beeld/pc doet rare dingen, DVI > HDMI.

Pagina: 1
Acties:

• Tr00pZ
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-12-2025
Hallo,

Ik heb een probleem, Ik heb de LC-32RD8E sharp AQUOS LCD-Tv 32 inch, HD-Ready Gekocht die heb ik aangesloten op mijn VGA alles prima geen problemen. Maar eergisteren heb ik een kabel gekocht die gaat van DVI naar HDMI. Ik heb een nVidia 8800GT met 2 DVI aansluitingen. toen ik de kabel aansloot had ik gewoon beeld, alleen wat mij opviel was dat aan elke kant van het scherm 50mm miste. Ik kon er met de muis gewoon komen en als ik een screenshot maakte deed hij het gewoon ook goed. bij elke spel,die ik doe en op mijn bureeaublad mis on ongeveer 50mm aan elke kant van het scherm en dat is erg vervelend. Het maakt niet uit ofdat ik hem op een resolutie van 800 x 600 of 1360 x 768 zet wat het blijf hetzelfde, wat mij trouwens wel opviel toen ik de VGA stekker erin kon ik maximaal tot een resolutie van 1360 x 768 aan maar nu kan hij tot 1920 x 1080, de hertz is trouwens nu 30 Hertz Interlaced omdat hij naar 1080i overschakeld.

Mijn pc Specs:

Asus P5B moederbord
nVidia 8800GT videokaart
Intel Q6600 processor
4GB OCZ 800Mhz geheugen

32inch Sharp AQUOS LC-32RD8E HD-Ready
Ik gebruik Windows vista ultimate 32BIT

Ik heb geen enkel idee waaraan dit kan liggen, iemand misschien suggesties? want het zou zonde zijn van de kabel die ik heb gekocht + bij de VGA kabel heb ik niet al de goede kwaliteit omdat er een DVI > VGA connector tuissenzit. er zitten 2 HDMI kabels inde tv, ik heb ze beide geprobeerd maar niks.

Alvast bedankt,

Remi

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Dit klinkt eerder als een probleem met de TV, niet met de PC of de instellingen van de PC. Kortom, duik eens in het menu van de TV.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Tr00pZ
Ja ik ben al een tijde bezig met de instellingen van de TV, maar wat ik erg vreemd vind is als ik in de HDMI instellingen kijk dan kan ik alleen kiezen voor Automatische Vieuw aan/uit. er zijn nog 3 andere instellingen aanwezig, maar die kan ik niet aanklikken. dat zijn dynamische bereik, kleurenmartix, signaaltype. En bij beeldinstellingen heb ik de opties Kleurtemperatuur, Zwart, Zwart-Wit, Filmmodus, 100Hz TruD en die staan allemaal op fabrieksinstellingen. flimmodus uit, 100hz aan, kleurtemp midden, zwartwit uit, en zwart op normaal. verder zijn er niet egt gerelateerde opties met beeldinstellingen. alleen audio en energiezuinige instellingen., ik zit nu eigenlijk een beetje te denken dat mijn 8800GT niet lekker communiceert met de sharp TV ofzo.. lijkt me eigenlijk een klein beetje raar, ik heb de laatste drivers van de videokaart.
even nog als extra informatie, ik heb een ps3 en als ik bij de ps3 naar de instellingen van de tv gaat dan heb ik vele malen meer instellingen dan bij mijn pc, vind ik een beetje raar opzich.

Greetz,

Remi

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het lijkt alsof je TV die resolutie gewoon niet aankan!

HDMI is wat kieskeuriger in de resoluties, check dus goed of je echt op 720p of 1080i/1080p zit te voeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Kurios op 30-01-2009 23:09 ]

• Tr00pZ
Ja, dat kan wel kloppen want als ik hem op 1360 x 768 zet dan gaat hij automatisch naar 1080i in 60Hz zeg het beeldscherm dan en als ik bij de pc kijk dat geeft hij aan 30 hertz interlaced. maar als ik de resolutie op 1280 x 720 zet dan gaat hij automatisch naar 720p en dan 50 hertz. en dan staat hij in windows ook egt op 50 hertz, maar nog steeds mis ik aan alle kanten die halve centimeter of centimeter