[Composet] tweeters / crossovers defect?

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 20:16

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Er komt geen geluid uit de tweeters van mijn Infinity Reference composet. Als ik mijn multimeter mag geloven, is 1 van de tweeters dood. Die andere zou het moeten doen, desalniettemin gebeurd er helemaal niks. Dus nou twijfel ik of de crossovers wellicht (ook) defect zijn.
Kan ik daar als doormeet-n00b iets aan doormeten? En kan ik om te testen ongestraft een andere werkende speaker op de tweeteraansluiting van een crossover aansluiten?

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Niemand een idee? Voor de duidelijkheid, deze set is in deze staat in mijn bezit gekomen en heeft bij mij nooit gewerkt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

je kan inderdaad een andere speaker op de tweeter aansluiting zetten om te testen. Je kan ook bij LAAG volume de tweeter direct op de radio aansluiten om te testen of even parallel zonder filter op en woofer zetten.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Crossovers getest op een reguliere versterker, die werken in ieder geval. Er is één tweeter defect en die zijn niet meer zijn te krijgen. Waar let ik op bij het zoeken naar vergelijkbare tweeters?

Dit staat in het boekje (gaat over de hele set neem ik aan):
-Power Capacity (per channel): 90 watts
-Frequency Responce (+/- 3dB): 60Hz - 20kHz
-Sensitivity (2.83 volts @ 1 meter): 90dB
-Impedance: 4 ohms
-Crossover Frequency is 3500Hz
-3/4" Polycell tweeters

[ Voor 3% gewijzigd door PaPa op 04-02-2009 12:56 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ik zou eens gaan kijken op www.speakerland.nl

Deze heeft bijvoorbeeld dezelfde gevoeligheid, ik DENK dat dat erg belangrijk is als je je originele geluid terug wil. Maar daar kan beter iemand over uitleggen die er wat meer verstand van heeft. :P

[ Voor 77% gewijzigd door AtomicShockwave op 04-02-2009 14:35 ]

• PaPa

PaPa

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 14:25:
Ik zou eens gaan kijken op www.speakerland.nl

Deze heeft bijvoorbeeld dezelfde gevoeligheid, ik DENK dat dat erg belangrijk is als je je originele geluid terug wil. Maar daar kan beter iemand over uitleggen die er wat meer verstand van heeft. :P
Ik heb ze gemaild maar zo te zien is deze zaak puur gericht op homeaudio.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Ohw sorry, ik had het woordje composet niet goed geinterpreteerd. Als je namelijk infinity reference intypt krijg je een aantal verschillende producten.
Een typenummer is wellicht handig :+

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Het gaat om de Infinity Reference 600cs. Infinity site geeft weinig info.

• PaPa

PaPa

Topicstarter
Een vreemd probleem:
Zoals gezegd heb ik de tweeter-uitgangen van de crossovers getest op een reguliere versterker, deze werken. De tweeters zelf heb ik ook getest op een reguliere versterker, één werkt.
Ik heb nu de (werkende) tweeter op een (werkende) crossover aangesloten en er gebeurd nog steeds helemaal niks 8)7

Zie ik soms iets over het hoofd :? Als ik deze werkende tweeter niet werkend krijg dan heeft het ook geen zin om naar nieuwe tweeters opzoek te gaan.
Pagina: 1