Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Sloom op een goede pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een nieuwe GTX260 aageschaft, vond ik wel een mooie gelegenheid op te formatteren en Vista erop te gooien. Nou heb ik Vista Ultimate (64-bits) met serial geinstalleerd. Hij draait alleen voor geen meter. Opstarten duurt van 2-4 minuten en hij loopt gewoon niet fijn.

Ik weet zeker dat m'n computer 'm aan kan. Vista staat er nu kaal op, voor de rest nog niks anders geinstalleerd, behalve wat drivers die hij zelf wilde doen.

Specs:

MSI P6N Platinum
Intel E6600 Core 2 Duo 2,4 g
4 Gb RAM
Nvidia GTX260
HD1: een 35 gb raptor-dinges
HD2: een 500 gb (?)

Ik heb echt geen flauw idee wat er zou kunnen zijn, en niemand die ik ken ook niet. Zowel ben ik hier :P
Heeft er iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Bij voordat dank,

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, je hebt niet alle 64-bit drivers voor je systeem geinstalleerd? Of heb je alles (Vista + pagefile) op de Raptor geinstalleerd (waarschijnlijk GD-revisie)? Ik kan me voorstellen dat dit enigszins kan bijdragen aan het feit dat jij het niet optimaal vindt draaien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Als je geen drivers installed, (beginnende bij de chipset driver) ben je idd snel klaar ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:49:
Gok, je hebt niet alle 64-bit drivers voor je systeem geinstalleerd? Of heb je alles (Vista + pagefile) op de Raptor geinstalleerd (waarschijnlijk GD-revisie)? Ik kan me voorstellen dat dit enigszins kan bijdragen aan het feit dat jij het niet optimaal vindt draaien.
Dat kan zijn ik weet niet hoe ik dat moet achterhalen, hij zegt dat alles up to date is, en ik heb inderdaag Vista op mn Raptor gezet, maar ik zie niet hoe dat het probleem kan zijn?

• MAX3400

MAX3400

Begin eerst maar eens om handmatig alle, laatste versies, 64-bit drivers voor elk component van je systeem van de sites van de betreffende fabrikanten af te halen en correct te installeren. Dan zal je waarschijnlijk al een stuk snellere Vista zien.

En je Raptor (GD-revisie?) heeft uit mijn hoofd maar 8MB cache en dat is al de helft van de gemiddelde consumentenschijf tegenwoordig. Buiten de 10.000rpm, is Vista redelijk I/O-intensief en had de Raptor misschien niet de beste keuze geweest. Maar dat is mijn persoonlijke mening

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-11 10:52
En daarnaast, Vista gaat pas na een poosje echt soepel lopen... Ik laat een nieuw geinstalleerd systeem eerst een aantal uur lekker aan staan zodat alles geindexeerd wordt etc. etc.

• MAX3400

MAX3400

jvalks schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 18:00:
En daarnaast, Vista gaat pas na een poosje echt soepel lopen... Ik laat een nieuw geinstalleerd systeem eerst een aantal uur lekker aan staan zodat alles geindexeerd wordt etc. etc.
Yup, vergeten d:)b ... Mijn huidige laptop draait Server 2008 en ik mocht/kon pas na 24 tot 48 uur het eerste Performance Report opvragen, puur vanwege het feit dat het OS wilde evalueren hoe het draaide op deze machine.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even gezocht naar nieuwe drivers voor mn chipset, heb wat geinstalleerd van nvidia, en ga kijken of het werkt. Hij start nu op en het duurt net zo lang als eerst. Ik zal 'm een poosje laten draaien zoals gezegd.
Overigens heb ik ook die live update (ofzo) gedaan op de site van MSI, maar dat leverde ook niks op.

Als ik zondag tijd heb, ga ik vista op m'n andere HDD installeren en kijken of ie het dan beter doet.
Bedankt voor de tips!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vista installeren is niet 'n kwestie van DVD erin en installeren heh... Drivers installen is 't meeste werk namelijk!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Dat merk ik :(
Ik kan geen drivers vinden voor m'n chipset...

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-11 07:48
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:49:
Dat merk ik :(
Ik kan geen drivers vinden voor m'n chipset...
Gewoon naar de MSI site gaan, je moederbord zoeken en dan drivers. Dan kom ik uit op:

http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1140

Versie volgens de site: 2009-01-16

Redelijk recent dus.

Edit:

Op de MSI site staat er dat je een nVidia nforce 650i chipset hebt. Als je dan naar de nvidia site gaat en download drivers klikt krijg je ook de laatste.

Zo goed heb je precies niet gezocht naar drivers.

[ Voor 20% gewijzigd door _Quinten_ op 30-01-2009 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Quinten_ schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 19:56:
[...]

Gewoon naar de MSI site gaan, je moederbord zoeken en dan drivers. Dan kom ik uit op:

http://global.msi.com.tw/...maincat_no=1&prod_no=1140

Versie volgens de site: 2009-01-16

Redelijk recent dus.

Edit:

Op de MSI site staat er dat je een nVidia nforce 650i chipset hebt. Als je dan naar de nvidia site gaat en download drivers klikt krijg je ook de laatste.

Zo goed heb je precies niet gezocht naar drivers.
Heb ik al geinstalleerd

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-11 14:48

painkill

Pain(k)(ill)

Zorg ook waar mogelijk dat je virtual memory bij voorkeur op een HD gedaan word waar je OS niet op staat, dan heb je in feite 2x HD power.
Werkt bij mij altijd goed.

Ook is het in het begin nooit snel, gewoon even laten indexeren en weet niet wat nog meer en als het na een paar dagen nog zo is dan ligt het aan verkeerde instellingen/drivers

Mijn SNES verzameling!

• MAX3400

MAX3400

painkill schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:24:
Zorg ook waar mogelijk dat je virtual memory bij voorkeur op een HD gedaan word waar je OS niet op staat, dan heb je in feite 2x HD power.
Virtual memory -> je bedoelt pagefile
2x HD power -> niet handig als het op dezelfde controller zit

Desondanks, afhankelijk van de werkzaamheden die iemand doet met 4GB geheugen; als je voornamelijk internet, wat Office dingetjes en ander licht vermaak, dan heb je helemaal geen pagefile nodig en kan je die uitzetten. Werkt nog een stuk vlugger.

Pagina: 1