Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08 21:16
Hier mijn verhaal:

Ik gebruik nu al best een tijdje naar volle tevredenheid mijn PC, alleen was mijn kast oud en brak. Dus heb ik gister van een mede-tweakers een Antec P180 overgenomen. Nu heb ik gister uitgebreid te tijd genomen om alles netjes in deze kast te plaatsen, en na een hoop gepuzzel zat alles er netjes in.

Ik heb alleen mijn 2 7800GT kaarten moeten omwisselen, omdat 1 van de 2 een Arctic NV5 silencer heeft en deze eerst onder zat. Nu gaat dat niet meer, want daar moeten alle kabels langs.
De andere 7800GT heeft nog de normale koeler, die dus maar 1 slot is. Deze past daar dus wel.

Nadat ik uiteindelijk alles netjes in mijn nieuwe kast had gezet, zette ik hem aan. Hij gaf geen beeld, maar dat had ik al verwacht. Nadat ik de verschillende DVI-poorten was afgegaan, heb ik de juiste gevonden en hij deed het toen gewoon goed.

Echter, toen ik vanochtend mijn PC aanzette, gaf hij helemaal geen beeld. Hij leek wel aan te gaan, de HDD LED gaat constant branden (niet knipperen ofzo) maar hij geeft verder geen beeld.

Ik heb daarna van alles geprobeerd, 1 videokaart eruit, videokaarten omwisselen, ander gewoon PCI kaartje erin doen, RAM eruit, ander RAM erin, en het heeft allemaal geen effect.

Het gekke hieraan is, en dat is ook waarom ik het topic hier plaats, is dat hij zelfs zonder RAM geen bios piepjes geeft ofzo. Ook zonder videokaarten doet hij dat niet. Dus dat doet mij eraan denken dat er iets mis is met het mobo, maar het lijkt me heel sterk dat dat opeens zo kan gebeuren.

Een CMOS reset heb ik ook al gedaan, en mocht ook niet baten.

Ik heb hier het forum al doorzocht, maar niks gevonden dat mij kon helpen, ook de verschillende FAQ's en guides niet. Het hele aparte van dit hele verhaal vind ik dat hij het dus gisteravond helemaal normaal deed, en nu opeens niet meer, zonder dat er daarna iets veranderd is.

Hier de config van mijn PC
  • Tagan TG380-U01 voeding
  • Asus A8N32-SLI Deluxe mobo
  • AMD Opteron 146
  • 2* XFX 7800GT
  • TwinMOS 2*1GB PC3200 CL2.5 RAM
  • Kingston ValueRAM 2*256 MB PC3200
  • Samsung Spinpoint F1 640GB HDD
  • Seagate 320 GB HDD
  • DVD brander en spelertje
  • Antec P180 met 4* Nexus 120mm Fans
Owjah, voor de mensen die het zich afvragen, ik heb met een polsbandje gewerkt om mijzelf te aarden.

Ik weet niet of dit in het juiste topic staat, maar als dat niet zo is moet het maar even verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Enkele simpele vragen...

- Heb je wel de goede spacers gebruikt om het mobo in de kast te plaatsen?
- Maakt het mobo nergens contact met de kast?
- Als je de PC aanzet (maar hij dus niet opstart), kan je mogelijk met een multimeter kijken of er zich een spanning door het metaal (achterkant behuizing bijvoorbeeld) opbouwt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hij zit er netjes met spacers in. (Heb je goede en verkeerde spacers dan?) Ik heb helaas geen multimeter hier, maar kan zo wel even voor de zekerheid gaan controleren of het mobo verder nergens de kast raakt!

[ Voor 10% gewijzigd door TheTMC op 30-01-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Hmm moeilijk om te raden waar het aan ligt. In dit soort gevallen haal ik meestal alle stekkers nog eens los. Check voor omgevouwen pinnetjes. Zit alles helemaal aangedrukt? Zit er geen molex achterstevoren? Sommige molex stekkertjes zijn namelijk zo los dat je ze ook achterstevoren er in kunt duwen, al denk ik dat je daar wel slim genoeg voor bent. :P

Mocht dat niet baten misschien een andere voeding proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Goede spacers" zijn meestal de bijgeleverde spacers bij een kast. Je hebt ze namelijk in verschillende lengtes en ondanks dat het mobo dan net wel/niet past, kan je net de verkeerde lengte hebben en daardoor ergens contact maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 14ReD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 09:38

14ReD

Who is General Failure?

Heb je een polsbandje gebruikt? (Lezen is een kunst :) )

Als ik het zo lees, dan denk ik een gare cpu. Als je pc totaal geen reactie geeft, dan is mijn ervaring dat hij de cpu niet kan vinden. Mogelijke oplossingen:

- Heb je misschien een andere cpu die je kan proberen?
- Wellicht een ontzettend domme vraag; maar heb je het mobo goed aangesloten met de power kabels op je mobo?
- Heb je de cpu goed in de socket gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:22:
"Goede spacers" zijn meestal de bijgeleverde spacers bij een kast. Je hebt ze namelijk in verschillende lengtes en ondanks dat het mobo dan net wel/niet past, kan je net de verkeerde lengte hebben en daardoor ergens contact maken.
Ik heb de kast van een mede-tweaker overgenomen, dus 100% zeker ben ik niet, maar volgens mij zijn het gewoon de spacers die in de kast horen.
AtomicShockwave schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:21:
Hmm moeilijk om te raden waar het aan ligt. In dit soort gevallen haal ik meestal alle stekkers nog eens los. Check voor omgevouwen pinnetjes. Zit alles helemaal aangedrukt? Zit er geen molex achterstevoren? Sommige molex stekkertjes zijn namelijk zo los dat je ze ook achterstevoren er in kunt duwen, al denk ik dat je daar wel slim genoeg voor bent. :P

Mocht dat niet baten misschien een andere voeding proberen.
Ik ga voor de zekerheid alles nog een keer nalopen, maar het lijkt me niet dat het daar aan ligt, aangezien hij het gisteravond gewoon goed deed. Het er over het netwerk hier nog C&C Generals mee gespeeld.

Ik kan wel even een andere voeding gaan zoeken, om te kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
14ReD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:26:
Heb je een polsbandje gebruikt? (Lezen is een kunst :) )

Als ik het zo lees, dan denk ik een gare cpu. Als je pc totaal geen reactie geeft, dan is mijn ervaring dat hij de cpu niet kan vinden. Mogelijke oplossingen:

- Heb je misschien een andere cpu die je kan proberen?
- Wellicht een ontzettend domme vraag; maar heb je het mobo goed aangesloten met de power kabels op je mobo?
- Heb je de cpu goed in de socket gedaan?
Ik draai deze set-up nu al ongeveer een half jaar. Heb sindsdien nooit de CPU los van het mobo gehaald, dus ik denk dat het daarmee wel snor zit.
En heb helaas geen andere S939 CPU hier... :(

En alle voedingskabels zaten goed.

En domme vragen bestaan nooit!

EDIT: Andere voeding geprobeerd; precies hetzelfde. Alle fans aan, HDD LED constant aan, en geen beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door TheTMC op 30-01-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Heb je al geprobeerd je systeem uit je kast opnieuw op te bouwen (bijv. op een houten tafel ofzo)? Zo kun je in ieder geval testen of het aan 'iets' met de kast ligt..

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Net weer aangezet met een andere voeding erin, en nu viel hij na een min ofzo iut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

TheTMC schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:09:
Net weer aangezet met een andere voeding erin, en nu viel hij na een min ofzo iut...
dat lijkt te wijzen op een overbelasting of een oververhitting. Hoeveel watt is je voeding?
Ach ik zie het al 380Watt

en dan heb je 2 dikke videokaarten draaien. Dat is echt te weinig power

Edit2: 2x85W voor je videokaarten is 170Watt

380-170=210Watt over voor de rest. Erg krapjes als je voeding een beetje crappy is lijkt me

[ Voor 30% gewijzigd door AtomicShockwave op 30-01-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

Dan blijft het wel raar dat hij een half jaar lang goed gedraaid heeft. Om er toch achter te komen wat het probleem is, kan je nog proberen om alles lost te koppelen en met 1 videokaart te kijken of hij dan wel opstart. Dan moet 380 wel voldoende zijn.

Overigens; heb je gechecked of de aansluitingen van je kast naar de mobo goed staan aangesloten? Bedenk ik me ineens, omdat ook geen beeps hoort, dus het kan zijn dat die verkeerd is aangesloten op je mobo. Misschien is de reset ook verkeerd aangesloten oid?

[ Voor 0% gewijzigd door 14ReD op 30-01-2009 12:45 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Heb hem nu buiten me kast weer draaiend, met 1 videokaart, en een ander PC2100 RAM bankje, en verder niks.
Voeding dacht ik eerst ook aan, maar draai deze PC al een half jaar zo, met dezelfde voeding, en hij heeft nooit problemen gegeven, zelfs niet als ik op de max wat ik kon CoD 4 speelde.
En waarom zou hij dan nu meteen bij het aanzetten problemen geven... :?

Ik wordt gek van dit ding 8)7 8)7 8)7
14ReD schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:43:
Dan blijft het wel raar dat hij een half jaar lang goed gedraaid heeft. Om er toch achter te komen wat het probleem is, kan je nog proberen om alles lost te koppelen en met 1 videokaart te kijken of hij dan wel opstart. Dan moet 380 wel voldoende zijn.

Overigens; heb je gechecked of de aansluitingen van je kast naar de mobo goed staan aangesloten? Bedenk ik me ineens, omdat ook geen beeps hoort, dus het kan zijn dat die verkeerd is aangesloten op je mobo. Misschien is de reset ook verkeerd aangesloten oid?
Heb alles aangesloten zoals de boekjes van het mobo en van de kast zeggen, dus lijkt me wel goed, zeker aangezien hij het gister avond ook deed.

[ Voor 48% gewijzigd door TheTMC op 30-01-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Dat klopt, het kan natuurlijk ook zijn dat door overbelasting iets langzaam aan kapot is gegaan. Dat is natuurlijk tot op bepaalde hoogte beveiligd, maar ik heb toch wel eens vonken en rook uit voedingen zien komen.

Edit:
hier een specplaatje van je voeding
Afbeeldingslocatie: http://www.rackmountnet.com/ps/tagan/tg380u01_spec.jpg
het kan natuurlijk ook dat bijv. de 12V rails overbelast wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door AtomicShockwave op 30-01-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:27
klinkt misschien heel erg stom, maar sluit alles in de kast eens aan zonder de resetknop van de kast aan te sluiten, heb hetzelfde ooit meegemaakt en na heel veel gedoe bleek het de resetschakelaar te zijn die continu "ingehouden" werd 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
-Venom- schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:55:
klinkt misschien heel erg stom, maar sluit alles in de kast eens aan zonder de resetknop van de kast aan te sluiten, heb hetzelfde ooit meegemaakt en na heel veel gedoe bleek het de resetschakelaar te zijn die continu "ingehouden" werd 8)7 8)7
Jah, dat is zeker balen. Ga het allemaal wel goed controleren :)
AtomicShockwave schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:46:
Dat klopt, het kan natuurlijk ook zijn dat door overbelasting iets langzaam aan kapot is gegaan. Dat is natuurlijk tot op bepaalde hoogte beveiligd, maar ik heb toch wel eens vonken en rook uit voedingen zien komen.

Edit:
hier een specplaatje van je voeding
-Plaatje-
het kan natuurlijk ook dat bijv. de 12V rails overbelast wordt.
Heb even een post geplaatst in het "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"-Topic. Eens zien wat ze er daar van zeggen. Moet zeggen dat ik er zelf niet genoeg verstand van heb om dat precies uit te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 14ReD

14ReD

Who is General Failure?

AtomicShockwave schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:46:
... ik heb toch wel eens vonken en rook uit voedingen zien komen....
LOL, vuurwerk waar je niet blij van wordt.

Ik ben het met AtomicShockwave eens. Voedingen worden na verloop van tijd minder stabiel. 380 vind ik ook erg krap, ondanks dat hij altijd netjes heeft gedraaid. Het kan zijn dat je nieuwe kast een minder goede airflow heeft, waardoor de efficiency daalt. Met een systeem als die van jou zou ik er 500 watt in zetten.

(Zie ik het goed dat hij maar 1 12 volt rails heeft?)

[ Voor 4% gewijzigd door 14ReD op 30-01-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Jah volgens mij wel jah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
De P180 van Antec heeft een speciale kamer voor de Voeding met zijn eigen airflow (zolang de fan van de voeding niet tegen een wand wordt geplaatst natuurlijk, want dan moet je je voeding snel omdraaien ^^) dus daar zou het in principe niet aan moeten liggen. Een voeding houdt over langere periode wel minder efficientie over, waardoor er dus kleine problemen kunnen ontstaan.

Belangrijk ding is om zeker te zijn dat de spacers op de plekken van de schroefgaten in het moederbord zitten en niet op andere plekken, dat kan ook problemen veroorzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTMC
Hij deed het gister uiteindelijk weer helemaal ok.
Ik had hem eerst buiten de kast weer werkend, en nu zit hij er weer in, en doet hij het weer.
Vind het nog steeds een gek probleem, en geen idee waar het door veroorzaakt werd.

Ben nu niet thuis maar als ik vanavond of morgen weer thuis ben nog maar een laatste keer testen!

En de spacers zitten 100% zeker goed :)
Pagina: 1