Toon posts:

Mijn Mobo is Dood

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals hier ([topic=132654]) te lezen is, is mijn overklok poging niet goed bevallen. Nu vroeg ik mij af of iemand nog een goed PII mobo weet voor een zacht prijsje. Of in geval van (geld)nood, iemand die me kan helpen met (terug)flashen van de bios.

Verwijderd

Welk mobo? Wat voor een bios? Start de PC nog? En dan bedoel ik krijg je nog iets in beeld te zien? Kijk anders ff op http://www.ping.be/bios

Verwijderd

Topicstarter
oops....
het is een Lucky-star (jaja) 6VABX2
een award bios.
Ik start op: Het beeld blijft uit, en ik hoor (na 1 sec, ofzo) de Pc zoeken naar een floppy.
Ik heb al geprobeerd om op een floppy systeembestanden te zetten en hem zo weer 'levend' te maken, maar nix.. Ik heb nu het battarijtje er uit liggen in de hoop dat dat helpt, maar denk het niet.

Verwijderd

Je moet ff een diskette amken met een autoexec.bat met daarin de regel: awdflash *.bin
Dus je flash programma met daarachter het bestandeje wat geflashed moet worden

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ga even naar de site van Chaintech op www.chaintech.com.tw/ en zoek even bij de BIOS-flash-afdeling, daar staat 'n perfecte uitleg hoe je zo'n rescue-floppy moet maken.
Die diskette flasht je BIOS zo terug en dan doet 'ie 't weer perfect :). (Heb 't zelf ook wel eens gehad, als je floppydrive hoort dan leeft 'ie nog en kun je 't garandeerd weer goed krijgen, lucky you :)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
allebei bedankt voor je hulp, maar het werkt niet...:(
Ik had er veel vertrouwen in, maar er gebeurde helemaal nix.
Ik ga nu maar op zoek naar een nieuw PII mobo of een AMD 600 + mobo.

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

Als je niks meer met dat oude bord van plan bent mag je hem wel naar mij opsturen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok...voor de mensen die willen weten wat je er tegen/mee kan doen:
1) Zoek een (oude) pc met een isa videokaart, de boot-block van award ondersteunt geen pci.
2) Maak voor je gaat flashen een back-up van je BIOS
3) plaats deze op een diskette met systeembestanden, config.sys (met de regel device = himem.sys (deze dus ook mee sturen)), awdflash.exe, autoexec.bat (met de regel awdflash ***.bin (naam van je back-up) /Sn /Py

Je BIOS zou nou in originele staat moeten terug flashen, maar zoals op iedere regel ben ik ben uitzondering, dus bij mij werkt het niet...:'(
Maar toch, suc6, als het jou gebeurt is.

/edit
Sorry voor de dubbelpost...
/edit
Pagina: 1