02-2009 14:37 ]

Do what you love, do it often

Verwijderd

Topicstarter
Kokkers schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 14:24:
Wat zijn de kwaliteitseisen (mobiele telefoon of broadcast kwaliteit)?
Wat is je budget?
Wisselt de locatie of betreft het een vaste plek?
Wil je het vaker doen dus spul kopen of wil je spullen huren?

Je beelden zullen hoe dan ook naar het internet moeten;
Is er een betrouwbare, vaste internetverbinding beschikbaar in de buurt?
Mag / kan je netwerk/video bekabeling leggen?
Is er WiFi beschikbaar of ben je afhankelijk van UMTS/GPRS?

Alles kan maar je zal echt even moeten vertellen wat je EXACT wil anders kan niemand iets nuttigs zeggen.
De antwoorden varieren dan van een simpele Nokia N95 oplossing tot een straalverbinding met datalink op locatie of een eigen video uplink via satelliet.
Kwaliteiteisen, tjah afhankelijk van wat er mogelijk is. De bedoeling is om diverse producten aan klanten te laten zien op afstand via het internet. Zodat de klanten een bepaald gevoel kunnen krijgen van hoe en wat.

Budget, €1000en euro's is not done. Het moet wel een product zijn die te verkopen valt aan meerdere klanten.

Er is een vaste internet verbinding in de buurt en de mogelijkheid van Wireless is altijd te maken.

Als voorbeeld een garage. Stel een klant wil graag een auto zien, maar moet eerst in de auto stappen om alleen het uiterlijk al te kunnen zien. Wat ik graag zou willen is het mogelijk maken om via internet iets te streamen van kijk zo ziet hij er van buiten uit. Zo ziet hij er van binnen uit en dit wel als een live stream die te bekijken valt via je eigen website.

Dus enige kwaliteit is gewenst.
De 1e zou wat kunnen zijn, maar is niet live te streamen via je eigen website. Het wordt eerst opgeslagen op je eigen pc of server en dan pas achteraf kun je het verwerken.

De 2e is nog gis werk en valt weinig over te vinden.

Ik zit op dit moment een optie te overwegen van een Asus EEE pc met een bepaald Camcorder of Webcam, maar of dat haalbaar? Dit brengt weer andere problemen met zich mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2009 16:08 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Persoonlijk vind ik nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu wilt doen. Voor zover ik het begrijp wil je het volgende bereiken, correct me if I am wrong though;

Je wilt een product creëren waarbij jij live beelden kunt doorzenden op locatie via een vaste internetverbinding in de buurt naar een website. Waarbij jij dus filmt en verteld wat het precies is.

Nu snap ik één ding niet zo goed, waarom wil je dit? Klanten willen veel liever een product in levende lijven zien hoor :P

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op zondag 15 februari 2009 @ 21:16:
Persoonlijk vind ik nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nu wilt doen. Voor zover ik het begrijp wil je het volgende bereiken, correct me if I am wrong though;

Je wilt een product creëren waarbij jij live beelden kunt doorzenden op locatie via een vaste internetverbinding in de buurt naar een website. Waarbij jij dus filmt en verteld wat het precies is.

Nu snap ik één ding niet zo goed, waarom wil je dit? Klanten willen veel liever een product in levende lijven zien hoor :P
Er is vraag naar en een kennis van mij wil dit graag. Ik ben inderdaad op zoek naar een product die mijn input door middel van een Webcam, Telefoon, Camcorder een stream op mijn website kan zetten, zodat klanten dit live kunnen bekijken.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:38
Het makkelijkst is om een camcorder via FireWire aan een laptop te hangen, die dan weer via WiFi verbonden is met een andere computer, die weer via internet te benaderen is.
Er zijn ook apparaatjes waarmee je de video-uitgang van je camera via VHF of UHF kan doorstralen naar een ontvanger, die het digitaliseert en er een livestream van maakt. Misschien kan je zelfs zo'n Marmitek setje aanpassen voor gebruik aan je camera.

Ik moet hier binnenkort ook eens naar op zoek.....

[ Voor 5% gewijzigd door WEBsel op 15-02-2009 23:19 ]

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• Ary
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-02-2023

Ary

Je zou een camera op een laptop kunnen aansluiten waar een dongel aan hangt (mocht WiFi niet beschikbaar zijn).

Verwijderd

Topicstarter
WEBsel schreef op zondag 15 februari 2009 @ 23:18:
Het makkelijkst is om een camcorder via FireWire aan een laptop te hangen, die dan weer via WiFi verbonden is met een andere computer, die weer via internet te benaderen is.
Er zijn ook apparaatjes waarmee je de video-uitgang van je camera via VHF of UHF kan doorstralen naar een ontvanger, die het digitaliseert en er een livestream van maakt. Misschien kan je zelfs zo'n Marmitek setje aanpassen voor gebruik aan je camera.

Ik moet hier binnenkort ook eens naar op zoek.....
Ary schreef op maandag 16 februari 2009 @ 02:34:
Je zou een camera op een laptop kunnen aansluiten waar een dongel aan hangt (mocht WiFi niet beschikbaar zijn).
In dit geval maaikt een camcorder of webcam dan ook niet meer uit, maar niet elke webcam kan toch verwerkt worden in een website qua code?

Dit scenario zou een oplossing kunnen zijn, maar wat beter zou zijn is een camcorder alleen en dus een iets wat handzamer product. Straks moet je een laptop om je nek hangen en van alles mee slepen. Het moet wel portable blijven.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-11 16:38

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb geen oplossing, maar als je een beetje kwaliteit wilt dan heeft dat natuurlijk ook met de kwaliteit van je internetverbinding te maken, vooral je upload zal een grote rol spelen. Zorg dus voor voldoende upload om je beeldkwaliteit goed te krijgen en een goed stabiel draadloos netwerk zodat je niet continu met verschillende bitrates zit.

Verwijderd

Topicstarter
KneoK schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:01:
Ik heb geen oplossing, maar als je een beetje kwaliteit wilt dan heeft dat natuurlijk ook met de kwaliteit van je internetverbinding te maken, vooral je upload zal een grote rol spelen. Zorg dus voor voldoende upload om je beeldkwaliteit goed te krijgen en een goed stabiel draadloos netwerk zodat je niet continu met verschillende bitrates zit.
Dat spreekt voor zich en zit helaas niet de uitdaging in. De opzet hiervan is simpel te realiseren, maar het vinden van een portable handzaam product is een stuk lastiger 8)7

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Elke webcam kun je laten streamen via het internet in principe.

Wikipedia: Comparison of streaming media systems

• Kokkers
Zo zou ik het doen:

Wil je met beperkte bandbreedte fatsoenlijk resultaat dan zul je moeten zorgen dat de kwaliteit van je bron zo goed mogelijk is. Een budget DV camera geeft veel beter beeld dan welke webcam dan ook.

Zorg dat je op locatie een betrouwbare ADSL lijn hebt liggen met maximale upload capaciteit
Voor ADSL is dit 1Mbit, voor duurdere SDSL of kabel verbinding is dit vaak 2Mbit of meer.
Kosten tussen de €50 en €100 euro per maand.

Ga niet purtsen met Wifi en leg even een fatsoenlijke CAT5 kabel van de router naar waar je moet zijn.
Draadloos is onbetrouwbaar vergeleken met een draadje.
Moet je een stuk buiten overbruggen overweeg dan om de kabel op moeilijke plaatsen in een tuinslang te leggen ter bescherming. Van deze vaste verbinding heb je later profijt.

Koop een kleine flightcase
Netjes inbouwen:
Barebone pc inclusief firewire aansluiting
Osprey 210 capture kaart
Klein LCD scherm (touch)
Mini toetsenbord met geintegreerde muis
Camcorder met minimaal firewire, analoge en externe microfoon aansluiting.
Statiefje?
Externe microfoon?
Spare parts voor als er iets stuk gaat (2e systeem?)
Bekabeling

Standaard Windows XP op de barebone.
Windows Media Encoder of http://www.microsoft.com/...Overview.aspx?key=encoder
WMV9 of VC-1 output profiel op fatsoenlijke resolutie met totale bitrate tussen 800-1500Kbit afhankelijk van internetverbinding. Neem ook een fatsoenlijke outputresolutie en dus niet de postzegels van 320x180 die je vaak ziet.

Aansluiten van camera via Firewire heeft de voorkeur omdat uiteindelijke beeldkwaliteit beter zal zijn.
Nadeel is dat de firewire bekabling naar de camera max +/-15m lang kan zijn, stugger is en dat de connectoren hier niet voor gemaakt zijn. Als de kabel of camera heel even wegvalt zal het encoding proces stoppen en met de hand gestart moeten worden. Dit geeft in de praktijk gezeur.
Alternatief is analoge bekabeling via Osprey 210 capture kaartje, werkt prima en is veel meer plug&play.

Huur ergens een stukje 'hosted' Windows Media Services (de serverkant). Met het door jou genoemde volume hoeft dit echt niet veel te kosten. Stel deze hosted service in om de stream bij je encoder op te pikken (pull methode), wel even je firewall en NAT goed configureren.

Maak een Silverlight player (met Windows Media Player fallback) en 'embed' deze in een website die je bezoekers kunnen bekijken en zorg dat deze er er een beetje 'slick' uitziet.

Kosten maandelijks tussen de €100,- en €200,- voor hosting en internetverbinding en eenmalig tussen de €1500,- en €2500 aan materiaal afhankelijk van spare parts. Paar middagen klussen, iemand uitleg geven hoe het setje te bedienen en remote stand-by zijn voor eventuele vragen/problemen/storingen.

Heb je het in één keer fatsoenlijk geregeld en lever je een fatsoenlijk produkt.
Met minder zou ik persoonlijk geen genoegen nemen (zowel als opdrachtgever als uitvoerende)

Als je meer te besteden hebt zijn er mooiere oplossingen te bedenken.

Verwijderd

Topicstarter
Kokkers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:07:
Zo zou ik het doen:

Wil je met beperkte bandbreedte fatsoenlijk resultaat dan zul je moeten zorgen dat de kwaliteit van je bron zo goed mogelijk is. Een budget DV camera geeft veel beter beeld dan welke webcam dan ook.

Zorg dat je op locatie een betrouwbare ADSL lijn hebt liggen met maximale upload capaciteit
Voor ADSL is dit 1Mbit, voor duurdere SDSL of kabel verbinding is dit vaak 2Mbit of meer.
Kosten tussen de €50 en €100 euro per maand.

Ga niet purtsen met Wifi en leg even een fatsoenlijke CAT5 kabel van de router naar waar je moet zijn.
Draadloos is onbetrouwbaar vergeleken met een draadje.
Moet je een stuk buiten overbruggen overweeg dan om de kabel op moeilijke plaatsen in een tuinslang te leggen ter bescherming. Van deze vaste verbinding heb je later profijt.

Koop een kleine flightcase
Netjes inbouwen:
Barebone pc inclusief firewire aansluiting
Osprey 210 capture kaart
Klein LCD scherm (touch)
Mini toetsenbord met geintegreerde muis
Camcorder met minimaal firewire, analoge en externe microfoon aansluiting.
Statiefje?
Externe microfoon?
Spare parts voor als er iets stuk gaat (2e systeem?)
Bekabeling

Standaard Windows XP op de barebone.
Windows Media Encoder of http://www.microsoft.com/...Overview.aspx?key=encoder
WMV9 of VC-1 output profiel op fatsoenlijke resolutie met totale bitrate tussen 800-1500Kbit afhankelijk van internetverbinding. Neem ook een fatsoenlijke outputresolutie en dus niet de postzegels van 320x180 die je vaak ziet.

Aansluiten van camera via Firewire heeft de voorkeur omdat uiteindelijke beeldkwaliteit beter zal zijn.
Nadeel is dat de firewire bekabling naar de camera max +/-15m lang kan zijn, stugger is en dat de connectoren hier niet voor gemaakt zijn. Als de kabel of camera heel even wegvalt zal het encoding proces stoppen en met de hand gestart moeten worden. Dit geeft in de praktijk gezeur.
Alternatief is analoge bekabeling via Osprey 210 capture kaartje, werkt prima en is veel meer plug&play.

Huur ergens een stukje 'hosted' Windows Media Services (de serverkant). Met het door jou genoemde volume hoeft dit echt niet veel te kosten. Stel deze hosted service in om de stream bij je encoder op te pikken (pull methode), wel even je firewall en NAT goed configureren.

Maak een Silverlight player (met Windows Media Player fallback) en 'embed' deze in een website die je bezoekers kunnen bekijken en zorg dat deze er er een beetje 'slick' uitziet.

Kosten maandelijks tussen de €100,- en €200,- voor hosting en internetverbinding en eenmalig tussen de €1500,- en €2500 aan materiaal afhankelijk van spare parts. Paar middagen klussen, iemand uitleg geven hoe het setje te bedienen en remote stand-by zijn voor eventuele vragen/problemen/storingen.

Heb je het in één keer fatsoenlijk geregeld en lever je een fatsoenlijk produkt.
Met minder zou ik persoonlijk geen genoegen nemen (zowel als opdrachtgever als uitvoerende)

Als je meer te besteden hebt zijn er mooiere oplossingen te bedenken.
THANKS!, dit is erg duidelijk, alleen het dilemma van het portable zijn is nu wel heel erg minimaal.
Wat voor betere oplossing zijn er anders als je meer te besteden hebt? Als de eenmalige aanschaf hoger ligt, maar wel portable dan is dat een overweging waard.

• Kokkers
Als je meer te besteden hebt zou je kunnen kijken naar een oplossing van bijvoorbeeld vBrick:
http://www.vbrick.com/docs/VBrick_ProductSelectorGuide.pdf

Waarschijnlijk een prima turn-key oplossing maar vermoedelijk met een heftig prijskaartje vergeleken met de eerder genoemde prijzen. Zelf geen hands-on ervaring met deze dozen.
VBExpress® http://www.vbrick.com/products/vbcast/

VBrick products are covered in the rare case of hardware failure. Standard RMA policies get you
Contains a Windows Media appliance pre-installed in a hard,
back up in running in a matter of days. VBrick’s Platinum support offers next day RMA service.
durable travel case, allowing you to broadcast from anywhere at anytime, without having to unpack and set up. Simply open the case, connect the camera, power, and network connection to Software Upgrades begin live webcasting. Customers are entitled to free software upgrades for minor feature releases and patches. Platinum customers are also entitled to free upgrades to major releases.

Features
- Product Support
- One VBrick WM Appliance
- Durable carrying case
- E-mail Support
- Camera, microphone, tripod, Cables, connectors, power and network switch, supply and Quick Start Guide
- Web-based Knowledgebase
Hoeveel meer portable moet het zijn?

[ Voor 79% gewijzigd door Kokkers op 16-02-2009 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kokkers schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:44:
Als je meer te besteden hebt zou je kunnen kijken naar een oplossing van bijvoorbeeld vBrick:
http://www.vbrick.com/docs/VBrick_ProductSelectorGuide.pdf

Waarschijnlijk een prima turn-key oplossing maar vermoedelijk met een heftig prijskaartje vergeleken met de eerder genoemde prijzen. Zelf geen hands-on ervaring met deze dozen.

[...]

Hoeveel meer portable moet het zijn?
Handzaam als een camcorder zonder de poespas van laptop / kabels. Dat noem ik portable.
De optie van vBrick lijkt mij inderdaad een dure oplossing en verander qua draagbaarheid niet meer bij dan het beschreven systeem hierboven. Althans prijs technische verhoudingen.

• Kokkers
Viewcast GoStream SURF
The Most Powerful Portable Streaming Appliance - ANYWHERE!
Introducing the GoStream® SURF - same GoStream portability, but with much more power to let you broadcast in multiple full resolution streams. Designed with a combination of simplicity, portability, and power - just grab the handle and GO! It's a great way to quickly stream live events over the Internet from on location or anywhere you can access an IP network.
Afbeeldingslocatie: http://www.viewcast.com/images/products/niagara_surf_lrg.jpg

Vanaf $10,995.00

• Kokkers
Viewcast Niagara 2100
ViewCast has broken the price/performance barrier with its latest innovation, the Niagara 2100. Packed with many of the same powerful features found in ViewCast’s professional-grade streaming appliances, the Niagara 2100 offers uncompromised quality and simplicity of operation in a compact, low-cost streaming solution.
Afbeeldingslocatie: http://www.viewcast.com/images/products/niagara_2100_lrg.jpg

Vanaf $3995
(NOT AVAILABLE UNTIL END of FEBRUARY 2009)

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Je hebt ook nog iets wat overdreven kan zijn en dit zit er zelfs nog boven. Dit zal erg professioneel spul zijn, maar zou er geen tussen weg bestaan?

Ik neem het sowieso wel mee, maar dit zal hem denk ik niet gaan worden.

• Kokkers
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:53:
8)7 Je hebt ook nog iets wat overdreven kan zijn en dit zit er zelfs nog boven. Dit zal erg professioneel spul zijn, maar zou er geen tussen weg bestaan?

Ik neem het sowieso wel mee, maar dit zal hem denk ik niet gaan worden.
Het tegenovergestelde van professioneel is ...

Wellicht een idee om naar de Phonehouse te gaan, een 2 jarig abonnement met Nokia N95 af te sluiten en daar mee te gaan prutsen, wel goedkoop!

Het is onderdeel van de bedrijfsvoering, onderdeel van de communicatie en verkoopproces naar klanten, zal een structurele oplossing moeten zijn en toch wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dit soort dingen goed doen is gewoon niet mainstream en zal wat geld kosten. Vergeleken met de kosten van arbeid en andere facilitaire kosten van een bedrijf is dit een schijntje.

Verwijderd

Topicstarter
Kokkers schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 23:16:
[...]

Het tegenovergestelde van professioneel is ...

Wellicht een idee om naar de Phonehouse te gaan, een 2 jarig abonnement met Nokia N95 af te sluiten en daar mee te gaan prutsen, wel goedkoop!

Het is onderdeel van de bedrijfsvoering, onderdeel van de communicatie en verkoopproces naar klanten, zal een structurele oplossing moeten zijn en toch wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Dit soort dingen goed doen is gewoon niet mainstream en zal wat geld kosten. Vergeleken met de kosten van arbeid en andere facilitaire kosten van een bedrijf is dit een schijntje.
Van € 2000 naar € 10.000 euro is wel een erg grote sprong, althans dat vind ik persoonlijk.
De 2 apparaten hierboven zijn overkill voor een situatie als wat ik hierboven beschreef. Portable heeft een prijs, maar dit is te.

Nu kun je zeggen dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten, maar nee, ik ben op zoek naar een goeie oplossing. Ik kan ook wel met de camera's van SBS6 aankomen van 20k per stuk, maar dit lijkt mij duidelijk dat dit niet geschikt is voor het MKB.

Vervolgens de nokia E72 is tot daar aan toe, maar je moet hier streamen via een partij die de juiste dienst leverd. Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling om niet afhankelijk te zijn van derden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 00:15 ]

Pagina: 1