Toon posts:

Draadloze PCI kaart voor een Powermac G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een powermac g4 gekregen, ik zou er alleen graag een draadloze pci kaart inzetten, ik las op veel plaatsen dat deze kaart van buffalo goed zou werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.inmac.nl/inmac_assets/normal/e551661.jpg
Bij deze kaart ziet de PCI ''plug'' er zo uit: ----- ------------------------------ -----
Terwijl bij mijn Powermac het er zo uit ziet : ------------------- ----- ------------------
Hoe kan dit? Is het plaatje gewoon niet goed? , dit lijkt me sterk want als ik zoek op '' Buffalo WLI2-PCI-G54S'' (zo heet de kaart namelijk) krijg ik bij afbeeldingen hetzelfde plaatje maar dan uit andere hoeken genomen.
Kunnen jullie me helpen ?
Alvast Bedankt
Ik heb trouwens een Powermac G4 Digital Audio

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-01 14:55
PCI Slot is gewoon een lang slot,
Deze heeft dan de 2 "spleten" daar zitten, maakt verder niks uit.

Past gewoon in je PCI slot :)

Succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn mac is het geen lang slot, er zitten 2 openingen in het midden, kijk maar:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/14/64bitpci.jpg
(Plaatje van wikipedia met het onderschrift ''64-bit PCI-X expansion slots inside a Power Mac G4'')

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2009 09:16 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
hmmm, lastig....

heb je hier al eens naar gekeken?

als ik zo naar de plaatjes kijk denk ik:
slot = 64bit/5V
kaart = 32bit/3.3V/5V

zou moeten werken d8 ik!

[ Voor 30% gewijzigd door Japidoff op 31-01-2009 09:26 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
maar dat past toch gewoon niet? die twee spleetjes in het slot zitten dan in de weg? Ik heb hier eigenlijk niet zoveel verstand van...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Kijk eens goed wat voor slot je precies hebt en of het compitable is:
Afbeeldingslocatie: http://www.michaeljordan.nl/PCI%20family.jpg

Jouw slot is dus wel degelijk langer. De draadloze netwerkkaart die jij afbeeld is volgens de pin lay-out een universele PCI kaart voor 32bits doeleinden die op 3.3 en 5V kan werken. Als het goed is moet het dus altijd kunnen passen, mits het slot 32bits is. (De twee openingen zijn omdat het heuveltje in het slot bij 3.3V net aan de andere kant zit dan bij 5V :) ).

[ Voor 65% gewijzigd door breinonline op 31-01-2009 09:46 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
heb je niet een gewoon pci kaartje liggen? die zijn n.l. langer dan die sloten van jou, dat achterste deel van een pci-x slot blijft dan gewoon leeg.

[ Voor 14% gewijzigd door Japidoff op 31-01-2009 09:51 ]

gang is alles

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begrijp het nu, bedankt allemaal :)
Pagina: 1