Verwijderd

Topicstarter
Het is zo mooi en zo helder, maar god, wat maken die digitale tv-aanbieders er een potje van! Gewoon TV kijken wordt voor een expert!

Mijn broertje heeft een prachtige Homecinemaset met HHD-recorder gekocht. Prachtig dingetje! Werkt allemaal. Nadeeltje alleen is dat als hij digitaal opneemt dat hij analoog TV moet kijken... Anders zie je tijdens het opnemen precies waar hij allemaal langs gezapt heeft.

Nog mooier wordt het straks, zijn analoge TV-signaal komt te vervallen en is hij op digitaal aangewezen... Zeg dus maar dag tegen TV kijken en TV opnemen tegelijk.

Waarom is hier nog nooit een goed systeem voor bedacht? Waarom hebben we nog geen standaard? Het is een puinhoop! Ik heb aardig wat technische achtergrond, maar hier kom ik dan zelf ook niet meer uit. Analoge TV is op het beeld na dus gewoon 30 keer beter dan digitale TV. Of niet dan?

Hij heeft trouwens interactieve TV van Tele2. Zijn er mensen die hier een goede en niet omslachtige oplossing voor hebben?

Met vriendelijke groet,
Patrick H.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Hier (in Belgie) heeft Belgacom 2 streams over 1 lijn. Zodoende kan je met een recorder gewoon tv kijken en ondertussen een ander kanaal opnemen. :)
Is dat in NL niet beschikbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:22:
Hier (in Belgie) heeft Belgacom 2 streams over 1 lijn. Zodoende kan je met een recorder gewoon tv kijken en ondertussen een ander kanaal opnemen. :)
Is dat in NL niet beschikbaar?
Interessante reactie! Zo gek zijn die Belgen nog niet. ;)

Niet dat ik weet, als er mensen zijn die dat weten dan hoor ik dat graag. Hoe ziet zoiets er dan uit? Eén ontvanger die dan twee zenders door twee verschillende kabels uit kan geven? Het moet namelijk werken onder het bestaande apparatuur.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21
Lijkt me dat je gewoon een 2de "tuner" nodig hebt?
Als je tv kijkt op je HDD-recorder, en die heeft maar 1 tuner, is het logisch dat hij ook maar 1 kanaal tegelijk kan opnemen. Het lijkt me dat er ook recorders zijn met 2 tuners, of tv's met een ingebouwde tuner :?

Dit probleem heb je analoog ook als je je tv op het kanaal van je videorecorder zet, sapt met de afstandsbediening van je videorecorder, maar ook iets wilt openemen.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 31-01-2009 00:30 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:27:
[...]

Interessante reactie! Zo gek zijn die Belgen nog niet. ;)

Niet dat ik weet, als er mensen zijn die dat weten dan hoor ik dat graag. Hoe ziet zoiets er dan uit? Eén ontvanger die dan twee zenders door twee verschillende kabels uit kan geven? Het moet namelijk werken onder het bestaande apparatuur.
Als je lijn goed genoeg is, krijg je bij aanvraag van Belgacom TV een VDSL2-lijn, die heeft genoeg bandbreedte voor 2 streams (een stream is 4mbit dacht ik).
De decoder heeft gewoon een utp-ingang voor tv-signaal, en de gebruikelijke uitgangen voor aan je tv te hangen.
1 stream gaat dan naar de tv, de 2de gaat naar de harde schijf als je wil opnemen.
Simpel toch? :P

Hoe het bij Telenet zit (via kabel), weet ik eigenlijk niet. Lijkt me hetzelfde systeem te zijn, aangezien zijn ook gewoon 20mbit leveren. (Grappige is dat ik Telenet heb, en het eigenlijk niet weet :+ )

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:16:
Het is zo mooi en zo helder, maar god, wat maken die digitale tv-aanbieders er een potje van! Gewoon TV kijken wordt voor een expert!

Mijn broertje heeft een prachtige Homecinemaset met HHD-recorder gekocht. Prachtig dingetje! Werkt allemaal. Nadeeltje alleen is dat als hij digitaal opneemt dat hij analoog TV moet kijken... Anders zie je tijdens het opnemen precies waar hij allemaal langs gezapt heeft.

Nog mooier wordt het straks, zijn analoge TV-signaal komt te vervallen en is hij op digitaal aangewezen... Zeg dus maar dag tegen TV kijken en TV opnemen tegelijk.

Waarom is hier nog nooit een goed systeem voor bedacht? Waarom hebben we nog geen standaard? Het is een puinhoop! Ik heb aardig wat technische achtergrond, maar hier kom ik dan zelf ook niet meer uit. Analoge TV is op het beeld na dus gewoon 30 keer beter dan digitale TV. Of niet dan?

Hij heeft trouwens interactieve TV van Tele2. Zijn er mensen die hier een goede en niet omslachtige oplossing voor hebben?

Met vriendelijke groet,
Patrick H.
Dat gebeurde vroeger bij je VCR ook, weet je nog? Het hele punt is dat je een tweede tuner nodig hebt om tegelijkertijd een kanaal te zien en het andere te recorden.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tenzij je de units uit elkaar gaat halen om te kijken wat er fout aan is is dit niet een topic voor EL. Ik geef 'm een schop naar LCD, Plasma, Projectie & Recording , volgens mij past 'ie daar beter.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp de reacties...

Nu wil mijn broer natuurlijk zijn al gekochte HDD recorder gebruiken, die de externe tuner gebruikt... Wat nu? Twee tuners is natuurlijk een rare optie. Twee dezelfde afstandbedieningen er bij. Wordt het niet duidelijker van. Maar wel leuk die reacties!
Pagina: 1