Toon posts:

[laptop] toshiba core temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Satellite Pro A200 - Intel Core 2 Duo
T7100 / 1.8 GHz - RAM 2 GB

soms wordt de core temp, beiden, wel 73 graden (gemeten met speedfan)
ik heb gezocht op internet, maar kan niks vinden
het lijkt me zo warm...
kan dit kwaad?

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46
Hier hetzelfde probleem met een model uit de A110 serie, ook richting de 80 graden (Core Duo T2060 volgens mij). Laptop valt zelfs uit bij heavy use. Behoorlijk irritant, ben benieuwd of zo'n coolpad een beetje helpt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

Topicstarter
toch raar, een laptop van 1400 euro ofzo mag toch wel gewoon normaal functioneren zou je zeggen
uitval heb ik nog niet meegemaakt...

wel soms rare artefacten op mijn scherm, die pas weg gaan door even te snurken

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Probeer in ieder geval eens je fan schoon te maken. >70 graden kan je CPU in principe makkelijk aan, maar echt gezond is het niet voor je laptop. Mijn oude GF Go 7600 werd maar amper heter...

Zelf heb ik in mijn Asus F3Sc ook een T7100. Doorgaans (idle) hangt hij ergens tussen de 40-50 graden, onder stress komt hij rond de 60 graden (65 max gok ik).

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Die Meroms kunnen vrij warm worden, als die 73 graden stressed is valt dat goed binnen de grenzen.
Maar zoals GENETX al zegt is die temperatuur niet goed voor de rest van je systeem. Dit is eigenlijk alleen van toepassing als je dus lang werkt met die 73 graden zodat de warmte van de cpu de rest van je laptop opwarmt. Als je zo nu en dan op die 73 graden zit valt het erg mee. Maak je laptop eens open en haal het stof uit de heatsink met bv perslucht.

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 10:37:
Probeer in ieder geval eens je fan schoon te maken. >70 graden kan je CPU in principe makkelijk aan, maar echt gezond is het niet voor je laptop. Mijn oude GF Go 7600 werd maar amper heter...

Zelf heb ik in mijn Asus F3Sc ook een T7100. Doorgaans (idle) hangt hij ergens tussen de 40-50 graden, onder stress komt hij rond de 60 graden (65 max gok ik).
toevallig, heb net vanochtend mijn laptop uit elkaar gehaald en stof weg geblazen..
scheelt 30 graden :)
wel absurd dat binnen een jaar je laptop zo vol stof zit, rare constructie...
de gemiddelde gebruiker schroeft zijn laptop denk ik niet direct uit elkaar...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Tis maar een krappe ruimte... Mijn vorige laptop had er ook last van, ieder half jaar maakt ik hem alleen schoon met de stofzuiger en dat scheelde direct al 10 graden.
Pagina: 1