Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kabel internet caiway + apple airport extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey beste Tweakers,

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe, ik heb sinds gister internet van caiway via de kabel maar het is echt belachelijk traag. Heb de modem al geactiveerd dus dat is het niet. Heb nu downloadsnelheden van rond de 100 kb/s via speedtests, terwijl mijn abonnement 1024 kb/s(8MB/s) kunnen(nou zal ik dat niet halen maar toch in ieder geval wel 500kb/s) zijn.

Hier een plaatje van mijn settings:

http://img206.imageshack.us/img206/4496/internetmr7.png

Heb dus wel internet maar super sloom, ik hoop dat iemand hier mij kan helpen met de instellingen, want beter dan dit kreeg ik het niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 14:07 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij haal je wat kb/s en MB/s door elkaar. 8MB/s zou een 80mbit/sec verbinding moeten zijn :+

Nu ben ik absoluut geen apple kenner, maar als je de modem rechtstreeks aansluit? (ik zie termen van WPA2 langs komen), en dan de testen uitvoert?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij halen jullie allebei waarden door elkaar.

Een ISP verkoopt over het algemeen Megabit, geschreven als Mb. De daadwerkelijke snelheid (theoretisch) op je PC is dan 1/8 van die snelheid in Megabyte, geschreven als MB.

Voorbeeld: Telfort verkoopt 20Mb ADSL. Dan kan je maximaal 20 / 8 = 2.5MB.

Dus, gaarne test opnieuw doen of berekenen als je 10000% zeker weet welk aboo bij jou de voordeur binnenkomt.

/edit
Caiway noteert alles op zijn site in kbit/s...

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2009 14:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
welk abonnement heb je dan?

Verwijderd

Topicstarter
Jullie snappen toch wel wat ik bedoel of niet, ik heb het premium abbonement van 8 megabits per seconde, 8 mb/s of 8 MB/s of wat dan ook. In ieder geval komt dat dan neer op zo'n 1024 kilo bytes per seconde, wat je volgens mij toch niet haalt dus trek daar maar minimaal 200 van af. In ieder geval had ik eerst een abbonement van 4 mega bits per seconde en die was 4 keer zo snel dus dat klopt niet... Haalde snelheden van rond de 400 kilo bytes per seconde.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 14:20 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:19:
Jullie snappen ruiken toch wel wat ik bedoel of niet, ik heb het premium abbonement van 8 megabits per seconde, 8 mb/s of 8 MB/s of wat dan ook. In ieder geval komt dat dan neer op zo'n 1024 kilo bytes per seconde, wat je volgens mij toch niet haalt dus trek daar maar minimaal 200 van af. In ieder geval had ik eerst een abbonement van 4 mega bits per seconde en die was 4 keer zo snel dus dat klopt niet...
Goed, afgezien van het feit dat we dus niet ruiken/weten wat jij bedoelt, kunnen we nu dus aannemen dat je een abbo van 8Mbit hebt en dus maximaal 1MB/s zou kunnen realiseren. Hoe je e.e.a. hebt aangesloten weet ik niet maar zoals eerder gezegd; wat voor snelheden bereik je als je het modem rechtstreeks op de inkomende aansluiting prikt en dan je PC met een UTP-kabel verbindt?

Ow, en ik zag in je screenshots alleen maar dingen van de Airport maar misschien is het ook nuttig om te kijken (indien mogelijk) op welke snelheden je modem traint etc... Hierdoor kan je al snel zien of het probleem in de infra van Caiway ligt of in de infra van jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:08:
Volgens mij haal je wat kb/s en MB/s door elkaar. 8MB/s zou een 80mbit/sec verbinding moeten zijn :+

Nu ben ik absoluut geen apple kenner, maar als je de modem rechtstreeks aansluit? (ik zie termen van WPA2 langs komen), en dan de testen uitvoert?
WPA2 is puur voor beveiliging zodat me poolse buren me niet aftappen :S , gewoon kwestie van wachtwoord zetten op de draadloze verbinding, niet specifiek apple achtig dacht ik...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het was mij wel duidelijk hoor :)

Maargoed, terug naar mijn 2de vraag, hoe werkt het als je de modem direct aansluit?

edit, nee, maar ik kan ook niet ruiken of je ook nog een switch/router/whatever tussen je modem en je PC hebt zitten. Daar de modem van caiway zelf verder geen wireless heeft.

[ Voor 42% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2009 14:24 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 21:47
Mensen, Caiway loopt via de kabel en mijn ervaring is dat je vaker een hogere snelheid haalt dan waar je voor betaalt, dan een lagere.
Het eerste wat belangrijk is om aan te denken, is de regel dat er niet meer dan één splitter voor je modem mag zitten. Je moet je modem dus zo direct mogelijk aansluiten. Soms werkt het wel met twee splitters voor je modem, maar de snelheid en/of betrouwbaarheid zijn belabberd.
Vervolgens is het inderdaad een goed idee om je router even buitenspel te zetten. Sluit je modem direct aan op je computer. Volgens mij zit er tegenwoordig geen USB-aansluiting meer op, maar gebruik hoe dan ook de Ethernet-poort. De juiste instellingen daarvoor vind je in de handleiding.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:23:
Het was mij wel duidelijk hoor :)

Maargoed, terug naar mijn 2de vraag, hoe werkt het als je de modem direct aansluit?

edit, nee, maar ik kan ook niet ruiken of je ook nog een switch/router/whatever tussen je modem en je PC hebt zitten. Daar de modem van caiway zelf verder geen wireless heeft.
kabel modem is niet draadloos van zichzelf, er zit een soort switch in de meterkast van de tv en het internet, als ik de tv aanzet stoort die enorm, ook nog zoiets maar het is de enige manier om dit internet in de kast aan te sluiten is gewoon volgens het boekje gebeurt. En de router van apple de airport express... de modem heet scientific atlanta als dat nog iets uitmaakt.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:32:
[...]
...de meterkast van de tv en het internet, als ik de tv aanzet stoort die enorm...
No offense maar is dat geen alarmbelletje dat er iets in de meterkast of in de kabelaansluiting uberhaupt iets dusdanig warrig zit, dat het misschien invloed heeft op je internet-snelheden??

• Z-Dragon
Zo te zien is het tijd om eens een degelijke splitter te kopen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:32:
Mensen, Caiway loopt via de kabel en mijn ervaring is dat je vaker een hogere snelheid haalt dan waar je voor betaalt, dan een lagere.
Het eerste wat belangrijk is om aan te denken, is de regel dat er niet meer dan één splitter voor je modem mag zitten. Je moet je modem dus zo direct mogelijk aansluiten. Soms werkt het wel met twee splitters voor je modem, maar de snelheid en/of betrouwbaarheid zijn belabberd.
Vervolgens is het inderdaad een goed idee om je router even buitenspel te zetten. Sluit je modem direct aan op je computer. Volgens mij zit er tegenwoordig geen USB-aansluiting meer op, maar gebruik hoe dan ook de Ethernet-poort. De juiste instellingen daarvoor vind je in de handleiding.
Ben jij bekent met caiway kabel internet??
Hij is aangesloten zoals het hoort vervolgens heb ik een utp kabel van rond de 8 meter naar de router getrokken en die direct op de router en modem aangesloten enige soort van splitter is die van tv en kabel(die kabel naar de kabel modem). Ik zal nu nog even kijken hoe snel die is direct op de modem, mocht dat ook niet goed zijn wat kan het probleem dan zijn??

Dan zet ik hem ook nog eens direct op de kabelmodem zonder die tv splitter ertussen. Die splitter zat bij het caiway pakket btw...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 14:38 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De basistest die ikzelf deed bij caiway, modem direct op de 'hoofdaansluiting' zonder splitters of wat dan ook, en met cat5 regelrecht PC in. Zo heb je de meest ideale test setup en kan je veel nauwkeurige je snelheid testen en vinden waar mogelijk het probleem zit.

Die 'switch' lijkt te wijzen op een mogelijk versterker, enkel 'actieve' versterkers ondersteunen internet signaal over de kabel.

• Z-Dragon
Ja, ik ben erg bekend met Caiway; ik heb zelf jaren gehad toen het nog Kabelfoon heette en hier midden in het Westland heeft minstens de helft van de huishoudens het. Dus nogmaals: geen versterkers of meerdere splitters en desnoods de tv's even loshalen om de ideale situatie te testen.

^ Wat hij zegt.

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 10:20

P!m

Heb hier ook Caiway premium en haal een iets hogere snelheid dan opgegeven door Caiway. ( 8700 kb/s / 1000 kb/s)

Controleer de kwaliteit van je kabels in huis. Hier werd de verbinding stukken stabieler nadat we een dikkere kabel hadden getrokken naar het modem vanaf het punt waar de kabel binnen komt. Je hebt toch geen signaal versterker tussen je modem en je "hoofdaansluiting"?

Er staat me trouwens iets van bij dat het ongeveer 24 uur kan duren voordat je de maximale snelheid haalt, nadat je het mac-address van je modem bij Caiway hebt ingevoerd. Modem al eens aan en uit gezet? (ff minuutje de stroom er af)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nu eindelijk op de ideale manier getest, duurde wat lang omdat ik een omzettertje(om hem direct op de kabel aan te sluiten) aan het halen was(wist ik in eerste instantie niet, maar was ff naar de caiway centrum hier in de buurt gegaan). Het internet ded het opeens helemaal niet meer. Maar nu heb ik hem direct op de kabel zitten zonder splitter en dergelijke. Krijg nu een degelijke snelheid van rond de 500, niets mis mee...

Maar nu nog via de router, en ik heb in de meterkast wel een versterker zitten dat was voor de tv destijds die het zonder niet goed deed. Ik denk dat ik hem eerst toch niet helemaal goed had aangesloten ik had die splitter voor de versterker zitten maar ik denk dat het beter is om hem er achter te zetten :D

Nu hoop ik dat ik zo wel weer internet heb, als ik de stekkers straks weer omwissel :P

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

P!m schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 16:43:
Er staat me trouwens iets van bij dat het ongeveer 24 uur kan duren voordat je de maximale snelheid haalt, nadat je het mac-address van je modem bij Caiway hebt ingevoerd. Modem al eens aan en uit gezet? (ff minuutje de stroom er af)
Ik ben aangesloten oktober 2008 en werd mij 4 uur doorgegeven als tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ok nou werkt het op beide laptaps goed via de ideale mannier, hoe zou ik hem nu aansluiten?? dus met router en tv ertussen, na de versterker neem ik aan sowieso?? En weet iemand hoe ik de router het best kan instellen, welke instellingen belangrijk zijn voor een goede snelle verbinding??

Wat moet ik aanvinken en wat niet en welke standaard waardes horen eventueel waar te staan of gaat het allemaal automatisch??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 17:26 ]

• Z-Dragon
code:
1
2
3
4
5
6
7
                             Modem -- Router
                            /
Hoofdaansluiting -- Splitter            Tv
                            \          /
                             Versterker -- Tv
                                       \
                                        Tv

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:28:
code:
1
2
3
4
5
6
7
                             Modem -- Router
                            /
Hoofdaansluiting -- Splitter            Tv
                            \          /
                             Versterker -- Tv
                                       \
                                        Tv
Weet je het cker, zo heb ik het al gehad en toen was de snelheid om te huilen... Zit sowieso maar 1 tv na de versterker...
Kan ik het niet beter zo doen??

code:
1
2
3
4
5
                                                        Modem -- Router
                                                           /
Hoofdaansluiting -- Versterker -- Splitter            
                                                           \
                                                          TV

Owja nadat ik hem op de router had gezet logde ik via de computer in via gewone ethernet en niet zozeer via PPPoE wat ik nu wel doe als ik hem direct op de modem aansluit?? Is dit goed?? Is dit omdat de router hem al PPPoE maakt ofzo?? Ik snap het niet, maar misschien doe ik dat wel fout??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 17:41 ]

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 14:39

Local Host

Het forum is om te leren.

Nope die versterker moet juist NIET tussen de hoofdaansluiting en de splitter zitten :) Het schema van Z-Dragon is de juiste.

• Z-Dragon
Gezien je laatste vraag moet je je misschien eens een beetje inlezen in de werking van een router. Er zit een boekje bij waar precies in staat hoe je te werk dient te gaan bij een PPPoE-verbinding. Het is zinloos om alles voor te kauwen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd... Je zou denken dat die versterker het signaal voor de modem ook versterkt... Maar dat is dus niet zo? Want als ik eerst die splitter doe dan kan ik geen tv kijken door de storing...

Verwijderd

Topicstarter
in mijn guide staat niets over PPPoE... anders zou ik het niet vragen...

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 14:39

Local Host

Het forum is om te leren.

Als je 1 tv hebt snap ik die versterker in je setup zowiezo niet , maar los daarvan :)

PPPoE is het het inloggen vanaf de router of pc ( je maakt een soort inbelverding aan ) naar de modem ( van Caiway ) deze controleerd dan je gegevens bij Caiway en verschaft jou de toegang. Een router moet je eigenlijk zien als een PC daarom geef je bij PPPoE in de router je gegevens in.

Die " inbelverbinding" die je dus op je pc had aangemaakt is dus eigenlijk dezelfde PPPoE verbinding als in de router en is dus overbodig . Deze kun je nu ook verwijderen.

Verder lijken je instellingen verder allemaal goed te staan zoals het in het begin was ; want je had een werkende internet verbinding ; echter was deze trager dan je zou verwachten.

Daarom denk ik als je je " huidige" setup gebruikt zonder de versterker ertussen je een goeie verbinding zou moeten hebben en ook duidelijk tv-beeld.

Misschien ook nog een oorzaak zou kunnen zijn dat de draadloze verbinding tussen je router en de pc niet optimaal is waardoor je ook een mindere verbinding " lijkt " te hebben.

Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is en ik je een beetje de juiste richting in heb geholpen :)
Pagina: 1