Toon posts:

CE 5 Emulator probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project heb ik een windows CE 5 apparaat.
Via VS2008 bouw ik hier de solution voor. Dit werkt allemaal goed als ik project kopieer naar het CE apparaat.

Maar nu is voor voor test / controle doeleinden makkelijker dat anderen via een emulator de software kunnen testen / bekijken.

Maar wanneer ik een windows CE 5 .net 3.5 project open in de emulator gebeurd er niks geen fout melding niks. Als ik een ander exe pak welke niet voor CE gecompileerd is geeft hij netjes een foutmelding.

iemand een idee wat ik fout doe of in welke richting ik moet gaan zoeken.

de CE emulator is de standaard emulator van microsoft ( gratis te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:24
Heb je wel de juise SDK geinstalleerd/aangegeven in je project/de juiste emulator die bij de SDK hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb hem met de juiste manier compileerd en geinstalleerd.. op het echt win CE apparaat werkt het goed namelijk.
.net 3.5 framework staat er ook op geinstalleerd.

straks maar weer eens verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:24
Maar heb je dan wel de emulator uit de SDK gebruikt? Met name voor native apps is dat van belang. Voor managed apps wat minder. De standaard emulator van MS moet aangepast worden met eenzelfde type OS-image als je CE apparaat, wat meestal al gedaan is in de SDK van je apparaat.

Wat voor app maak je precies (en voor welke processor)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
darkmage schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:32:
Maar heb je dan wel de emulator uit de SDK gebruikt? Met name voor native apps is dat van belang. Voor managed apps wat minder. De standaard emulator van MS moet aangepast worden met eenzelfde type OS-image als je CE apparaat, wat meestal al gedaan is in de SDK van je apparaat.

Wat voor app maak je precies (en voor welke processor)?
Ja heb ook een os image van de leverancier voor de emulator / probleem het zelfde.
Alleen raar als je een nieuw test tooltje maak met bv 1 button deze dan zelfs niet wil draaien op een Windows CE emulator. zodra ik voor PPC compileer en een ppc emulator start doet wel alles.. zoals ik het wil.