Ik heb al een tijdje een HP DX2000MT mobo draaien, met Intel 865GV chipset.
Na een tijdje dacht ik dat ik wel eens een BIOS upgrade kon doen, dus ik heb de laatste BIOS van de HP site gehaald, en geflashed.
Alles gaat goed, maar er is een probleem, steeds als ik start, krijg ik de melding:
Nu heb ik dat al vaker meegemaakt, op allerlei mobo's, maar het was altijd opgelost nadat ik de instellingen van het moederbord in orde had gemaakt.
Nou niet dus, gewoon opnieuw deze melding.
Dus dacht ik dat het CMOS pilletje leeg was, dus hop, nieuw pilletje erin.
Maar melding blijft nog steeds komen.
Heb zelfs pilletje vastgesoldeerd aan mobo om te zien of het misschien aan de socket van het pilletje lag.
Wat overigens ook grappig is, de tijd is altijd perfect correct !
Normaal met leeg CMOS batterijtje wordt de tijd gereset, maar deze stond in het BIOS mooi op 30 jan. 2009.
Hardware is niet veranderd, alleen BIOS update gedaan. Betreft Pentium IV 2.8GHz S478 met HT, Intel 865GV chipset, 2x 512MB Corsair DDR RAM, en 40GB Maxtor HDD'tje.
Nog steeds niets.
Wat kan ik nog proberen ?
Na een tijdje dacht ik dat ik wel eens een BIOS upgrade kon doen, dus ik heb de laatste BIOS van de HP site gehaald, en geflashed.
Alles gaat goed, maar er is een probleem, steeds als ik start, krijg ik de melding:
CMOS Settings Wrong F1: Enter Setup F2: Load default settings and boot
Nu heb ik dat al vaker meegemaakt, op allerlei mobo's, maar het was altijd opgelost nadat ik de instellingen van het moederbord in orde had gemaakt.
Nou niet dus, gewoon opnieuw deze melding.
Dus dacht ik dat het CMOS pilletje leeg was, dus hop, nieuw pilletje erin.
Maar melding blijft nog steeds komen.
Heb zelfs pilletje vastgesoldeerd aan mobo om te zien of het misschien aan de socket van het pilletje lag.
Wat overigens ook grappig is, de tijd is altijd perfect correct !
Normaal met leeg CMOS batterijtje wordt de tijd gereset, maar deze stond in het BIOS mooi op 30 jan. 2009.
Hardware is niet veranderd, alleen BIOS update gedaan. Betreft Pentium IV 2.8GHz S478 met HT, Intel 865GV chipset, 2x 512MB Corsair DDR RAM, en 40GB Maxtor HDD'tje.
Nog steeds niets.
Wat kan ik nog proberen ?
[ Voor 7% gewijzigd door Petervanakelyen op 30-01-2009 20:39 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.