Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN] Kan/Wil niet helpen bij wegvallende verbinding

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Hallo lezers,

Wij zijn al jarenlang klant bij KPN. Hebben altijd Internet + Bellen gehad zonder enig probleem. Medio Juli zijn wij verhuisd en hebben het pakket over laten huizen en interactieve televisie erbij genomen.

Medio September / Oktober viel de televisie uit (blokkerig beeld, geluidsglitches, tijdelijk helemaal wegvallen beeld) als er geinternet werd. Elke keer dat er een pagina geopend werd, viel de televisie een paar seconden weg. Downloaden was helemaal een no-go.

Hierover contact gehad met KPN. Er zijn 2 monteurs een halve middag bezig geweest om het probleem te fixxen. De monteurs hebben beiden gezegd dat er te weinig bandbreedte het huis binnenkomt om 3 diensten op te leveren. Vooral de interactieve televisie zou voor problemen zorgen omdat die toch wel aardig wat bandbreedte nodig heeft. De 1e monteur kreeg het helemaal niet voor elkaar en heeft gezegd kijk maar even hoe het gaat en anders moet je KPN opnieuw bellen. Dat dus gedaan omdat internetten en televisie kijken nog steeds niet samen kon. De 2e monteur is ook bezig geweest (Wijkcentrale etc) daarna leek het goed te gaan.

Medio December vloog de verbinding naar de router er constant uit. Dan moet je de modem resetten (is binnen een minuut gebeurd). Alleen het vernufte is dat de televisie ontvanger ook gereset moest worden (dat duurt een minuut of 10). Erg leuk televisie kijken dus! KPN gebeld, die heeft in de modem gekeken en zag dat er inderdaad soms wel tot 70 keer per dag de verbinding verloren werd met de modem. Ik heb in de tussentijd alle bekabeling vervangen om er zeker van te zijn dat het probleem niet bij ons ligt, maar bij KPN.

Afgelopen dinsdag ochtend kwam er een monteur, echter had die geen apparatuur bij zich om de boel te checken. Maar hij belde een collega die die middag meteen zou komen. De hele dag thuis gebleven, geen monteur. (Hij zou er tussen 10 en 12 uur 's ochtends komen). Om half 5 's middags gebeld dat er nog geen monteur is geweest. Excuses gehad en ik zou de volgende morgen meteen gebeld worden om een nieuwe afspraak te maken. Tot vandaag nog geen enkel telefoontje gehad. KPN weer gebeld, die zag het probleem en gaf mij een nummer om een monteur te bestellen. Ik bel dat nummer (0800-4971 oid) en daar word mij verteld dat ik 20 euro per kwartier moet gaan betalen en dat ze alleen de PC even na gaan kijken. Verteld dat het niet aan de PC ligt omdat de verbinding in het hele huis wegvalt en dat de modem dan gereset moest worden. Hierop vertelde hun dat ze mij dan niet kunnen helpen omdat ze alleen helpen bij problemen binnenshuis. Ze willen best wel even de PC na komen kijken maar dat kost wel 20 euro per kwartier (oid). Ik weer uitgelegd dat dat geen nut zou hebben omdat het een probleem is van centrale naar ons huis en dat ik niet van plan ben kosten te gaan betalen voor iets wat niet aan ons ligt, maar wat een probleem bij KPN is vertelde de mevrouw dat hun gewoon een computerfixdienstje zijn ingehuurd door KPN. Leuk, komen we verder mee, fijne middag mevrouw.

De eerder gekomen monteurs hebben ook een nieuw modem proberen aan te sluiten, maar dat lukte de monteurs niet omdat de verbinding slecht was en dat ze zodoende de modem niet konden "intrainen".

Voor dit probleem is al ongeveer 10x contact opgenomen met KPN maar blijkbaar willen ze niet helpen. Wat zijn de volgende stappen die ik kan nemen? We betalen nu al vanaf Juli duur geld voor ons abbonement, waar we niet of nauwelijks gebruik van kunnen maken. Ook zijn er al een x aantal snipperdagen opgenomen om thuis te blijven voor monteurs die vervolgens niet komen, het niet weten of geen apparatuur bij hun hebben. Ik ben ten einde raad en wil toch graag een oplossing zien.

Edit: volgende stap is volgens mij een aangetekende brief versturen. Iemand misschien tips wat er in te zetten? En waar kan ik die brief naar toe sturen? Ik kan zo geen algemeen adres vinden waar dat soort dingen naar toe kunnen bij KPN. Of iets doen met ConsuWijzer?

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 31-01-2009 12:14 ]

• COOLoxygen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-03-2024
Na dit verhaal gelezen te hebben, is het duidelijk dat zowel de oorzaak, als ook de oplossing bij KPN ligt. Immers, hun eigen monteurs claimen dat er onvoldoende bandbreedte naar binnen komt. Zelfs onvoldoende om een nieuw modem `in te trainen`. Denk niet dat wij tweakers hier dan ook iets aan kunnen doen.

Bij een club als KPN wordt een dergelijk probleem vaak alleen opgelost als je ze `raakt waar het zeer doet`. In dit geval dus de geldstroom dichtknijpen. Geheel stoppen met betalen zou ik nooit doen. Het is verstandiger naar rato van bruikbaarheid te betalen. Zodoende kan KPN op dat vlak geen claim plaatsen maar gaan er wel bellen rinkelen bij een aantal afdelingen.

Iig succes!

• RedHat
COOLoxygen schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:33:
Na dit verhaal gelezen te hebben, is het duidelijk dat zowel de oorzaak, als ook de oplossing bij KPN ligt. Immers, hun eigen monteurs claimen dat er onvoldoende bandbreedte naar binnen komt. Zelfs onvoldoende om een nieuw modem `in te trainen`. Denk niet dat wij tweakers hier dan ook iets aan kunnen doen.

Bij een club als KPN wordt een dergelijk probleem vaak alleen opgelost als je ze `raakt waar het zeer doet`. In dit geval dus de geldstroom dichtknijpen. Geheel stoppen met betalen zou ik nooit doen. Het is verstandiger naar rato van bruikbaarheid te betalen. Zodoende kan KPN op dat vlak geen claim plaatsen maar gaan er wel bellen rinkelen bij een aantal afdelingen.

Iig succes!
Geldstroom stoppen kan nooit een goede oplossing zijn. Als ze een deurwaarder inschakelen kost het een heleboel moeite en geld om mijn gelijk te halen. In dat opzicht hebben ze dus wel een beetje macht. Ik moet denk ik gewoon bij een wat hogere piet komen, want die helpdeskers (nofi) snappen vaak een heleboel niet. Maar dat is ook al lastig bij KPN :(

Verwijderd

gewoon een aangetekende brief sturen dat ze in gebreke blijven , redelijk termijn uitgeven om het op te lossen , nog steeds geen reactie, gewoon uit handen nemen en rechtsbijstand in schakelen , niet te veel eigen tijd meer insteken

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:19
Wanneer er een dienst niet geleverd kan worden bij KPN heb jij het volste recht om je contact te ontbinden.
Heb zelf Interactive TV gehad met internet gehad.

Het kon bij mij ook niet geleverd worden zoals ik het wilde.
Neem even contact op met de afdeling opzeggingen en daar even je probleem voorleggen als je dat niet hebt gedaan.

Bij mij is toen alles teruggedraaid en heb mijn geld teruggekregen.
Zelfs van de decoder. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Arg, ik heb op de adsl helpdesk gewerkt en het verneukeratieve is dat ze het altijd over "De Monteur" hebben. Dit kan zijn de door de storingsdienst aangestuurde monteur, de installatiehulpmonteur, de pc hulp monteur, allemaal "de monteur". Dus als jij de helpdesk belt omdat een storingsmonteur niet komt en de medewerker zoekt een 'quick fix', dan krijg jij het nummer van de pc-hulp monteur.

Hier schiet je allemaal niets mee op. Ik zou een klacht indienden. Zorgen dat KPN klantenreacties er mee bezig gaat. Schrijf kort het verhaal op en doe als bijlage een log van alle gebeurtenissen.

Overigens denk ik dat ontbinding van het contract de enige oplossing is, samen met het terugbetalen van het abonnementsgeld dat je hebt betaald in een periode dat de dienst niet goed werkte. Helaas denken ze op helpdesks vaak dat het beter is tegen beter weten in problemen op te lossen in plaats van simpel te zeggen 'de adsl dienst kan op uw locatie niet geleverd worden, onze excuses. U krijgt uw geld terug en we kunnen u deze alternatieve dienst bieden die wel werkt"...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RedHat
JvS schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:42:
Arg, ik heb op de adsl helpdesk gewerkt en het verneukeratieve is dat ze het altijd over "De Monteur" hebben. Dit kan zijn de door de storingsdienst aangestuurde monteur, de installatiehulpmonteur, de pc hulp monteur, allemaal "de monteur". Dus als jij de helpdesk belt omdat een storingsmonteur niet komt en de medewerker zoekt een 'quick fix', dan krijg jij het nummer van de pc-hulp monteur.

Hier schiet je allemaal niets mee op. Ik zou een klacht indienden. Zorgen dat KPN klantenreacties er mee bezig gaat. Schrijf kort het verhaal op en doe als bijlage een log van alle gebeurtenissen.

Overigens denk ik dat ontbinding van het contract de enige oplossing is, samen met het terugbetalen van het abonnementsgeld dat je hebt betaald in een periode dat de dienst niet goed werkte. Helaas denken ze op helpdesks vaak dat het beter is tegen beter weten in problemen op te lossen in plaats van simpel te zeggen 'de adsl dienst kan op uw locatie niet geleverd worden, onze excuses. U krijgt uw geld terug en we kunnen u deze alternatieve dienst bieden die wel werkt"...
Ik heb inderdaag liever dat er transparant gecommuniceerd word naar de klant. Als het inderdaad niet mogelijk is om iTV te leveren, omdat er te veel bandbreedte verloren gaat Centrale > Aansluiting, dan horen ze dat gewoon te zeggen. Nu kwakkelen we meer dan een half jaar aan, een hoop helpdesk telefoontjes maar het mag niet baten. Ik ga inderdaad een aangetekende brief versturen naar KPN. Bedankt voor jullie reakties en ik houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte! :)

JVS: Welke moet ik hebben?
KPN Klanten Service Consumenten Antwoordnummer 39 3330 VB Zwijndrecht
KPN Klantenreacties Antwoordnummer 10655 5200 BA Den Bosch
KPN Klantenreacties Antwoordnummer 2121 8000 VB Zwolle
Nadeel is dat bij een antwoordnummer je geen bevestiging kan krijgen (en dus geen aangetekende brief?) kan sturen?

Hmmm, nog een quoteje
Eric Zwijnenberg, op januari 21st, 2009 bij 10:38 pm Said:

Het antwoordnummer KPN Klachtendesk Antwoordnummer 61267 2506 WB Den Haag bestaat niet meer. Mijn brief kwam retour afzender met de mededeling “opgeheven”. Het schijnt dat er veel meer antwoordnummers zijn afgeschaft. Ze hebben liever dat je via hun 0900-nummer belt, dat levert hun geld op!
Iemand enig idee waar ik wel een aangetekende brief naartoe kan sturen? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 31-01-2009 12:52 ]

Verwijderd

Je grootste probleem is denk ik dat het zeer onwaarschijnlijk is dat KPN het uberhaupt kan oplossen. Je hebt waarschijnlijk te maken met of een te lange lijn, of veel overspraak op de lijn. De lijn korter maken kan natuurlijk niet zomaar, dat lijkt me logisch. En overspraak wordt veroorzaakt door veel andere ADSL lijnen (of andere breedbanddiensten) in dezelfde koperbundel, en eventuele andere elektromagnetische stralingsbronnen (van zendmasten tot een transformatorhuisje, al worden die elektromagnetisch afgeschermd), en die oorzaken kan je niet zomaar wegnemen. Daarbij is het zeer kostbaar om te achterhalen wat nu precies de storingsbron is, om maar niet te spreken van de uiteindelijke remedie.

Let wel: er zijn ook gevallen waarbij het heel simpel is om het op te lossen. Maar KPN is simpelweg niet heel happig op onderzoek in dit soort gevallen, omdat het veel kost en weinig rendement oplevert, over het algemeen genomen.

Mijn advies: neem kabeltelevisie, of zelfs een combinatiepakket. De kans dat je het op die infranstructuur ook hebt, is zeer klein. Geld terugvragen aan KPN voor de diensten die je opzegt, en klaar.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

RedHat schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:49:
[...]

JVS: Welke moet ik hebben?

[...]

Iemand enig idee waar ik wel een aangetekende brief naartoe kan sturen? 8)7
Ik heb geen idee. Ik heb een postbus 58800 ofzo in m'n hoofd. Maar ik werk al 4 jaar niet meer bij KPN. Wat ik wel weet is dat ondanks de soms belabberde helpdesk, het bedrijf en de bedoeling van het bedrijf vaak wel vrij klantgericht is. Ik denk dat je met via de site een klacht indienen een heel eind komt:

http://www.kpn.com/klante...g-of-meld-een-klacht.htm#[0]

(www.kpn.com, rechtsbovenin klacht intikken en je wordt netjes direct naar dit form geleid).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RedHat
JvS schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:01:
[...]

Ik heb geen idee. Ik heb een postbus 58800 ofzo in m'n hoofd. Maar ik werk al 4 jaar niet meer bij KPN. Wat ik wel weet is dat ondanks de soms belabberde helpdesk, het bedrijf en de bedoeling van het bedrijf vaak wel vrij klantgericht is. Ik denk dat je met via de site een klacht indienen een heel eind komt:

http://www.kpn.com/klante...g-of-meld-een-klacht.htm#\[0]

(www.kpn.com, rechtsbovenin klacht intikken en je wordt netjes direct naar dit form geleid).
Hartelijk bedankt JvS. Dan ga ik eerst via dat klachtenformulier een klacht indienen, en als dat niet mag baten via het postbusnummer bovenop het factuur. Alleen een zoektocht op Google levert wel de informatie op dat die postbusnummers vaak ook weer snel opgeheven worden.

Ik houd jullie op de hoogte!

Ingezonden brief naar KPN (online)
Geachte heer, mevrouw,

Sinds we verhuisd zijn (juni 2009) hebben we ons InternetPlusBellen abonnement uitgebreid met het interactieve televisie abonnement. Sindsdien ondervinden wij problemen de verbinding.

Vanaf het begin hebben wij last gehad van storingen op de televisie bij gebruik van internet. Als er een internetpagina opgevraagd werd op de computer stond het beeld op de televisie een paar seconden stil. Hiervoor hebben wij contact opgenomen met KPN die vervolgens een monteur stuurde. Die monteur is een halve middag bezig geweest in de wijkcentrale. Na doormeting van de lijnen wist hij ons wel te vertellen dat de bandbreedte naar het huis toe niet optimaal was. Deze monteur heeft helaas het probleem niet op kunnen lossen. Later is hier een andere monteur voor geweest die hetzelfde constateerde. Echter kreeg hij het wel voor elkaar om het probleem op te lossen. We konden weer internetten en televisie kijken.

Enige tijd later viel de televisie vaak helemaal uit. Dan moest zowel het modem als de televisie-ontvanger gereset worden. Dit neemt ongeveer 10 minuten tijd in beslag. Erg vervelend als je net een televisie programma aan het kijken bent. Dit ging van kwaad tot erger. Hierop heb ik besloten om eerst alle kabels in het huis te vervangen om storingen in de kabels uit te sluiten. Ik heb de lijnkabel naar de modem vervangen en de UTP kabels. Echter geen resultaat.

Hierna heb ik weer contact opgenomen met KPN. Hun hebben een monteur gestuurd. Dit was dinsdag 27 Januari. De monteur was gearriveerd maar vertelde ons dat KPN een verkeerde monteur had gestuurd omdat dit een probleem is in de lijn zelf (van wijkcentrale naar modem). Hij had overigens geen apparatuur bij zich om de lijn door te meten. Hierop heeft de monteur KPN gebeld om een juiste monteur te boeken. Die monteur zou dezelfde dag tussen 10 uur en 12 uur arriveren. Om half 5 's middags was er nog steeds geen monteur geweest. Hierop heb ik KPN gebeld. KPN vertelde mij dat er iets fout is gegaan en beloofde mij dat ik de volgende dag (woensdag 28 januari) in de ochtend teruggebeld zou worden. Dit is die dag niet gebeurd. Ook de dagen daarna ben ik helaas niet teruggebeld.

Op zaterdag 31 Januari heb ik weer contact opgenomen met KPN. Het hele verhaal uitgelegd. De medewerker van KPN vertelde mij dat ik een ander nummer moest bellen dan het algemeen 0900 nummer om een monteur te boeken. De monteur moest wel betaald worden volgens de medewerker. Maar dat zou later weer gedeclareerd kunnen worden. Ik vind dit verhaal opmerkelijk.

Ik heb dat nummer vervolgens gebeld waar mij verteld werd dat ze wel even naar mijn PC konden kijken voor een x bedrag per kwartier. Vanaf hier ben ik al mijn vertrouwen in KPN verloren. Ik had immers al ongeveer 20x verteld dat het probleem niet de PC was, maar zoals andere monteurs ook al constateerde de lijn tussen onze huis en de centrale. Immer daar gaat de verbinding verloren. Ik moest het volgens de medewerker toch maar even proberen tegen een x bedrag per kwartier, misschien zou het helpen.

Ik heb de medewerker verteld hoe ik de gang van zaken vond. Onbegrijpelijk. De reactie die ik kreeg was dat hun door KPN ingehuurd worden en niets te maken hadden met de lijnen wijkcentrale > huis, en dat ze alleen binnenshuize problemen kunnen proberen op te lossen.

We zitten vanaf juli met een kwakkelende verbinding en we worden op het 0900 nummer niet verder geholpen. Waarom communiceerd KPN niet transparant naar de klant? Als er te weinig bandbreedte beschikbaar is, of er te veel bandbreedte verloren gaat onderweg naar het huis kan de klant daar beter meteen na onderzoek over geïnformeerd worden dan een klant op te schepen met een verbinding die niet werkt.

In het systeem wat jullie hanteren is de hele historie in één oogopslag te zien; waarom word hier niet naar gehandeld? Het is al veel langer bekend dat er een probleem zit tussen de centrale en ons huis maar keer op keer word ons probleem helemaal niet, of door een verkeerde afdeling behandeld.

De eerste keer dat ik een medewerker aan de lijn kreeg zag de medewerker meteen dat het modem de verbinding soms wel 70 keer per dag verloor. U kunt nagaan dat als je 70 keer de modem en de tv-ontvanger moet resetten, wat 10 minuten duurt, dat er ruim 11 uur aan televisie- en internetplezier verloren gaat. Nog maar niet te spreken over de frustraties wat dit met zich meebrengt.

Ik vraag u dan ook om binnen 14 dagen een passende oplossing aan te dragen en de tijd waarin wij niet of nauwelijks van jullie diensten gebruik konden maken te compenseren.

Met vriendelijke groeten,

[ Voor 71% gewijzigd door RedHat op 31-01-2009 13:25 ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:56
wat voor internet abbo heb je eigenlijks en waar traint je modem op in?

• RedHat
Een KPN medewerker op GoT is zo vriendelijk even verder te kijken.

Hier nog even wat lijngegevens waarop het modem ingetraint is:
ADSL Line

Status: Cable connected
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 11391 kbps (downstream) / 776 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 11 dB (upstream)
Line attenuation: 18 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
downstream is wel raar, ik heb een 6MBit abonnement. Sinds een monteur in de centrale is geweest is de downloadsnelheid wel gestegen van 600 kb/s naar 720/30 kb/s.

Nog wat meer informatie:
Device

System uptime: 0:00:52:24
System time: 01.02.2009 10:52:10
Firmware version: 1.43.1j1-iptv (Feb 2 2008 22:45:31)
Bootcode version: 0.69.4
ADSL driver version: 06.01.00.110A
Wireless driver version: 4.1.2.56
Hardware version: Gigaset SX551
Serial number: XXXXXXXXXXX

[ Voor 21% gewijzigd door RedHat op 01-02-2009 10:51 ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Kpn adviseerd dat er onder de 13 Mbit geen interactieve tv kan worden afgenomen(via forum kpngebruikers),dus raar dat je op een 6 Mbit abbo zomaar interactieve tv kan krijgen.Waarschijnlijk een fout in de administratie.Maar voorlopig zit jij met de problemen.waarschijnlijk is er een las in de grond aan het werbranden en heeft KPN geen zin om voor 1 verbinding die slecht werkt een onderzoek te gaan doen en het probleem te gaan verhelpen.Tenslotte is het een telefoonnet en waarschijnlijk werkt de analoge telefonie(als je die hebt) prima of hebben ze de kabelweesrstand gemeten(die waarschijnlijk voldoende voor analoge tel. was) en hebben zoiets van jammer dan.Er moet namelijk een kabelploeg ingeschakelt worden en graafwerkzaamheden gedaan worden.Let wel op dat je dan bij een andere provider het zelfde probleem kan gaan krijgen.

• RedHat
vincedd schreef op zondag 01 februari 2009 @ 14:14:
Kpn adviseerd dat er onder de 13 Mbit geen interactieve tv kan worden afgenomen(via forum kpngebruikers),dus raar dat je op een 6 Mbit abbo zomaar interactieve tv kan krijgen.Waarschijnlijk een fout in de administratie.Maar voorlopig zit jij met de problemen.waarschijnlijk is er een las in de grond aan het werbranden en heeft KPN geen zin om voor 1 verbinding die slecht werkt een onderzoek te gaan doen en het probleem te gaan verhelpen.Tenslotte is het een telefoonnet en waarschijnlijk werkt de analoge telefonie(als je die hebt) prima of hebben ze de kabelweesrstand gemeten(die waarschijnlijk voldoende voor analoge tel. was) en hebben zoiets van jammer dan.Er moet namelijk een kabelploeg ingeschakelt worden en graafwerkzaamheden gedaan worden.Let wel op dat je dan bij een andere provider het zelfde probleem kan gaan krijgen.
De telefoon gaat over VoIP via het modem is dus volgens mij digitaal :)

• Guuzz
  • Laatst online: 08-10-2022
RedHat schreef op zondag 01 februari 2009 @ 10:51:
Een KPN medewerker op GoT is zo vriendelijk even verder te kijken.

Hier nog even wat lijngegevens waarop het modem ingetraint is:
[...]

downstream is wel raar, ik heb een 6MBit abonnement. Sinds een monteur in de centrale is geweest is de downloadsnelheid wel gestegen van 600 kb/s naar 720/30 kb/s.

Nog wat meer informatie:
[...]
Dat je 11+ mBit hebt op je lijn klopt wel, dit zou bij 6 Mbit ADSL waarschijnlijk 16 Mbit moeten zijn. Hiervan wordt je ADSL-signaal 'geknepen' tot 6 Mbit, maar je televisie-signaal heeft ook bandbreedte nodig (8 Mbit). Wanneer je dus 6 Mbit ADSL-verkeer genereert en TV kijkt, maar je haalt de totale bandbreedte niet die daarvoor gehaald moet worden, gaat dit idd problemen geven, in dit geval kom je 2 Mbit te kort voor je televisie, ga nie goe.
Er is ook nog een ADSL-pakket lager, van 3 Mbit, dan wordt je signaal 12,3 Mbit, dit is net als de huidige variant niet haalbaar, maar je zit een stuk dichter op de haalbare snelheid, waardoor de TV er minder onder zal lijden, helaas wordt je internet-snelheid gehalveerd.
Als je waarde hecht aan je download-snelheid, zit er denk ik weinig anders op dan af te zien van Interactieve TV en de abbo-kosten en belkosten te laten compenseren via klantenreacties.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:36
Zoals boven ook al is aangegeven: vraag naar een netwerkmonteur en geen installatiemonteur! Dat weten (helaas) de standaard helpdeskmedewerkers niet. Laat een tweede lijns case aanmaken en die bellen je dan terug. De 2e lijn weet tenminste waarover ze praten en plannen de goede monteur in.

Vraag tevens of ze het aderpaar kunnen omwisselen. Je krijgt namelijk 2 aderparen binnen (dus 1 kabel met daarin 4 koperdraden), waarvan maar 1 aderpaar (=2 koperdraden) wordt gebruikt. Een slecht aderpaar kan zorgen voor een slechte verbinding en dergelijke problemen veroorzaken. Bij ons koophuis hadden we soortgelijke problemen (analoge telefonie en adsl-verbinding klapte eruit als te veel mensen in de wijk aan het internetten waren als gevolg van een slecht signaal) en de vorige eigenaren zeiden dat het probleem al 10 bestond en niets aan te doen was. Een netwerkmonteur van KPN kwam langs en loste het probleem op. Hij verving de lasdop en gaf ons (kosteloos) een nieuwe ADSL-splitter. En dat terwijl we ADSL hebben via BBNED/Alice ;) Maar het probleem bleef en pas na het verwisselen van het aderpaar was het probleem verholpen....

Verwijderd

LuukNouwen schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:02:
Vraag tevens of ze het aderpaar kunnen omwisselen. Je krijgt namelijk 2 aderparen binnen (dus 1 kabels met daarin 4 koperdraden), waarvan maar 1 aderpaar (=2 koperkabels) wordt gebruikt. Een slecht aderpaar kan zorgen voor een slechte verbinding en dergelijke problemen veroorzaken. Bij ons koophuis hadden we soortgelijke problemen (analoge telefonie en adsl-verbinding klapte eruit als te veel mensen in de wijk aan het internetten waren als gevolg van een slecht signaal) en de vorige eigenaren zeiden dat het probleem al 10 bestond en niets aan te doen was.
Niet ieder huis heeft een tweede aderpaar liggen, maar als dat wel het geval is, is dat inderdaad 1 van de weinige relatief simpele mogelijkheden om een oplossing te bieden (lost je probleem niet altijd op, maar er is zeker een goede kans).

• Guuzz
  • Laatst online: 08-10-2022
sinds 1995 (volgens mij), worden er geen 2 aderparen per aansluiting meer aangelegd.
vroeger werd dit gedaan uit zekerheid, het was goedkoper om een 2e ader door de grond te trekken bij alle klanten, dan bij de verwachte uitval iedere keer de grond open te spitten (leverplicht, etc). De koper is echter iets in prijs gestegen, of de kosten van graven omlaag. In ieder geval is wordt nu nog maar 1 ader naar een ISRA gelegd. Meestal deel je je 'qaud' met je buurman.

• RedHat
Geachte heer Eversen,

Naar aanleiding van uw klacht kunnen wij u als volgt informeren:

Wij hebben uw klacht gemeld bij de afdeling Klantreacties onder het nummer 5510136. Deze afdeling zal hierover contact met u opnemen. Houdt u er rekening mee dat de afhandeling hiervan enkele weken in beslag kan nemen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Naam Medewerker
KPN
-O- Enkele weken wachten -O-

• RedHat
Update:

Ze hebben mij gebeld. Ze gaan het bij de juiste afdeling neerleggen. Kan echter wel weer enkele weken duren.
Ik heb het hele verhaal dus voor niets getypt, want ze bellen je met de vraag wat er aan de hand is en gaan het dan bij de juiste afdeling neerleggen. -O-

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Tja,het blijven ex ambtenaren,die maken zich niet te druk om iets.Heb zelf bij een energiebedrijf gewerk met ex ambtenaren,en zelfs interne problemen lieten ze liggen.Je bent geen klant voor ze maar een ticket of een accountnummer en gaat dus gewoon onderop de stapel.Een hoop geduld hebben dus

Verwijderd

Dat noemen ze een topic kapen. Open je eigen topic, of post in een groot ervaringentopic.

[ Voor 90% gewijzigd door IEF op 26-02-2009 09:17 ]

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
KPN..................ander woord voor nachtmerrie..... :(

• RedHat
Update;

Deze week is er een monteur geweest. Een jonge jongen die het allemaal WEL begreep. Wat hij heeft gedaan is de oude zilveren modem omgeruild voor een zwarte. Hij heeft nog wat metingen gedaan. Hij was heel transparant en eerlijk. Omdat het probleem zich niet 24/7 voordoet was het voor hem moeilijk om te zien of het probleem opgelost was.

Hij zij ook dat als het probleem nu niet opgelost hoe ik kon regelen dat ze de straat open gaan breken. Want ik heb recht op een goede lijn. Erg nette jongen. Heeft nog even gekeken bij de koikarpers in de tuin :) Al met al; Bedankt!

Het probleem heeft zich naderhand niet meer voorgedaan. Al met al zijn wij weer blij omdat we weer televisie kunnen kijken *O*
Pagina: 1