Aankoop Ebay, verzonden maar niet aangekomen...

Pagina: 1
Acties:

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
Hey,

Ik heb vorige week (20/01/09) een object gewonnen via Ebay (ER Season 2 dvd Box). Ik heb dit betaald via een online bankoverschrijving (Dexia bank).

De aanbieder heeft het pakket verzonden met Taxipost (België) Van Mechelen naar Hechtel-Eksel, (beide belgië). Ik heb ook een track en trace nummer gekregen waar ik het pakket op kon volgende informatie verkrijgen

22/01/2009 11:29 Pakket uitgereikt HECHTEL-EKSEL MAIL
22/01/2009 06:52 Pakket onderweg voor uitreiking HECHTEL-EKSEL MAIL
21/01/2009 16:59 Uw pakket werd gesorteerd ANTWERPEN X Sector sorting
21/01/2009 16:59 Het gewicht van uw pakket is gecontroleerd ANTWERPEN X Sector sorting
21/01/2009 10:10 Pakketinformatie manueel geregistreerd MECHELEN GROTE MARKT

Het probleem is echter dat ik helemaal geen pakket die donderdag 22/01/09 gekregen heb, en nog steeds niet. heb al naar de post gebeld, en ben vandaag naar daar geweest, maar ze konden met niet helpen :s, ze hebben ene klachtformulier opgemaakt.. maar verwacht er niet veel van, binnen de 30 werkdagen zouden ze iets laten horen... wat kan ik doen? welke rechten heb ik? wie is er hier schuldig?

• dieter87
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-07-2023
Ik weet niet hoe het zit, maar is het geen verzekerde verzending?

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

Blord

Hello Kitty !

Moest je voor het pakje aftekenen ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Het kan natuurlijk zijn dat het op een verkeerd adres of bij de buren bezorgd is. Misschien dat je daar eens kunt vragen?

• timofp
Het was geen verzekerde zending denk ik, heb het nog eens gevraag aan de verkoper, maar geen reactie gekregen. of ik moest aftekenen weet ik niet, de post kon me dit ook niet zeggen. Ze kunnen zelfs niet kijken welk adres er bij de track en trace nummer (mijn pakket) hoort :s

Bij de buren ben ik ook langs geweest, ze hadden ook niets gekregen.

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:01
is al beantwoord hierboven :)

edit

[ Voor 84% gewijzigd door stftweaker op 30-01-2009 16:56 . Reden: was net telaat ]

How are you doing?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoe kunnen we jou dan helpen? Het track&trace-nummer is de enige aanwijzing dat er ooit een pakket verzonden is naar je. Dat wordt dus een stukje praten tussen jou en het postkantoor of natuurlijk de verzender en het postkantoor.

Door te posten op GoT zal het pakket echt niet ineens sneller opduiken, vermoed ik zo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• timofp
Ik verwacht ook niet echt dat het zomaar gaat opduiken (veracht eigenlijk niet dat het nog gaat opduiken). Maar zou willen weten of iemand anders een gelijkaardig iets heeft aan de hand gehad en weet of het dan vergoed wordt door de post, of welke stappen je kan ondernemen.

• MAX3400

MAX3400

timofp schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:00:
Ik verwacht ook niet echt dat het zomaar gaat opduiken (veracht eigenlijk niet dat het nog gaat opduiken). Maar zou willen weten of iemand anders een gelijkaardig iets heeft aan de hand gehad en weet of het dan vergoed wordt door de post, of welke stappen je kan ondernemen.
Heb je de algemene voorwaarden gelezen van de posterijen? In Nederland, voor zover ik uit mijn hoofd weet, kan alleen de verzender aanspraak maken op een vergoeding.

• timofp
Ik heb de voorwaaren erop na gekeken, deze info staat er niet in, wie aanspraak moet maken, maar de verzekering op verlies verschilt fel per soort verzending van taxipost... en weet dus niet welke soort verzending het is... de post kan het niet vertellen... en de afzender reageert niet

• MAX3400

MAX3400

- Hoe lang reageert de verkoper al niet en waarom wordt dat ons probleem?
- Wanneer moeten de posterijen uiterlijk reageren op het klachtenformulier en waarom wordt dat ons probleem?

Sorry, wij kunnen je niet helpen; je zal de procedures van de posterijen en eBay moeten volgen om het pakket of je geld boven water te krijgen. En als die procedures niet helpen, kan je altijd nog aangifte doen van oplichting.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2009 17:08 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kan ook 'n ouder T&T nummer zijn, ze worden namelijk vaker gebruikt heb ik ondervonden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• timofp
CLB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:11:
Kan ook 'n ouder T&T nummer zijn, ze worden namelijk vaker gebruikt heb ik ondervonden...
Hoe bedoel je, dat ze mij een ander track en trace nummer hebben gegeven? en niets hebben verzonden?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, het lijkt mee heel knap dat ze er dan 1 vinden die ook nog eens de juiste datum en bestemming heeft. In dat opzicht kun je de opmerking van CLB negeren.

Verder eens met andere posters. Je moet bij Taxipost zijn en je daar neit zomaar weg laten sturen met 1 of ander suf formuliertje. Vandaag bellen, morgen bellen, maandag bellen, dinsdag bellen enz enz enz...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• CLB
  • Niet online

CLB

Janoz schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:23:
In dat opzicht kun je de opmerking van CLB negeren.
Yes dat klopt! Mijn excuses, had met m'n warrige hoofd niet de gehele TS gelezen :?
Er staat dus dat het pakketje al afgeleverd is, terwijl dit niet zo is, dus mijn excuses!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• timofp
Ok, zal nog eens opnieuw bij taxipost gaan klagen... Heb ondertussen nog een pakketje besteld wat vandaag verstuurd wordt.. bij een andere koper, dit zal ook door taxipost worden geleverd, zal het dan maar eens vragen aan de postbode of hij nog iets weet van vorige keer :)... als het al aankomt.

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
Enkel de verzender kan een vergoeden aanvragen in het geval dat de koerier je pakket kwijtraakt (mits verzekerde verzending). Ik heb het zelf ook eens voorgehad en toen weigerde de verkoper de juiste formulieren in te vullen, omdat hij zijn geld toch al had gekregen. En daar kan je niets tegen doen.

Maar, Taxipost is wel verplicht je het bewijs van afgifte voor te leggen indien je daar achter vraagt. Hopelijk kan je via die handtekening alsnog zien bij wie het pakket terechtgekomen is.

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarom betaal je niet via PayPal? Ben je extra beschermd namelijk...

• MAX3400

MAX3400

CLB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:32:
Waarom betaal je niet via PayPal? Ben je extra beschermd namelijk...
Nonsens... Als PayPal vindt dat een er een geschil is en de andere partij geeft valide maar mogelijk gelogen argumenten, krijg jij je geld echt niet terug. Pas als de tegenpartij totaaaal niet reageert, krijg je je geld terug (en zelfs dan onder bepaalde voorwaarden en ook niet bij bepaalde type goederen).

Als je iemand voorlicht, gaarne wel de correcte voorwaarden van de betreffende leverancier noemen.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 20:35
MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:33:
[...]

Als je iemand voorlicht, gaarne wel de correcte voorwaarden van de betreffende leverancier noemen.
Noudat doet ie echt wel, wat jij zegt is pure FUD ! Zonder onderbouwing of links ,etc.

• MAX3400

MAX3400

pennywiser schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:35:
[...]

Noudat doet ie echt wel, wat jij zegt is pure FUD ! Zonder onderbouwing of links ,etc.
Als je wil flamen, kom dan zelf met links waarin je aantoont dat ik het fout heb. Desondanks, van de site van PayPal
Als een koper of verkoper bezwaar wil aantekenen tegen een claim, moet het bezwaar binnen 10 dagen na de afronding van het onderzoek ingediend worden met nieuwe informatie. PayPal geeft geen garantie over het terugkrijgen van het bedrag zelfs als het bezwaar is toegekend.
/edit:
https://www.paypal.com/nl...a/EUUA-outside#pbp-policy ook even lezen, hoofdstuk 12 en 13, oke?

/edit2:
Items waar per definitie PayPal niet voor gebruikt mag worden en, indien toch, als misbruikt en niet-claimbaar: https://www.paypal.com/nl...a/use/index_frame-outside

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2009 17:43 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

Dude, relax... Mijn ervaringen met PayPal en garantie / verzekering zijn goed te noemen, sorry hoor O-)

• timofp
Het is niet via paypal betaald omdat dit niet beschikbaar was bij de verkoper.

Ze wisten niets bij de post, enkel wat er op track en trace stond... ze konden het afzend adres niet zeggen, het bestemmingsadres niet (zodat ik wist of het juist was)... ze konden zelfs niet zeggen wat voor zending het was... is toch maar een beetje prutserig vind ik

• MAX3400

MAX3400

CLB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:43:
Dude, relax... Mijn ervaringen met PayPal en garantie / verzekering zijn goed te noemen, sorry hoor O-)
;) Geen probleem, maar ik probeerde alleen "extra beschermd" in correcte context te plaatsen. Dat anderen dan daarover vallen en het onder FUD scharen, lijkt me niet mijn probleem maar wil dan middels de URL's de mensen iets meer info geven.

En ja, mits je je online correspondentie redelijk goed bijhoudt, wil PayPal best wel ver gaan met het openen van een claim voor je.

• timofp
Het probleem is opgelost.... het is bij mijn grootouders aangekomen... Ebay heeft hier een vreemde fout gemaakt denk ik. Bij mijn account op Ebay zijn verschillende adressen voor aflevering opgeslagen en ze hebben het adres van mijn grootouders doorgegeven, nochtans had ik geselecteerd om het op mijn adres af te leveren. Heb het nog eens nagekeken en inderdaad, in de mail van betaling en bestellingsgegevens van ebay staat te verzenden naar mijn aders. is dit nog ooit iemand overkomen?

Heb nu wel al bij een shop het seizoen besteld :s
Pagina: 1