Toon posts:

RDP naar handmatig IP in andere scope lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
heb een server in mijn netwerk die in de 192.168.2.xxx scope ip adressen uitdeelt. Tevens in deze server de DNS server voor het netwerk.
Echter heb ik in een testomgeving voor mijn MCITP studie servers geinstalleerd en handmatig ip adressen uit de 10.0.0.xxx scope gegeven.
nu lukt het mij niet om vanaf mijn desktop (192.168.2.3 dynamic) een rdp op te zetten naar de servers uit de 10.0.0.xxx scope. doe ik iets fout of moet er iets worden ingesteld?
Bedankt.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
hoe staat je subnetmask ingesteld? en is er wel een route tussen de verschillende netwerken?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer eens van je werkstation een trace naar het IP-adres van je testbak. Werkt dat niet of krijg je ergens oneindige time-outs, moet je bij de beheerder van 192.x.x.x zijn om een route naar 10.x.x.x. te leggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 16:52

Muggie

8 pm

Je clients staan ingesteld op een gateway, kent deze gateway het 10.0.0.x subnet ?
Kent je dns server het 10.0.0.x subnet ?
Kun je die machines wel pingen ?
Kun je een telnet over poort 3389 doen naar een van de machines ?
Firewall aanstaan ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
subnetmask is 255.255.255.0 voor beide.
er is inderdaad geen route aanwezig naar dit 10.0.0.x netwerk.
Ik denk dat ik daarvoor een forwarder aan moet maken op de DNS server? is dat een conditional forwarder? als ik daar het ip 10.0.0.11 (dns server adres van het 10.0.0.x netwerk) wil instellen krijg ik een timeout..

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Draait er in je 10.x netwerk ook een domaincontoller?
dan kan je gewoon in je standaard netwerk een RRAS server inzetten. om 2 lans te verbinden
Statische routes aanmaken om bijde netwerken te kunnen benaderen.

Ik heb een netwerk in de 1.0 en een netwerk van 0.0 ,deze 2 heb ik met statische routes laten communiceren.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
Waarom regel je het niet gewoon in via een router in je netwerk? Die dingen zijn ervoor gemaakt :o :+

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

heeft niets met dns te maken, dns koppelt naam aan ip en omgekeerd. Routering is het juiste. van het 10. netwerk naar 192.168 en terug.

[ Voor 17% gewijzigd door Kabouterplop01 op 31-01-2009 10:22 ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 05:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 15:35:
Hallo allen,
heb een server in mijn netwerk die in de 192.168.2.xxx scope ip adressen uitdeelt. Tevens in deze server de DNS server voor het netwerk.
Echter heb ik in een testomgeving voor mijn MCITP studie servers geinstalleerd en handmatig ip adressen uit de 10.0.0.xxx scope gegeven.
nu lukt het mij niet om vanaf mijn desktop (192.168.2.3 dynamic) een rdp op te zetten naar de servers uit de 10.0.0.xxx scope. doe ik iets fout of moet er iets worden ingesteld?
Bedankt.
Als je het niet dmv van routeren wil of kan regelen kan je ook tijdelijk je desktop op een statisch IP in stellen in de 192.168.2.xxx range (met dezelfde waarde als je dynamisch zou krijgen) en je netwerkkaart daarbij nog een statisch IP te geven in de 10.0.0.xxx scope.
Met andere woorden je netwerk kaart heeft 2 ip adressen. 1 in elke scope.
Nu zou je wel gewoon bij je test omgeving kunnen komen.

Wat ik trouwens mis is in je startpost is hoe is je netwerk nu. Maak eens een tekeningetje en geef aan hoe en waar je testomgeving gekoppeld is aan je netwerk waar je desktop in hangt.

Meestal wordt het voor je zelf dan al duidelijk. Ik neem aan dat je weet dat je niet zonder routering van het ene netwerk segment naar het andere segment kan komen. Misschien dat je even naar de basis van TCP/IP moet kijken?

Verwijderd

Topicstarter
zo ingewikkeld is mijn netwerk niet. ik heb 1 server (2008) die voor dhcp en dns zorgt op t netwerk waar 4 clients en 2 vm's draaien. oa mijn desktop krijgt dus dhcp en dns van die server. op mijn desktop draai ik vervolgens de vm's die in het netwerk 10.0.0.x zitten.
routes aanmaken? niet met dns dus? sorry dat zou ik zo ff niet weten..

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Iemand die me kan vertellen hoe ik zo'n route aan zou moeten maken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:56
Je bent wel geduldig geweest ;)
Wat heb je voor router tussen de 2 netwerken zitten ?
n.b. Niet alle huis tuin en keuken router kunnen met 2 internet subnetten overweg.
Je kan ook overwegen een van je servers te laten routeren, 2 ip's in beiden netwerken en middels de routing service ze aan elkaar knopen. Je moet dan wel voor de 10 reeks een static opnemen als je geen redirects op je standaard gateway op kan maken.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Success met je MCITP studie :P Met het route add commando kan je ip routes op je lokale host toevoegen, maar dat gaat dus niet werken in jouw omgeving.

Je hebt de optie om een tweede ip op je nic te configureren en dan te hopen dat je virtualisatiepakket zo slim is om dat te begrijpen, je kan tijdelijk je vm's in het 192.168 netwerk hangen, jouw nic tijdelijk alleen te configureren met een vast ip in de 10.x range of een VM fullscreen / in een venster draaien en van daar uit door te hoppen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

De router is momenteel een standaard modem/router geleverd door de internetprovider. Dat zal dus niet helpen.
Maar over anderhalve maand ben ik weer thuis, daar heb ik op dit moment een SMC MiMo router, ik vermoedt (maar heb me er niet in verdiept) dat die dat ook niet zal kunnen.
Echter overweeg ik wel om een slimmere gigabit switch aan te schaffen, om de huidige Asus 1108N te vervangen. Is daar dit probleem mee op te vangen?

DukeBox geeft aan dat ik ook de server kan laten routeren. 2 ips in beide reeksen snap ik nog, 1 nic een 192.168.2.x adres en de ander een 10.0.0.x.
Maar vervolgens zeg je de routing service deze twee aan elkaar knopen. Ik kan me nog even niet bedenken hoe dat te doen..

@ Leon T: Was die succeswens sarcastisch? :P ik snap dat ik overkom als iemand met nog niet al te veel ervaring, en dan lijkt een poging tot MCITP nogal hoog gegrepen. Maar ik neem er ook mijn tijd voor en op dit soort manieren leer ik alleen maar weer extra bij!

Wat je daarna uitlegt snap ik voor het grootste deel.
een tweede ip aan de nic van mijn werkstation toekennen houdt wel in dat ik alles handmatig moet instellen. Alhoewel het werkt, na zojuist getest te hebben, hoop ik toch op een meer dynamische oplossing.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:37
De dynamische oplossing zou een router zijn die je pakketje van het ene naar het andere netwerk brengt :P maar da's lastig met VMetjes

[ Voor 12% gewijzigd door Tha_T op 18-02-2009 08:55 ]

Pagina: 1