Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista MCE] PC wordt elke dag om 12.00 uur wakker

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hoi Tweakers,

Ik heb al maanden, eigenlijk sinds ik media center met tv tuner heb, het probleem dat mijn pc elke dag vrolijk uit standby komt om (bijna) exact 12.00 uur. In de event log staat daar dit over:

Information 1/31/2009 12:00:51 ehSched 4 None
Information 1/31/2009 12:00:51 Media Center Guide 0 None

Wat media center nu dus doet is om 12.00 uur nieuwe EPG gegevens downloaden.
En een nieuwe taak voor morgen klaarzetten om weer om 12.00 wakker te worden.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik wil niet dat mijn pc uit de slaapstand komt zonder dat ik zeg dat hij daaruit mag komen. Ik ben nu op zoek naar een optie om dat EPG gebeuren niet op een vaste tijd te downloaden, maar alleen wanneer me pc al aan is om die ongewenste "wake up" te voorkomen.

Natuurlijk heb ik zelf al gezocht naar een mogelijke oplossing en heb ook wel een berg problemen gevonden die allemaal met standby en wake up te maken hebben. Alleen zijn dat problemen van: "ik pauzeer een filmpje en Media Center gaat gelijk slapen" of "Media Center wil niet meer wakker worden"...

Verder eigenlijk niets gevonden wat dit probleem op kan lossen. Ik heb natuurlijk ook binnen media center zelf gezocht, maar ik kan het niet vinden. Misschien kijk ik over iets heel logisch heen?

Dus bij deze mijn vraag: Hoe kan ik de media center EPG instellingen zo aanpassen dat mijn pc vrolijk door blijft slapen totdat ik het zelf handmatig wek en dat media center dan pas, als de pc al wakker is, zijn nieuwe EPG gegevens gaat downloaden?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• markg85
Hoi,

Bedankt voor de info. Ik ken die 2 sites en die bieden helaas geen oplossing. Die geven alleen de mogelijkheid om de tijd aan te passen naar een ander tijdstip en niet om de automatische wake up er helemaal uit te gooien en gewoon, zoals elk ander rogramma dat internet nodig heeft, zijn gegevens download zodra er internet is en niet (eigenlijk asociaal van microsoft) gewoon je pc geforceerd uit stand by halen om een bepaalde update te downloaden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vista's Media Center kun je gewoon instellen dat je alleen handmatig - met andere woorden wanneer jij dat wilt - de EPG laat bijwerken.
Kwestie van de Guide setup doorlopen.

Niks asociaals aan, de gemiddelde gebruiker vind het juist prettig dat z'n gids automagisch bijgewerkt wordt, vandaar dat daarvoor gekozen is. Dat je MediaCenter dan daarvoor wakker moet worden is een logische bijwerking.

offtopic:
Je zou juist meer klachten zien als je Media Center niet wakker wordt vanwege iets geplands als een opname of bijwerken van een gids - waardoor je een opname van een serie mist.
Kiezen tussen twee opties met ieder een 'nadeel' levert altijd ergens een compromis op.

En anders stel je de mcupdate scheduled task (cronjob als dat je meer aanspreekt) in dat ie disabled is?

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 31-01-2009 21:01 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• markg85
alt-92 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:52:
Vista's Media Center kun je gewoon instellen dat je alleen handmatig - met andere woorden wanneer jij dat wilt - de EPG laat bijwerken.
Kwestie van de Guide setup doorlopen.

Niks asociaals aan, de gemiddelde gebruiker vind het juist prettig dat z'n gids automagisch bijgewerkt wordt, vandaar dat daarvoor gekozen is. Dat je MediaCenter dan daarvoor wakker moet worden is een logische bijwerking.

offtopic:
Je zou juist meer klachten zien als je Media Center niet wakker wordt vanwege iets geplands als een opname of bijwerken van een gids - waardoor je een opname van een serie mist.
Kiezen tussen twee opties met ieder een 'nadeel' levert altijd ergens een compromis op.

En anders stel je de mcupdate scheduled task (cronjob als dat je meer aanspreekt) in dat ie disabled is?
Is dat alles..
zo simpel!

Ik ga het proberen. Thanx.

EDIT::
Oke, ik heb de setup opnieuw dorlopen. Nu is het afwachten wat me pc morgen ochtend om 12.00 uur doet. Voor de zekerheid geef ik m nog wel een restart voor die tijd. Ik zal hier morgen hoe dan ook een nieuwe edit of nieuwe post plaatsen.

EDIT 2
De oplossing
Deze ochtend is de pc idd niet uit zichzelf wakker geworden.
De setup guide doorlopen en de download op automatisch zetten (automatisch als in: download nieuwe gegevens wanneer de pc een internet verbinding heeft (oid)). Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan.

[ Voor 21% gewijzigd door markg85 op 01-02-2009 22:27 ]