Toon posts:

Beeld zonder cpu?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem.
Mijn computer geef geen beeld meer.
De fans en dergelijke gaan wel draaien . Maar er komt geen beeld.
Het licht niet aan de videokaart want ik heb al meerdere videokaarten geprobeerd. Ook het scherm is niet kapot. Nu weet ik bijna zeker dat het aan het moederbord ligt. Maar aangezien ik niet voro niks een nieuw moederbord wil halen , wil ik graag weten hoe ik kan uitsluiten dat het niet de cpu is.
Als je voeding + moederbord + videokaart + scherm aansluit. Moet de pc dan beeld geven zonder cpu?

Alvast bedankt

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je PC moet dan iig nog in het BIOS wat laten zien, ik weet niet wat precies aangezien ik nog nooit zonder cpu heb geboot ;)

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 09:29
De computer kan onmogelijk iets zinnigs laten zien als er geen CPU op het moederbord zit. Het BIOS is een ROM chip die software bevat die op de CPU draait, en zonder CPU doet het BIOS ook helemaal niets.

Je kunt een auto toch ook niet starten als er geen motor in zit?

[ Voor 26% gewijzigd door jj71 op 30-01-2009 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Is er een manier om uit te sluiten of het aan de processor of het moederbord ligt?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je je CPU eruit haalt (of geheugen/videokaart) en je PC speakertje is aangesloten, zou je moederbord een serie piepjes moeten geven bij booten. Sommige moederborden hebben nu ook status-ledjes, vervangend van de piepjes.

Als je zonder CPU zelfs geen piepjes hoort, wordt de kans groot dat het je moederbord is. Test dit desnoods ook zonder geheugen/videokaart.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Zonder cpu zal een systeem het logischerwijs niet doen, alles wordt immers door de cpu berekend.

Dit topic gaat op slot, omdat we op GoT verwachten dat je voordat je een topic opent de troubleshooter doorneemt en als je een topic je volledig bent in wat je hebt gedaan en specs. Helaas zie ik daar niets van terug. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter alsnog tegen problemen aanlopen kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt geprobeerd en waar je tegenaanliep :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.