Toon posts:

GWT - ervaringen en tips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik houd mij bezig met het maken van technische webapplicaties, waarbij ik het liefste zo min mogelijk tijd kwijt ben aan het visuele front-end gedeelte. Ik werk veel met libraries zoals ExtJS en Prototype, maar ik ben erg beniewd naar de ontwikkelingen omtrent GWT.

Ik heb op de universiteit redelijk wat Java cursussen gehad, en ik vind de taal erg mooi en duidelijk, maar ik heb er daarna eigenlijk weinig meer mee gedaan. Een java-naar-javascript compiler klinkt erg mooi in de oren, echter als ik de overstap ga maken van programmeren in javascript naar GWT, dan moet ik wel weten dat het een beetje goed werkt.

Ik vroeg me af of mensen hier wat ervaringen met GWT en gerelateerde technieken konden delen. Is het een techniek die al een beetje goed ontwikkeld is, of is het allemaal nog een beetje buggy? Ik ben zowel geinteresseerd in ervaringen met GWT als 3rd party libraries, zoals EXT-GWT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Je moet je keuze baseren op de toepassing. Er is geen enkele library die voor al je applicaties inzetbaar is, m.a.w. er is geen gouden hamer op dat gebied. Moet je "snel" een gelikte GUI in elkaar sleutelen die niet accessible hoeft te zijn? Dan kun je Ext pakken. Moet je een publieke website in elkaar klussen en wil je vooral bij accessible HTML/CSS blijven? Dan kun je bijv Prototype, jQuery of Mootools gebruiken.

Ik heb zelf nog niet met GWT gewerkt, maar het klinkt als een soort generator voor het eigenlijke framework. Het klinkt vies in de oren, maar ik heb er dus geen ervaring mee. Misschien is het voor applicaties die intern binnen een organisatie gebruikt worden, juist heel handig te koppelen met een Java-based backend systeem. Wie weet.

Baseer je keuze dus niet alleen op de mogelijkheden van het framework, maar ook/vooral op de eisen van de applicatie.

日本!🎌