• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
OC'ers,

Ik ben nogal een tijdje bezig met het overclocken van mijn pc (eerste me e6600 nu mijn q9550) ik heb er nu een grote scyth inf op zitten maar vind deze te groot. Ik draai mijn q9550 nu op 3,6 ghz graag wil ik deze harder gaan koelen om nog iets hoger te komen.

Mijn verdere specs:
p5q-e
q9550
ocz reaper 800 mhz
XFX gtx260 black edition en een oude 8800 gts voor mijn physix

Ik ben al een tijdje opzoek naar een leuke 2e hands set of een compleet nieuwe (ik weet niet echt waar ik beter aan doe)
Heb al wat rond geneust op wat fora's en wat reviews en handleidingen gelezen maar kwa merken etc ben ik nog niet echt aan uit.

Ik wil ongeveer 200 euro aan de set uitgeven (incl alle benodigdheden die ik nodig heb) Graag wil ik ook op 1 site alles bestellen zo betrouwbaar mogelijk natuurlijk!

Mijn case is een sunbeam transformer:
Afbeeldingslocatie: http://www.modthebox.com/reviews/nikao/transformer/transformer17.jpg

ik heb er momenteel 4 hardeschijven inzitten en ik hoop daarom dat daar onder net mijn pomp zou kunnen staan (heb namelijk vrijweinig plek in mijn case) ik heb nog een grote bay over voor evt een resevoir (wat ik ook mooi vind is een tube resevoir voor aan de buiten kant).

Ik hoop dat iemand met mij samen een setje kan samenstellen of een bestaand setje kan aanbevelen.

Sites die ik heb bezocht:
http://www.highflow.nl/
vooral wat tweakers bestaande topics gelezen met verzoeken) en de faq (ik snap het principe alleen niet welke merken nu goed zijn of juist minder

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

Alvast bedankt,
Glenn/rstar

ps zo ziet het er atm uit:
http://www.cup-zone.com/HPIM1298.JPG

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Kon je je scythe niet anders monteren zodat de fans nr die fan die outtake blaast, gericht staan?

Overigens zit je kast al aardig goed vol om er nog eens waterkoeling bij te proppen.

• Darkvisje
als er waterkoeling in komt kan ik mijn scyth verwijderen en heb ik al wat meer ruimte ook kan ik 1 van mijn dvd branders er uithalen en als het echt moet nog 1 hardeschijf dus ik heb wel plek, echter zitten er 3 fans op 2 , scyth trekt momenteel de lucht naar binnen andere 2 naar buiten!

• Darkvisje
iemand ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is mij niet duidelijk wat je nou precies wil. Wil je alleen de CPU gaan waterkoelen of ook de videokaarten en het moederbord ? Ook moet ik de hele startpost lezen om er achter te komen dat je waterkoeling wil, echt duidelijk is het niet.

Check verder het volgende topic eens:

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Afhankelijk van wat je wil gaan koelen kan 200 euro prima zijn, of veel te weinig. Voor alleen CPU is het geen enkel probleem, maar met je GPU's er bij wordt een nieuwe set veel duurder dan 200.

Als je zelf even aangeeft wat je precies wilt gaan koelen. En zelf even iets samenstelt via de Best-Buy guide, help ik je daar dan wel even verder mee.

Edit: Waar wil je de radiator trouwens gaan laten ? Als ik naar het plaatje kijk van je PC zoals ie nu is, zie ik intern eigenlijk helemaal geen mogelijkheid.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 02-02-2009 16:30 ]

• Darkvisje
Het gaat om voor in het begin me cpu (evt me mobo) voorlopig nog niet mijn videokaart.Dus wil idd 200 euro uitgeven. En mijn rad zou het mogelijk zijn deze aan de buitenkan te plaatsen:
http://img.tomshardware.c.../sunbeam_trans-2sites.jpg

• PilatuS
  • Niet online
De rad aan de buitenkant van de PC moet wel mogelijk zijn. Je kan dan maximaal een 3x120mm rad kwijt. Alleen moet de rad er dan wel minimaal 7cm vanaf komen, anders kan je de kabels niet meer in de PC doen.

Maar stel zelf even iets samen, aan de hand van de Best-Buy guide, dan help ik je wel verder.

• Darkvisje
jah ik weet niet zo goed wat het beste samen gaat:
http://www.aquatuning.de/...n-Nemesis-240-Retail.html
vind ik een hele mooie set voor een goede prijs maar mijn vraag gaat dit passen in mijn huidige case, en cooled deze goed genoeg om hem nog iets verder te overclocken ? en weet iemand de kosten daar om naar belgie te verzenden (woon 500m over de grens, mijn vriendin woon in nederland maar liefst naar belgie ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Darkvisje op 02-02-2009 16:57 ]

• PilatuS
  • Niet online
Die set zou ik persoonlijk niet kopen. Voor dat geld kan je beter spul krijgen.

Als je de Best-Buy guide nou even leest, daar staat precies in wat het beste samen gaat.

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
Leuk, maar de best-buy-guide is alleen zwaar verouderd.

Als beste cpu waterblok (het aller belangrijkste onderdeel van de hele setup) wordt genoemd de D-tek Fuzion.
Die is inmiddels opgevolgd door de Fuzion V2, (die duidelijk beter is)

En die heeft inmiddels concurrentie gekregen van de Swiftech Apogee GTZ.
die biedt vergelijkbare of iets betere temperaturen, bij een lagere flowrestrictie.

budget:
Voor 200 euro moet het mogelijk zijn een goed presterende CPU+GPU waterkoelingset te bouwen.

Je moet dan wel creatief zijn, en bijvoorbeeld geen loeidure speciale PC waterkoelings radiator nemen, maar een of 2 koperen heatercores van een autosloperij gaan halen.

Een 'fanshroud' = afstandsplaatje zodat de ventilator op wat grotere afstand van de radiator draait, kun je ook gewoon zelf maken met zeer goedkope middelen. Als fancontroller kun je een schakelaar (of meerdere) met een vermogensweerstand van een paar cent bedraden.

de 2 onderdelen waar je NIET op moet bezuinigen zijn dus de pomp, en het CPU waterblok.

Als GPU waterblok kun je eventueel een 2ehands CPU waterblok pakken met een op maat gemaakte bevestiging. Die enorme grote zware dingen met koelkanaal wat helemaal langs de geheugenchips loopt, is geen goede investering; die dingen passen vaak maar op 1 soort videokaart.
Een nieuw waterblok voor de GPU is ook mogelijk, dan heb je het voordeel dat je er een kunt nemen met de aansluitingen naar opzij.

Petrolhead en draadjesnerd

Pagina: 1