Terminal server directe verbinding opzetten

Pagina: 1
Acties:

• blastfire
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-12-2022
Beste Mensen,

Mijn vraag, ik heb een terminal server omgeving opgezet, alles werkt na behoren.

alleen nu zou ik graag er voor willen zorgen dat gebruikers niet eerst hoeven in te loggen in windows xp, en dat zij daarna het MSTSC.EXE icoontje op moeten starten. Om dan pas in de terminal server te komen.

is het mogelijk om een directe link te maken, dus zonder dat de gebruikers eerst moet inloggen in windows xp?

• Pimmerd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 21:53
Nou weet ik niks van je netwerkomgeving, maar waarom werk je dan met een TS?

Inloggen voordat je in XP komt gaat niet denk ik, je kan een logon scriptje maken dat gelijk de mstsc start als je je aanmeldt in windows: http://www.ss64.com/nt/mstsc.html

Verwijderd

Automatisch inloggen op de XP machine aanzetten en de Remote Desktop client in het mapje Opstarten zetten?
Vrij simpele oplossing lijkt me zo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2009 11:48 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:14
Als de windows xp machine niet in het domein zit kan je als er maar 1 gebruiker is, het hele inloggen uitzetten...
Ook kan je met TweakXP een bepaalde gebruiker automatisch laten inloggen
MSTSC kan je met schakelopties automatisch starten.

mstsc /v:[adres van je server]

Als je ook de credentials van de Terminal Server verbinding wilt opslaan, moet je eerst mstsc starten, daarna via het menu die instellingen exporteren naar een bestand, en dan via een speciale schakeloptie dat bestand direct inladen in mstsc.

Even niets...

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Automatisch laten inloggen op XP (moet je maar even googlen, dat heeft niks met terminal server te maken) en dan MSTSC automatisch starten.

Mooier is wel inloggen op XP (als die bv in het domein zitten) en dan via single-signon automatisch inloggen op de terminal server.

This footer is intentionally left blank

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
PC's vervangen door thin clients >:)

Scheelt een berg onderhoud en licenties voor je clients

• Trubbel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-01 14:26
Antwoorden zijn al gegeven, maar ik zal toch even beschrijven wat ik het liefst doe als ik (meestel verouderde) werkstations als thinclients (Clients die niks anders doen dan verbinden met een Terminal Server) wil gebruiken.
Ik haal ze uit het domein en creer een lokale gebruiker en maak deze alleen lid van de users/gebruikers groep. Meestal is dit de account ''user'' met als wachtwoord ''user'' (waterdicht, i know...). Vervolgens bouw ik een .RDP bestand met de juiste instellingen erin en deze zet ik in de 'startup' van de user account. Eventueel nog een snelkoppeling naar dit bestand op het buroblad zodat de TS sessie hersteld kan worden zonder dat de thinclient opnieuw opgestart moet worden.

Een .rdp bestand bouw je door mstsc.exe te starten, alles in te stellen naar believen en vervolgens 'save as' of 'opslaan als' te kiezen.

Vervolgens gebruik ik 'Autologon' om de user/user account automagisch te laten inloggen bij startup.

Hierna hoor ik eigenlijk nooit meer wat van deze werkstations (kwaaltjes of virusinfecties) totdat de harddisk het begeeft.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-01 15:29
Misschien iets als http://anywherets.com/, ik zou zoeken op keywords als pxe, terminal en xp.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bgrr schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:02:
PC's vervangen door thin clients >:)

Scheelt een berg onderhoud en licenties voor je clients
ach als je OEM pc's hebt krijg je windows er toch al wel bij en TerminalServer cals en Windows cals ben je ook als je een thinclient gebruikt nog steeds nodig :)

A wise man's life is based around fuck you

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:10:
[...]

ach als je OEM pc's hebt krijg je windows er toch al wel bij en TerminalServer cals en Windows cals ben je ook als je een thinclient gebruikt nog steeds nodig :)
Bij een OEM pc zit de prijs van je OS inbegrepen dus betalen doe je m toch.

De aanschaf prijs van een HP thinclient is 200 eu.

Thin clients starten veel sneller op
Thin clients bevatten geen mechanische delen.
Thin clients behoefen nauwelijks onderhoud (geen ms updates :-) )
Thin clients zijn minder storingsgevoelig qua hardware en software
Thin clients kunnen niet vernaggeld worden door users mits juist geconfigureerd.
Thin clients behoeven geen anti virus software e.d. besparing licenties.

Wat de meeste bedrijven afschrikt is de investering om alles om te gooien naar thin clients en afscheid te nemen van hun nog niet afgeschreven pc's

De aanschaf kosten zijn makkelijk terug te verdienen door de vermindering van supportkosten en besparing op licenties.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bgrr schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:21:
[...]

Bij een OEM pc zit de prijs van je OS inbegrepen dus betalen doe je m toch.

De aanschaf prijs van een HP thinclient is 200 eu.

Thin clients starten veel sneller op
Thin clients bevatten geen mechanische delen.
Thin clients behoefen nauwelijks onderhoud (geen ms updates :-) )
Thin clients zijn minder storingsgevoelig qua hardware en software
Thin clients kunnen niet vernaggeld worden door users mits juist geconfigureerd.
Thin clients behoeven geen anti virus software e.d. besparing licenties.

Wat de meeste bedrijven afschrikt is de investering om alles om te gooien naar thin clients en afscheid te nemen van hun nog niet afgeschreven pc's

De aanschaf kosten zijn makkelijk terug te verdienen door de vermindering van supportkosten en besparing op licenties.
Offtopic
[Thin clients kunnen niet vernaggeld worden door users mits juist geconfigureerd.
Is dat niet bij elk apparaat?

En ta , je server kosten gaan wel omhoog met serverbased computing.
En je moet redelijk wat spare/failover servers hebben.
Want als een server kapot gaat kunnen 30 mensen bijvoorbeeld niet werken.
Ze hebben immers niks anders kunnen ze nog "Offline" werk doen zoals documentjes bewerken.
En de TS licentie ? de programma's die niet TS proof zijn ?

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 31-01-2009 14:16 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
vaak genoeg zet je idd een mix neer. een pc met een lokale grafische app (autocad, photoshop) die dan een published app op de citrix servers opentrekt.

thinclients zijn niet handig als er eens iets lokaal geinstalleerd moet worden. en kom niet aan met een Xpe versie want op die dingen mag je volgens de eula helemaal niks lokaal installeren

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1