SpeedTouch 780 en netwerk printer

Pagina: 1
Acties:

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 01:31
sinds gisteren hebben we de SpeedTouch 780 als nieuwe router.

Deze hebben ik gisteren binnen 10 min ingesteld met alle instellingen die ik wou , alleen doet mijn netwerk printer het niet. Een Konica Minolta D2011. Vandaag moest ik werken dus had heb ik geen tijd gehad om de helpdesk te bellen van KM. De KPN helpdesk helpt je niet verder dan alleen internet. dus daar heb je ook veel aan. Aangezien ik dit weekeind nog graag wil gaan printen en dan de helpdesk dicht is en ik verder ook niet wijzer word via google en de KM site. probeer ik maar zo.

Ik weet al waar het probleem waarschijnlijk ligt. in de IP range. Alle pc's via een vaste cat5 kabel hebben een netwerk IP range van 192.168.1.xx. De Wifi pc's/ect. zitten in de 84.84.182.xxx IP range. internet doet het daar goed dus voor mij geen probleem. Maar de netwerk printer zit in op 10.0.0.11. Ik denk dat het probleem ligt daar aan ligt dat de netwerk printer niet word gepakt. De instelingen in voor de netwerk printer op de pc heeft het adres van 10.0.0.11. ( dat was het oude adres met de oude speedtouch router ) Dus ik heb het idee dat ik moet zorgen dat de netwerkprinter in de 192.168.1xxx range komt. Maar hoe doe ik dat. ik kan nergens handmatig instellen in bij de router opties.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
wat voor internet abbo heb je? Normaal gesproken heb je slechts 1 IP. Zoals het nu staat, lijkt het alsof je een zakelijk adsl abbotje hebt met meerdere IP adressen...

Modem dus (her)configureren als router. Verder je printer handmatig een ip geven in de juiste range (dhcp is voor printers niet mijn voorkeur)

• aquila2
Ik hou het liefst hou dhcp aan. maar als het niet anders kan. we hadden eerst een Planet abbo maar dat is overgaan in KPN dus kregen we via KPN een nieuwe router en een sneller abbo. We hebben een internet extra abbo. maar het kan kloppen want me vader heeft zijn bedrijft aan huis.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:31
aquila2 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:03:
Ik hou het liefst hou dhcp aan. maar als het niet anders kan. we hadden eerst een Planet abbo maar dat is overgaan in KPN dus kregen we via KPN een nieuwe router en een sneller abbo. We hebben een internet extra abbo. maar het kan kloppen wat het me vader heeft zijn bedrijft aan huis.
Zoek eerst uit wat voor abbo je hebt: zakelijk of particulier. KPN heeft mooie configtooltjes voor de speedtouchen, maar dan moet je wel weten wat je hebt.
Ik gok eigenlijk officedsl gezien de meerdere IP's en de 780 modems die kpn hier standaard bij levert.

Verwijderd

Waarom denk je dat de wifi PC's in de 84.84.182.xxx range zit ? Als je standaard abbo heb je 1 ip en krijg je (utp of wifi) gewoon 'n ip van je router en dat is in de 192.168.1.xxx range.

Je printer zal je toch 't boekje moeten opzoeken of het menu doorbladeren en bij netwerk je ip op DHCP zetten of handmatig.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 20:13 ]

• aquila2
Als ik bij KPN inlog zie ik dat ik een contract heb voor Internet Extra. verder zie ik dat de factuur gegevens op me vaders bedrijf naam staan. Bij mij weten is een Internet Extra een particulier abbo . als ik op de zakelijk gedeelte van KPN ga kijken zie ik dat minimale snelheden van 20mbit is terwel wij max 10mbit halen. Dus lijkt het mij een gewoon particulier abbo. Verder staat er niks in de handleiding van KM over netwerk instellingen. anders ga ik ook niet op zoeken op internet.
Pagina: 1