Hoeveelheid gewijzigde data op 1 dag qua MB/GB?

Pagina: 1
Acties:

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:26
Goedemorgen,

De situatie is als volgt:
een back-up oplossing - Van 1 locatie wordt de data van een server gespiegeld naar een andere server via het internet vanwege de afstand.

Aangezien ik de juiste uploadsnelheid moet weten voor mijn internetlijn is de de hoeveelheid aan gewijzigde data op de server op 1 dag van erg groot belang.

Hoe kan ik dat op de server meten?

Als ik niet volledig genoeg bent dan hoor ik dat graag.

Alvast dank voor een reactie!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als ik niet volledig genoeg bent dan hoor ik dat graag.

Dat dus :+

Wil je de upload snelheid weten ?
of wil je de het aantal data wat je praktisch haalt weten ?

Verwijderd

Na de laatste spiegeling de bestanden op de doelserver op datum sorteren, en kijken hoe groot de laatst gewijzigde bestanden samen zijn.

• PaulBloem
Wat ik graag zou willen weten is wat de hoeveelheid aan data verandering er is op 1 dag in GB. :)

De spiegeling (back-up oplossing) moet nog tot stand komen.
dus dat laatste zal niet lukken. Ook niet qua diverse mappen, drives, etc.

Dus een monitor achtig programma'tje wat de gewijzigde data op de server bijhoudt is te ver gezocht?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens 2 weken incremental backups draaien op de server? Denk dat je dan een mooi beeld krijgt hoeveel data er wijzigt en dus wat je over de lijn zou moeten trappen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-03 21:35
Pffff, niet eenvoudig hoor ?? Spreken over effectieve "files" die wijzigingen ondergaan of draaien er databases waarvan meer de inhoud verandert ??

Windows servers ? UNIX servers ?
Welke soort servers ? Fileservers ? DB-servers ? Web ?

Je zou eventueel kunnen proberen via "performance counters" op een aantal processen/programma's te zien hoeveel WRITE I/O die doen en dat gebruiken als basis van deze "gok" (want het blijft imho iets dat niet zo direct te traceren is...

Je geeft vééél te weinig info om hier iets zinnings over te zeggen...

• PaulBloem
jvanhambelgium schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:03:
Pffff, niet eenvoudig hoor ?? Spreken over effectieve "files" die wijzigingen ondergaan of draaien er databases waarvan meer de inhoud verandert ??

Windows servers ? UNIX servers ?
Welke soort servers ? Fileservers ? DB-servers ? Web ?

Je zou eventueel kunnen proberen via "performance counters" op een aantal processen/programma's te zien hoeveel WRITE I/O die doen en dat gebruiken als basis van deze "gok" (want het blijft imho iets dat niet zo direct te traceren is...

Je geeft vééél te weinig info om hier iets zinnings over te zeggen...
Je hebt gelijk, bedankt voor je reactie.
Het betreft 1 server met 12 gebruikers/pc's eraan..
Hier draait Windows 2003 Small Business op.
Op deze server draait verder Exchange en een ERP-programma (Navision).

Er draait dus een database op.

.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:22

BCC

Draai je RSync? Dan kun je dat toch gewoon zien?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• PaulBloem
BCC schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:13:
Draai je RSync? Dan kun je dat toch gewoon zien?
Nee die draait nog niet omdat de back-up oplossing nog niet gebouwd is.
Het wordt trouwens straks gedaan doormiddel van software van Double-Take.
Link naar specs van Double-Take voor geïnteresserden.

• MAX3400

MAX3400

PaulBloem schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:32:
[...]

Nee die draait nog niet omdat de back-up oplossing nog niet gebouwd is.
Hoe wordt nu alles in backup gedraaid dan? Oftewel; zoals ik eerder aangaf; heb je nu een lokale backup-oplossing? Zo ja, wat voor backups draai je (full/incr/diff) en in hoeverre kan je daar zelf uit zien hoeveel data er wijzigt? Het is nogal vrij makkelijk om aan ons te vragen wat er op jouw server verandert zonder enige verder info.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Met de standaard search op een gewone thuispc:

- Ga met file explorer in de root van je drive staan, doe een rechtsklik en kies Search
- When was it modified - modified date - stel je datumgrenzen in op de afgelopen dag
- Search
- In het zoekresultaat, selecteer alle bestanden (niet de folders)
- rechtsklik op de geselekteerde bestanden en kies properties

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Het kan nog nauwkeuriger dan joopv. Je steld de backup server locaal vast op. (als dat niet heel dure/moeilijke software is kun je wellicht heir ook een ongebuikte dekstop voor gebruiken).

A. je draait "netstat -e" op de backup pc.

B Je draait een incrementele backup.

C je draait netstat -e op de backup pc

C-A is hoeveel bytes er verstuurd is. Je gooit daar een leuk % bovenop voor drukke dagen en je weet hoe snel je verbinding graag wil zijn. Als dat veel hoger is dan een betaalbare verbinding dan moet je je plannen herzien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• PaulBloem
Oke top mannen (en dames wellicht),

met deze opties ga ik aan de slag.
in ieder geval prettig dat er altijd snel wordt gereageerd!

goed weekend alvast!

• MAX3400

MAX3400

En dan nog hebben alle genoemde opties geen zin want je legt namelijk niet uit (en ik weiger externe links oneindig door te lezen) wat voor backup-optie je aan wil schaffen over internet. Dus met extra opties, zoals File Verification en dergelijke, kan de totale hoeveelheid data per dag nog wel eens flink uit de klauwen lopen ten opzichte van de daadwerkelijk gewijzigde hoeveelheid data.

Maar wat ik me dan ook afvraag; als je al een leverancier op het oog hebt; waarom stel je de vraag niet aan hun of een trial ofzo? Kan je in ieder geval ook zien (en testen) of backup maar ook zeker restore goed werkt. Kan me zo voorstellen dat een gemiddelde SDSL-lijn (tot 350 Euro/maand) zeker niet snel genoeg is om een volledige System Restore uit te voeren waardoor je mogelijk SLA's niet gaat halen omtrent downtime.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:15:
restore goed werkt. Kan me zo voorstellen dat een gemiddelde SDSL-lijn (tot 350 Euro/maand) zeker niet snel genoeg is om een volledige System Restore uit te voeren waardoor je mogelijk SLA's niet gaat halen omtrent downtime.
Wat ik begrijp van het plaatje in de pdf-link is dat de software een fail-over server continue opbouwd. dus op het moment dat de fik in je server gaat kan er binnen heel korte tijd ergens een server opgebouwd worden die een kopie is van je gebackupte server.

(Merk op dat er je geen point in time backup terug kun halen, volgens die pdf van 2 pagina;s, dus dit is geen volledge backup van een file die je perongeluk weggooit.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MAX3400

MAX3400

leuk_he schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:33:
[...]

Wat ik begrijp van het plaatje in de pdf-link is dat de software een fail-over server continue opbouwd....
Eens maar als ik het plaatje eens tegen "standaard LAN-symbooltjes" aan hou, zitten de users niet in het LAN noch in het WAN. Daarbij heb je dan een nog groter vraagteken; stel dat de hoeveelheid gewijzigde data per dag "maar" 4GB (dus voor de replicatie/backup) is maar dat de hoeveelheid geraadpleegde data (dus op het huidige produktie-LAN) 12GB per dag is, dan ga je ineens je DSL-lijn driedubbel belasten op het moment dat je dus de failover-machine van DoubleTake gaat gebruiken voor produktie.

Iets zegt me dat de vraagstelling in dit topic hoogst ondoordacht is of dat er informatie gewoon niet gegeven is/wordt om tot een duidelijker antwoord te komen aan de topicstarter.

Pagina: 1