[Gezocht] Licht / eenvoudig alternatief voor Nero *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35
niet alleen om de ongelovelijke grote troep die mee word geleverd, dat is te fixen bij de installatie, maar ook om hoe het programma werkt.
Je moet altijd maar weer een nieuwe 'compilatie' maken, vage menu's openen en uit pulldown menutjes maar de juiste cd/dvd vorm kiezen. Het werkt gewoon heel irritant.

Ik denk dat ik gewoon verwend ben met roxio toast op de mac. Dat werkt echt fantantisch. Alles in 1 interface en in 1klik bereikbaar.

Zo'n programma voor windows heb ik helaas nog niet kunnen vinden.. Nu kan het zijn dat ik het simpel weg over het hoofd heb gezien, dus wie weet er een alternatief voor nero, wat gewoon alles kan en even simpel als toast te bedienen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel. Gebruik gewoon CopyToDVD, werkt perfect en is heel overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
sharkzor schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:38:
niet alleen om de ongelovelijke grote troep die mee word geleverd, dat is te fixen bij de installatie, maar ook om hoe het programma werkt.
Je moet altijd maar weer een nieuwe 'compilatie' maken, vage menu's openen en uit pulldown menutjes maar de juiste cd/dvd vorm kiezen. Het werkt gewoon heel irritant.

Ik denk dat ik gewoon verwend ben met roxio toast op de mac. Dat werkt echt fantantisch. Alles in 1 interface en in 1klik bereikbaar.

Zo'n programma voor windows heb ik helaas nog niet kunnen vinden.. Nu kan het zijn dat ik het simpel weg over het hoofd heb gezien, dus wie weet er een alternatief voor nero, wat gewoon alles kan en even simpel als toast te bedienen is?
Nero Express doet het niet voor je? Daar werkt alles ook gewoon met 1 klik. Kies bijvoorbeeld audio-cd en sleep alle bestanden erin en klik op branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
sajoku schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:43:
[...]

Nero Express doet het niet voor je? Daar werkt alles ook gewoon met 1 klik. Kies bijvoorbeeld audio-cd en sleep alle bestanden erin en klik op branden.
das ook nog een optie.
proberen waard.

ook het fijne van toast: kan gewoon alles conveteren wat op z'n pad komt.
wou laatst een dvd maken van wat divx files, ging zonder moeite in een paar klikken inc menu enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

sharkzor schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:38:
Waarom gebruik je dat niet dan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
imgburn gebruik ik idd ook, voor images... voor de rest kan het niet zo heel veel.

toast heb ik alleen op mn macbook, die ook nog geen dual layer brander heeft. bovendien staat de meeste stuff op mn werkstation (windhoos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
Nero 5 W00T :+

De nieuwe versie's mogen van ook afgevoerd worden..
Wat is er nou moeilijk aan om een mooie GUI te maken zonder al die vage menu's nero 5 was plain, Het werkte en je kon er alles mee..

nu moet alles via wizzards lopen. blegh

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

To_Tall schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:00:
Moet helemaal niks, Nero SmartStart installeer ik nooit. Vind de plain Nero zoals jij zei ook het gaafst, maar die heb je gewoon nog. Dat is namelijk gewoon Nero Burning Rom.

En dat je dan moet aangeven wat voor CD / DVD je wilt branden, is alleen maar logisch, je kan zoiets dan toch niet gokken? :? Weet niet hoe dat Mac tooltje dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
To_Tall schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:00:
Nero 5 W00T :+

De nieuwe versie's mogen van ook afgevoerd worden..
Wat is er nou moeilijk aan om een mooie GUI te maken zonder al die vage menu's nero 5 was plain, Het werkte en je kon er alles mee..

with ^^

Ik gebruik zelf al jaren een gestripte versie van Nero 6, een download van ongeveer 15MB. Díe interface vind ik namelijk wél lekker werken. Op de mac heb ik een paar maanden terug verschillende versies van Toast gebruikt, maar sjongejonge zeg, wat een gammele en instabiele troep dat programma.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 08:28
sharkzor schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:58:
[...]

imgburn gebruik ik idd ook, voor images... voor de rest kan het niet zo heel veel.

toast heb ik alleen op mn macbook, die ook nog geen dual layer brander heeft. bovendien staat de meeste stuff op mn werkstation (windhoos).
images kan je er ook mee bouwen en dan branden. piece of cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:55
spone schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:04:
[...]

with ^^

Ik gebruik zelf al jaren een gestripte versie van Nero 6, een download van ongeveer 15MB. Díe interface vind ik namelijk wél lekker werken. Op de mac heb ik een paar maanden terug verschillende versies van Toast gebruikt, maar sjongejonge zeg, wat een gammele en instabiele troep dat programma.
Voor de Mac gebruik ik BURN. simple. makkelijk geen poespas..

Nero heb ik al tijdje afgezworen sinds ze van Nero Burn (nero5) zijn afgestapt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Voor Windows zou ik je CDBurnerXP aan kunnen raden: http://cdburnerxp.se/

Het is gratis en het is simpel. Je zou het kunnen vergelijken met Nero voordat het zo een bloatware werd.

Voor images inderdaad ImgBurn. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Ik gebruik al 'n paar jaar Nero 6.3, alleen is deze niet Vista compatible.

De laatste Nero versies zijn IMHO idd vreselijk bloated, en als je effe niet oplet bij de installatie neemt 't je hele pc zowat over. :r

Een ander gratis brandprogje voor Windows is Infrarecorder, dat schijnt cdrtools voor linux in 'n Windows-compatible jasje te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Richub op 31-01-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

Ik gebruik zelf altijd Ashampoo burning studio. Voor mij werkt het perfect, helaas niet gratis.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Trinsec schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:36:
Voor Windows zou ik je CDBurnerXP aan kunnen raden: http://cdburnerxp.se/

[..]
Idem. Ook voor images :7

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom download je niet Nero Lite Dat is een gestripte Nero, klein, snel maar toch nog de normale functionaliteit.

Verder staat er ook in de FAQ:
quote: Nero Lite FAQ
Why not use another burning program?
Recently a new project got my attention: InfraRecorder. InfraRecorder is open source, lightweight and the interface works just like Nero. Although it looks nice, it is not very stable yet.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dat je ergens moe van wordt is niet echt een correcte / volledige omschrijving van je probleem. Ik pas daarom je topictitel even aan; let hier in het vervolg zelf even op

[win] Ik word moe van nero.. > [Gezocht] Licht / eenvoudig alternatief voor Nero *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Voor images is CDBurnerXP inderdaad ook geschikt. Maar daarbij kan je niet met de rechtermuisklikmenu selecteren voor 'Burn using ImgBurn'. :Y)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 19:30

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

idem :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
CDBurnerXP vind ik goed, maar voelt soms ook wat traag aan.
Het beste programma wat ik toe nu toe ben tegenkomen is InfraRecorder Zeer snel, eenvoudige bediening maar genoeg functies.

Edit:
Ik zie dat het hierboven ook al aangehaald wordt. Bij mij werkt het 100% stabiel tot nu toe, geen enkele crash of wat dan ook gezien.

[ Voor 24% gewijzigd door Kawaii op 31-01-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 09:27
Bij mij is Infrarecorder ook nog nooit onderuitgegaan, en ik gebruik het op verschillende pc's.

Op mijn vrijwilligerwerk zaten ze laatst ook te godveren omdat er geen brandprogramma op de pc stond. Ik heb er toen even Infrarecorder op gezet, nu zijn ze tevreden backupjes e.d. aan het fikken daar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Geripte versie van Nero met Nero Express als interface is toch wel een van de makkelijkste en meest gebruiksvriendelijke oplossingen. Als ik mensen moet leren branden, gebruik ik daar dan ook Nero Express voor, uitgelegd in 10 minuten tijd. Converteert ook alles adhv wat je ermee wilt doen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
Ik gebruik imgBurn.

Ik brand bijna alleen Image's en DVD's. Als ik in imgBurn een file-DVD aanmaak met DVD-Files, maakt hij er a utomatisch een DVD-compatible schijf van. Meer gebruik ik eigenlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 14:43

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nero is inderdaad in de loop van de jaren een "ik wil alles zijn" gedrocht geworden, terwijl de basis functionaliteit (het branden) in de loop van de jaren weinig progressie heeft gemaakt. Kortom leuk voor degene die alles wil hebben, maar te duur voor die mensen die een burningsuite moeten hebben.
Ik heb 2 favorieten. AShampoo Burningsuite en Cyberlink Power2Go, beide doen gewoon wat ze moeten doen, zijn snel, licht en geen wirwar van applicaties. Maar als je al een Nero licentie hebt... dan zou ik alles voor de-installatie aanvinken behalve Nero Express en Buring rom, want dat blijft nog steeds prima spul.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XIII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik gebruik Express Burn.plus, niet duur en het doet wat het moet doen zoner veel omwegen. ;)

http://www.nch.com.au/burn/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Probeer DeepBurner eens, gratis en niet bloated!

Afbeeldingslocatie: http://www.deepburner.com/img/db_screen1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Nu online

lordsnow

I know nothing

Voor mijn buurman heb zoek ik een brandprogramma. Het probleem is, de man is slechtziend, spreekt alleen Nederlands, en heeft moeite met leren. (Ter indicatie: hij kan niet zijn achternaam spellen.)

Nu heeft hij onlangs een PC gekocht met Windows 7, en vroeg hij mij om software te installeren voor de dingen die hij wil gaan doen op de computer. Nu is hij helemaal gek van Nederlanstalige "muziek". (Jannes, Jan Smit, Nick & Simon, etc.). Hij wil graag zijn uitgebreide verzameling CD's omzetten naar MP3, om daar weer CD's van te gaan branden. Voor het afspelen van concert DVD's is ook een DVD afspeelprogramma nodig.

Zelf gebruik ik Nero Burning Rom. Maar dat is voor mijn buurman niet te doen. (De interface is dan ook echt wel ontzettend kut, moet ik toegeven).

Ik heb een aantal van de hier boven genoemde brandprogramma's bekeken, maar geen enkele lijkt te voldoen aan de eisen:
- Nederlandstalig
- Makkelijk te gebruiken / duidelijke interface
- Bij voorkeur gratis

CDBurnerXP: interface ziet er duidelijk uit. Alleen is niet Nederlanstalig.
Infrarecorder: wel Nederlanstalig, maar de interface (als ik de screenshots mag geloven) is een crime.
Nero: zie Infrarecorder.
Alcohol 120%: weinig screenshots van te vinden. Volgens mij wel in het Nederlands beschikbaar. Deze is mischien een optie.
DeepBurner: zie Nero.
Nero Express: eventueel ook een optie.
Express Burn: ziet er redelijk uit, kan niet vinden of het werkt onder Windows 7, kan niet vinden of het ook Nederlandstalig is.

Kan iemand duidelijkheid verschaffen betreffende de aangehaalde programmas, of alternatieven suggereren?

[ Voor 10% gewijzigd door lordsnow op 19-12-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:43
lordsnow schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:07:

CDBurnerXP: interface ziet er duidelijk uit. Alleen is niet Nederlanstalig.
Gewoon Nederlands kiezen bij installatie. Zitten echt gruwelijk veel talen bij.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders download je toch Nero 9 Lite , heeft maar 1 menu en is super licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Geprobeerd maar kreeg meteen een foutmelding in Windows 7, dus als jij een werkende versie hebt, pm me maar even.

Balen van Nero is alleen bij het branden van een audiotrack dat hij sorteert op titlename terwijl ik hem wil sorteren op producername.
Terror schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:20:
[...]

Gewoon Nederlands kiezen bij installatie. Zitten echt gruwelijk veel talen bij.
Inderdaad mooi programma, maar met CD-text kan het nog niet goed omgaan. Vandaag aan den lijve ondervonden. Twee cd's en bij beide de cd text fucked up :(

[ Voor 42% gewijzigd door 13art op 26-02-2010 18:37 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1