[EX2k7] Pushmail via Exchange 2007 frontend werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb de volgende situatie:
Ik heb op een Windows server 2008 Exchange 2007 SP1 geinstalleerd met de Hub role en de Client access role. Deze connect naar een Exchange 2003 Backend. Ik heb OWA en RPC over HTTP al werkend alleen Pushmail wil me nog niet lukken.

Ik heb op de backend al integrated windows authentication aangezet, waardoor mijn telefoon niet meer telkens om een wachtwoord blijft vragen, maar nu krijg ik op de telefoon de volgende melding:
Activesync heeft een probleem gevonden op de server (0x85010014).
Deze foutmelding verwijst vooral naar instellingen in de OMA website, maar deze is in Exchange 2007 bij mij niet aanwezig.

Wat zie ik over het hoofd??

PS, als ik met mijn telefoon connect naar het Exchange 2003 frontend (met hetzelfde backend als ik voor 2007 gebruik), dan werkt het wel perfect.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Run eens de best practice analyzer zou ik zeggen, wat zie je verder in de logging voorbij komen op de servers?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Als je in de Exchange Management Console in de Tree Pane "Microsoft Exchange" selecteerd, krijg je in je Work Pane onderandere een link "Configure Exchange ActiveSync." Heb je daar al naar gekeken?

Wat staat er in je Event Log op je server?

Staat in de VirtualDirectory in IIS soms Forms Based Authentication aan?

[ Voor 23% gewijzigd door nose op 31-01-2009 14:58 ]

P R N D

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:35

Predator

Suffers from split brain

Gebruik je HTTPS op je server ?
Staat HTTPS aan op je mobile clients in de activesync config ?
Zoja, is je certificate wel trusted door de mobile clients ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-02 17:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Verdiep je eerst eens in Exchange 2007 SP1. OMA is niet meer aanwezig in Exchange 2007, dus je zult ook geen virtuele directory vinden in je IIS.

Tevens, FBA zet je niet aan in IIS maar gewoon in je EMC. Scheelt je lang zoeken in IIS :p

Dan wat Predator zegt, gebruik je https icm een ssl certificaat ? Zou eigenlijk wel moeten want exchange 2007 stelt dit standaard in namelijk. Je dient zowel je root certifcaat voor je domein als je voor je webmail op je telefoon te installeren. Ik neem aan dat je wel het vinkje hebt gezet op je telefoon dat het wachtwoord moet worden onthouden ? Want volgens mij heeft integrated windows authentication er niks mee te maken. Je frontend server authenticeert je credentials en zodra dit gebeurd is worden alle requests doorgestuurd naar de juiste interne backend server waar je mailbox op staat.

Kun je het adres welke je in je telefoon hebt ingesteld om te connecten naar je exchagne server benaderen als je dat in een webbrowser intikt op je telefoon ? Zo niet, staan alle poorten open op je firewall en worden die goed door gerouteerd naar het interne lan ? Krijg je ssl foutmeldingen op je telefoon wanneer je dit doet ?

Exchange 2007 maakt gebruik van een standaard aangemaakt ssl certificaat. Het wordt ten zeerste aangeraden om dit certificaat te vervangen en een nieuwe aan te maken en daarin alle interne als externe namen van je exchange server te gebruiken, dus bv server01, server01.domeinnaam.local, server01.domeinnaam.nl etc en deze te enablen via de powershell Enable-exchangecertificate -thumbprint xxxxxx -services SMTP,IIS,POP,IMAP

Er staan hele handleidingen op internet om dit goed te configureren. Out of de box staan de meeste settings al wel goed, maar je zult zelf ook hier en daar nog wat moeten aanpassen.

Good luck :)

XBL: MRE Inc