Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP MCE] Fout Mediacenter bij gebruik tv kaart

Pagina: 1
Acties:

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:12
Mensen, hier weer een breinbreker. Sinds vandaag heb ik bij het gebruik van xpsp3 mediacenter edition als ik een tv programma wil bekijken om op te nemen en daarom naar mijn TV ga de volgende foutmelding: Fout bij de registratie van onderdelen. Bepaalde bestanden die vereist zijn om radio of video af te spelen ontbreken of zijn beschadigd. Mogelijk is de registratie van onderdelen van media Center mislukt. Daarna druk ik op OK en dan gebeurd het volgende: Als je daarna naar Live TV gaat geeft hij een video fout aan en loopt vast. Als je daarom op crtl/alt/del drukt om het af te sluiten geeft hij de volgende foutmelding: ehshell.exe-foutopsporing servide-Common Language Runtime. Proces.id: 0x1080(4224), tread.id: 0x116c (4460).
De rest van media center werkt prima. Uiteraard gezocht op internet, van google niet veel wijzer geworden. Ook technet etc geeft geen uitsluitsel. Benieuwd of er meer mensen zijn die dit zijn tegen gekomen. Ik heb uiteraard een ghost achter de hand maar wil eerst kijken of het op de normale manier is op te lossen. TV-kaart is trouwens een Creatix SAA7131 (Philips) , Video-kaart Nvidea Gforce 7650GS.
Wat heb ik al geprobeerd: controle hardware, geen problemen te zien/nieuwe driver tv-kaart/tv-kaart eruit gehaald en opgestart zonder, daarna weer geinstalleerd met eerst de oude driver en daarna zelfde procedure maar dan met de nieuwe/alle update,s binnen gehaald. sfc.exe /scannow en logboeken bekeken. Geen bijzonderheden. Schiet mij maar lek, tot vandaag heeft alles prima gewerkt en heb al een tijd niks geinstalleerd dus er kan niks zijn overschreven vwb drivers.
Iemand enig idee?

Leonardus

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SP3 al opnieuw geinstalleerd?

Probleem is gedeeltelijk bekend bij Microsoft en zou sinds SP2 opgelost moeten zijn. Dus gooi SP3 nog eens over je systeem heen voor de zekerheid. Aan de andere kant; je zegt dat je een ghost achter de hand hebt; is het dan niet een idee om uit te zoeken (alhoewel onhandig) sinds wanneer de melding op je huidige machine voorkomt en waarom de ghost wel goed werkt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• leonardus
Zal vanavond sp3 er nog eens overheen ketsen. Ben benieuwd, bedankt voor je antwoord. Zal hier laten weten of het heeft geholpen.

Leonardus

• leonardus
Gisteren sp3 opnieuw eroverheen gezet, het probleem is nog niet opgelost. Zal het echt zover komen dat ik de ghost terug moet zetten of heeft iemand nog een idee?

Leonardus

• leonardus
Mensen, na lang zoeken hier de oplossing gevonden. Het blijkt dus dat als je sp3 installeerd deze de tv kaart uitschakeld?!?!?!?!.
Bedankt voor het meedenken.

Leonardus

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

leonardus schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 17:38:
Mensen, na lang zoeken hier de oplossing gevonden. Het blijkt dus dat als je sp3 installeerd deze de tv kaart uitschakeld?!?!?!?!.
Bedankt voor het meedenken.
Handig van SP3... ;)

In ieder geval blij dat het is opgelost en hopelijk onthou je je topic ook als je een keer je PC moet herinstalleren... :+

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Vreemd genoeg heb ik een AMD-based MCE2005 install die ik expres naar SP3 heb gebracht vanwege dat vage 'SP3 BSOD op AMD-based OEM systemen' verhaal eens uit te testen, maar MCE bleef gewoon werken?

Oh well..

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 06-02-2009 20:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1