Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word] Documenten beschadigd na zippen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 15 Word documenten (.doc, Word 2003), totale grootte 342 MB met behulp van WinRAR 3.80 ingepakt met instelling beste compressie en .zip bestand. De bestanden zijn zo groot, omdat het technische documenten zijn met een flinke hoeveelheid vectorafbeeldingen.

Het formaat daarvan is 19,5 MB, acceptabel om op de FTP te zetten (wel enigszins verwonderd dat er zo veel compressie op toegepast kon worden).

Zojuist werd ik door één van de gebruikers er op gewezen dat sommige bestanden niet meer te openen zijn met Word. Daarop besloot ik het zelf even te proberen door het bestand te downloaden, unzippen en een willekeurig bestand te openen en direct was het raak: Word geeft de volgende foutmelding:

Dit document kan niet worden gelezen. Het is mogelijk beschadigd
Doe een of meer van de volgende dingen:
*Open het bestand en herstel het.
*Open het bestand met de conversiefunctie voor tekstherstel.
(bestandsnaam)

De functie tekstherstel heb ik natuurlijk niet geinstalleerd en m'n Office CD zit niet in m'n laptoptas, dus dat biedt al even geen uitkomst.

Als ik het document met Wordpad open, dan zie ik overigens wel gewoon alle tekst (al dan niet slecht opgemaakt), maar geen enkele afbeelding.

Normaal gesproken zou ik de bestanden opnieuw kunnen verpakken/versturen, maar ik ben een weekendje weg en heb alleen m'n laptop met een internetverbinding bij de hand en de bestanden zijn het liefst morgen al nodig.

Ik denk niet dat het met de FTP te maken heeft, want het .zip bestand kan probleemloos worden uitgepakt.

Wat zou ik hier aan kunnen doen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan je niet het volgende doen
  • Start Word
  • Ga naar Bestand, kies voor openen
  • Navigeer naar de map met de beschadigde bestanden
  • Selecteer het betreffende bestand
  • Klik rechts naast Openen, op het pijltje naar beneden en selecteer 'Openen en herstellen'.
Zit naar mijn weten standaard in Office en werkt vaak.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat gebeurd er als:

• je het bestand inpakt en direct weer uitpakt?
• je kiest voor rar als compressie?

Weet je overigens zeker dat het niet aan de FTP kan liggen? Kan je een checksum doen op de file op je laptop en de file nadat je hem hebt gedownload van de ftp?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:37:
Kan je niet het volgende doen
  • Start Word
  • Ga naar Bestand, kies voor openen
  • Navigeer naar de map met de beschadigde bestanden
  • Selecteer het betreffende bestand
  • Klik rechts naast Openen, op het pijltje naar beneden en selecteer 'Openen en herstellen'.
Zit naar mijn weten standaard in Office en werkt vaak.
Hier doelde ik op in de openingspost. Dit is geen standaardfeature en is bij mij niet geinstalleerd.
BtM909 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 23:39:
Wat gebeurd er als:

• je het bestand inpakt en direct weer uitpakt?
• je kiest voor rar als compressie?

Weet je overigens zeker dat het niet aan de FTP kan liggen? Kan je een checksum doen op de file op je laptop en de file nadat je hem hebt gedownload van de ftp?
Als ik het beschadigde bestand inpak en direct weer uitpak (met .rar), zijn de hashes identiek.

En gezien je reactie ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik heb originelen NIET bij de hand. De enige bestanden die ik op m'n laptop heb, zijn de corrupte documenten uit het .zip bestand die ik zojuist van m'n FTP heb gedownload.

Als het aan de FTP zou liggen, dan zou het .zip bestand beschadigd zijn. Dat is niet het geval, want de bestanden kunnen probleemloos worden uitgepakt en de testfucntie van WinRAR geeft aan dat er geen errors zijn gevonden in het .zip bestand.