Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar een hostingprovider met full access tot htdocs

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Ten eerste kom ik haast nooit op het t.net forum en ik weet dan ook niet zeker of dit de correct plaats is, maar waar ik naar op zoek ben is een hosting provider met bepaalde specieke eigenschappen. Wat ik nodig heb is een htdocs directory waar ik een mod rewrite htaccess file kan toevoegen en waar iedere rewriten directory als subdomein word behandeld. Dus waar ik feitelijk naar op zoek ben is een provider die htdocs niet heeft gelocked en mod rewrite heeft aan staan, ik heb het namelijk nodig om mijn blogging/forum service op te hosten TODAT ik weet of het een succes word of niet, waarna ik van plan ben om OF zelf te hosten OF naar een serieuzere provider over te stappen, dus voor het moment zoek ik naar een hosting provider die vooral goedkoop is en dan maar wat minder ruimte heeft.
Alvast vreselijk bedankt als iemand me hiermee kan helpen, het gaat om m'n opensource project blogora (momenteel is er alleen een alpha versie beschikbaar, maar ik ben al verder dan dat) wat ik als service wil gaan hosten. :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik denk dat iedere zichzelf respecterende webhost dat wel mogelijk maakt. Als dit dan te combineren valt met bijvoorbeeld shell-toegang zit je wel goed.

Zelf zit ik bij pcextreme, en daar is het iig mogelijk. Neem anders eens een kijkje op http://www.webhosters.nl/virtuelewebhosting.php, daar kan je een beetje selecteren. Wat je natuurlijk ook kan doen is een paar voor jou mogelijk interessante webhosts mailen en vragen of het kan :)

[ Voor 35% gewijzigd door spone op 31-01-2009 13:16 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Hosters waar iemand aan de htdocs bestanden kan zijn een beveiligingsrisico voor alle andere gebruikers. Persoonlijk zou ik dat niet accepteren. Kortom, ik denk dat je aan 'eigen' machine moet gaan denken.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
In een .htaccess bestand kan je wel meer instellingen zetten dan enkel die voor mod rewrite.
Je zal dus al op zoek moeten naar een host die Apache als webserver gebruikt (Windows of Linux hosting).
Met lighttpd en dergelijke webservers zal dat niet lukken.
"waar iedere rewriten directory als subdomein word behandeld" Dat lijkt mij wel een rare eis?
Normaal is een .htaccess bestand enkel voor een bepaalde virtuele host, en niet voor een map toepasselijk.
Of je wil een host waar site.be/map naar map.site.be wordt omgezet? Dan zal je dns wildcards moeten ondersteunen, alsook je host, en dan kan je deze met je scripting taal wel opvangen en doorsturen.

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

kalizec? Tuurlijk kan je aan je eigen files en dus ook aan je eigen .htaccess. Heeft niets te maken met andermans bestanden.

Het doorverwijzen van subdomein.domein.nl naar domein.nl/map is via mod_rewrite goed mogelijk. Inderdaad, wildcard DNS als in *.domein.nl moet geactiveerd zijn, maar ook dit is redelijk standaard.

[ Voor 44% gewijzigd door Eijkb op 31-01-2009 13:22 ]

.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
kalizec schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:18:
Hosters waar iemand aan de htdocs bestanden kan zijn een beveiligingsrisico voor alle andere gebruikers. Persoonlijk zou ik dat niet accepteren. Kortom, ik denk dat je aan 'eigen' machine moet gaan denken.
Ik werk zelf enkel met Lighttpd, maar ik kan mij goed voorstellen dat je normaal wel ergens moet kunnen beperken wat wel en niet overschreven kan worden met een .htaccess bestand.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb toch het idee dat de TS bedoelt dat je door middel van een .htaccess bestand in de root van je eigen webhosting directory het nodige kan aanpassen, vooral de mod_rewrite instellingen voor de ondergelegen mappen en niet zozeer die van andere gebruikers.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb er eentje gemaild en die vertelde me dat het bij hun niet kon (net zoals de hosting provider waar ik nu bij zit), de reden waarom ze het locken is aangezien het zeer vaak anders een rommeltje word met een groot aantal normale gebruikers. Ik ga dus maar weer verder zoeken dan als het blijkbaar toeval was dat net deze twee het allebei hadden gelocked.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het kan misschien aan mij liggen hoor, maar de htdocs folder is toch de folder waar de bestanden staan voor de website, die dus zichtbaar zijn op het web? :) Dan kan je toch ook af met public_html of www binnen de homedir? Of maak dan een symlink htdocs binnen je eigen homefolder naar public_html of www? :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2009 13:53 ]

Pagina: 1