Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Geluid vervormt bij gebruik usb appraat

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Sinds van de week heb ik een nieuw probleem erbij. Namelijk het geluid vervormt wanneer ik mijn Logitech G25 stuur aan de usb poort hang. Voorheen had ik geen problemen met USB appraten, lijkt echter alleen bij dit appraat voor te komen.

Ik kan geen IRQ conflicten ontdekken, enige optie die in mijn ogen resterend is, is het verwijderen van de TV kaart (pinnacle PCTV i100). Maar die zit op een ander IRQ dan de usb poorten.

Specs:

Amd 4400+ x2
Asus M2n-E sli
2 gb geheugen
8600 GTS videokaart Pci-E
Windows XP SP3

Alvorens heb ik alle drivers geupdate, van de videokaart/chipset/audio drivers. Het heeft 1 dag gewerkt, zonder vervorming van het geluid alleen sinds afsluiten van de pc gelijk raak wanneer je het stuurtje aan de usb poort hangt. Heb al de search gebruikt, daarin kwam ik tegen dat er mogelijk oudere drivres beter werken maar tevergeefs.

De windows installatie is ongv 2 jaar oud, niet echt een van de schoonste meer maar opnieuw installeren hoop ik beperkt te houden. Iemand met een soort gelijk probleem?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 23:49
Zit je PC geaard aangesloten?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Jep, alles zit op een geaard stop contact. Het stuurtje is verder niet geaard aangezien het maar een standaard stekker is wat aan de adapter zit.

edit na wat zoeken schijnen meerdere logitech producten dit zelfde probleem te veroorzaken. Ik heb gevallen voorbij zien komen over webcams etc. Aangezien mijn windows aardig heen is gaat deze morgen schoon erop, en dan kijken wat ie doet.

[ Voor 45% gewijzigd door Meneer aard op 31-01-2009 19:49 ]

• yugo45
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik had hetzelfde probleem, weliswaar niet met een stuur maar met andere usb apparaten. Chipset driver update heeft het probleem voor mij opgelost.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Probleem is nu vooralsnog op gelost. Reinstall van windows met clean drivers (direct de drivers geplukt van Nvidia voor nforce etc). Gebruik nog logitech wingman 5.01 software. Bij proberen naar 5.02 ging het geluid weer op zn bek. Kortom logitroep software. Dit had ik overigens niet bij me vorige install. Daar maakte het geen donder uit of 501 of 502 was.