• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een heel stel oude foto's ingescanned. Helaas niet in een keer de hele set, maar elke keer losse foto's waarvan ik later uit heb gezocht welke bij welke set hoort.

Nu ik de meeste setjes compleet heb wil ik deze gaan sorteren op chronologische volgorde. Nu kan dat natuurlijk niet op bestandsnaam of op EXIF info.

Wat ik dus zoek is een programma waarmee ik de foto's handmatig kan gaan shufflen en in goede volgorde zetten. Nadat de goede volgorde is bereikt wil ik pas alles gaan renamen "YYYYMMDD-Foto Event 001.jpg".

Daarna (of als eerst kan ook, omdat renamen dan makkelijk is) moet de datum goed gezet worden van alle foto's in de EXIF. Het liefst zoek ik dan een programma die voor de "Date/Time Original" in de EXIF elke opvolgende foto de tijd met x minuten verhoogd (zodat sorteren op datum ook de goede volgorde blijft houden).

Ik werk op een MAC, maar Windows XP is ook een optie. Heb al veel gezocht maar kan alleen maar batch renamers en exif edittors vinden die een hele directory doen zonder iets van de volgorde aan te trekken. Daarnaast kan ik moeilijk sorteren op naam, want dan klopt het helemaal niet meer.

Optie om alles opnieuw in te scannen maar dan in de juiste volgorde is ook het laatste wat ik wil :D

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:38
Lightroom? Aperture?

|>

• Executor16
  • Niet online
Sorteren in Lightroom kan dus niet handmatig ofzo :/

Daarnaas het EXIF updaten met interval ook niet gevonden

[ Voor 60% gewijzigd door Executor16 op 25-12-2013 15:25 ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:22

Ethirty

Who...me?

Hoe wil precies sorteren? 1 specifieke foto uit een set vóór een andere? Of gewoon per set, want dan zou je ze met Lightroom/Aperture/etc visueel sorteren in mapjes / collections. Alleen weet ik niet of je dan daarna nog makkelijk kan renamen, dat is ook iets waar ik nog achter probeer te komen.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Executor16
  • Niet online
Ik heb gewoon allemaal setjes (mappen met foto's)

1 map bevat dus bv 75 foto's die ik handmatig wil sorteren als een soort puzzelspelletje zeg maar :D Echt visueel dus. Anders is het niet echt te doen. Nadat ze allemaal in volgorde staan wil ik ze renamen zodat ze in de finder en overal ook op een rijtje staan als ik sorteer op filename.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Hmm, lastig. Wat voor aantallen praten we over?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34

ThunderNet

Flits!

FGA -> FGW :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Executor16
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:38:
Hmm, lastig. Wat voor aantallen praten we over?
Per map gemiddeld 75 foto's. En zo heb ik nog een aantal setjes :)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

zoek je zoiets?

Google

Pagina: 1