Google blokkeert bitdefender.com

Pagina: 1
Acties:
  • 3.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Sinds wanneer blokkeert google www.bitdefender.com? Nogal vreemd om een website van een virusbedrijf te blokkeren.. wat zit hier achter?

Waarschuwing- Deze site bezoeken kan schade toebrengen aan uw computer!
Suggestie:

* Ga terug naar de vorige pagina en kies een ander resultaat.
* Probeer een andere zoekopdracht om de gewenste informatie te vinden.

Of u kunt op eigen risico doorgaan naar http://www.bitdefender.com/. Ga voor meer informatie over de problemen die we hebben aangetroffen naar Google's diagnosepagina voor 'Veilig surfen' voor deze site.

Ga naar StopBadware.org voor meer informatie over hoe u zich beveiligt tegen schadelijke online software.

Als u de eigenaar van deze site bent, kunt u een verzoek indienen voor een controle van uw site met de Webmasterhulpprogramma's van Google. Raadpleeg het Helpcentrum voor webmasters voor meer informatie over het beoordelingsproces.
Advies geleverd door Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 09:42

Onbekend

...

Google blokkeert dat niet, maar dat is Firefox 3.

Klik maar eens op de knop "Waarom werd deze website geblokkeerd?"
http://safebrowsing.clien...tp://www.bitdefender.com/

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen verklaring voor, maar wellicht een nuttige aanvulling: Safari en Firefox op Mac OS X geven een eigen waarschuwing wanneer ik deze website probeer te openen. Wellicht staat hij ergens op een blacklist? Het is in elk geval niet alleen Google die de website blokkeert.

@Onbekend: Nee, de waarschuwing van TS komt van Google, niet van de browser. Zie: http://www.google.nl/inte...//www.bitdefender.com/nl/

Maar het is duidelijk dat die site ergens in een centraal systeem als 'fout' staat aangemerkt :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Redelijke kans dat er malware/zware spyware op die site aanwezig is. (Misschien standaard, misschien door een hack.) Dan ga je er inderdaad liever niet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 15:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:53:
Ik heb er geen verklaring voor, maar wellicht een nuttige aanvulling: Safari en Firefox op Mac OS X geven een eigen waarschuwing wanneer ik deze website probeer te openen.
Firefox gebruik in ieder geval gewoon de database van Google, hoe het met Safari zit weet ik niet.

Als ik in FF op "Why was this site blocked?" klik staat er 'Advisory provided by Google' en wat info over wanneer Google voor het laatst die pagina heeft gechecked.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 89 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 0 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2009-01-30. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2009-01-18.
De schadelijke software omvat onder andere 17 scripting exploit(s), 3 trojan(s). De infectie heeft geleid tot een gemiddeld aantal van 0 nieuwe processen op de doelcomputer.

This site was hosted on 18 network(s) including AS20940 (AKAMAI), AS2914 (NTT), AS15224 (OMNITURE).

Heeft deze site malware gehost?

Ja, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen schadelijke software gehost. Deze software heeft 1 domein(en) geïnfecteerd, waaronder sharewareplaza.com/.
Dat is toch genoeg verklaring? :o

http://www.google.com/saf...ww.bitdefender.com/&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Bitdefender gaat toch geen malware hosten op hun site, wel? het is toch een gerespecteerde antivirus... of niet dan?

Heb er namelijk een abbo op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timofp schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:01:
Bitdefender gaat toch geen malware hosten op hun site, wel? het is toch een gerespecteerde antivirus... of niet dan?

Blijkbaar hebben ze dat dus wel gedaan :P Of het is een complot van Google, etc.

In ieder geval niks waar wij iets aan kunnen doen hier, het enige dat je kan doen is een mail sturen naar bitdefender contact op te nemen met Google (alhoewel ze dat vast inmiddels al wel weten) en dan komt het vanzelf in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Ok, ja vond het gewoon wat vreemd, was alles aan het klaar maken om men windows een fresh intall te geven... ging men virusscanner installatie downloaden van hun website, heb een abbo op die virusscan, en geraakte er niet op omdat ze gevaarlijk zoude zijn :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
timofp schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:01:

en wat als er toch een SQL injection mogelijk was op de site waardoor er malware gehost kon worden door een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 12:52
Zo te zien zit het probleem bij Google, elke zoekopdracht geeft inmiddels aan "Deze site kan schade toebrengen aan uw computer.". Zelfs als je naar Google zoekt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
LuckyY schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:16:
[...]

en wat als er toch een SQL injection mogelijk was op de site waardoor er malware gehost kon worden door een externe partij.
reden genoeg om dat beveiligingsbedrijf (!!) zo snel mogelijk te lozen lijkt me :X

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

ja, ik denk dat er inderdaad op dit moment een klein probleempje is bij Google zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
JivZ schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:40:
Zo te zien zit het probleem bij Google, elke zoekopdracht geeft inmiddels aan "Deze site kan schade toebrengen aan uw computer.". Zelfs als je naar Google zoekt :?
Hier hetzelfde, ook was Google even onbereikbaar, het was hierna weer even in orde, maar nu zijn alle pagina's weer als malware bestempeld...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Inderdaad, ik kom het nu ook bij elk zoekresultaat tegen.

Er is waarschijnlijk iets in de soep gelopen daar 8)7

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
Same problem here. Alle sites worden als mallware sites gemarkeerd. Heeft in dit geval niets te maken met specifieke sites heb ik het idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:21
Hier zelfde probleem. Alle Google resultaten zijn harmful.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51
ja.. ik heb het ook!
echt irritant ik was bezig met zoeken! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterr94
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 19:59
Hier ook,
net was het alleen bij FF, nu ook bij IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 22:42

joho

Zelfde hier. Alle gevonden pagina's worden gemarkeerd als malware.
Details opzoeken gaat niet, dan zegt de server dat deze stuk is.

Gebeurt ook in het engels, via een amerikaanse proxy.
Heb nog niet eerder gezien dat Google stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
zelfs wiki is bij mij geblokkeerd :S.

kan idt makkelijk worden iutgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 23:20
Ik schrok al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
Hahhaahaha
_o- prachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gykm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2024
Zowel FF als Safari het zelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:41
Stelletje prutsers bij google.... Nu kan je niet meer fatsoenlijk zoeken, hopen dat het binnen 5 minuten weer goed is :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogHarrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-08 20:12
Dit is mij ook eens overkomen op mijn eigen website, zeer vervelend en alleen op te lossen door het aanpassen van bronbestanden. In mijn geval waren bestanden geïnfecteerd met javascript code die weer naar een of andere vervelende website linkten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Tommasso schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:46:
zelfs wiki is bij mij geblokkeerd :S.

kan idt makkelijk worden iutgeschakeld?
Gewoon wachten, Google zal het zo wel fixen. In the meantime; selecteer URL, copy/paste en go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Bij mij worden ook alle links geblokkeerd nu. Lijkt een landelijk probleem te zijn! :X

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
IE7 heeft er ook last van. Dan maar een andere zoekmachine als standaard gaan instellen.

Google sucks op dit moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
cc12 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:50:
IE7 heeft er ook last van. Dan maar een andere zoekmachine als standaard gaan instellen.

Google sucks op dit moment!
Alsof je geen dag zonder google kan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-07 23:15
Peedy schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:48:
[...]

Gewoon wachten, Google zal het zo wel fixen. In the meantime; selecteer URL, copy/paste en go.
copy pasten duurt zo lang, de knop open deze pagina in een nieuw tabblad werkt ook niet :S. moet nu de groene URL selecteren, tabblad openen en dan in de adres balk gooien... :P

wel een beetje prutswerk van ze zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:51
je merkt wel hoe afhankelijk je van google bent zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Elektronicanet schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:49:
Bij mij worden ook alle links geblokkeerd nu. Lijkt een landelijk probleem te zijn! :X
Hetzelfde hier in België hoor. (Via google.be dus)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Google is ook maar een software product, kan af en toe ook bugs bevatten. Ik vind het niet de moeite waard om hier met zijn alle "we hebben er hier ook last van" te gaan roepen. Dit topic gaat dan ook dicht.

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.