Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen!

Ik ben al enkele dagen bezig om videobanden op mijn laptop te krijgen, De beelden wil ik met Magix Video Deluxe 2007 opgnemen, als ik de beelden in de hoogste kwaliteit wil opslaan (DVD mpeg2) krijg ik diagonale strepen op het beeld. Als ik de beelden opsla als SVCD heb ik dit probleem niet...dit resulteert alleen in mindere beeldkwaliteit!

Hieronder een foto van kabels die ik gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://www.defruitigebende.nl/28012009082.jpg

Wat doe ik fout? Ik wil graag de beelden in de hoogste kwaliteit opslaan, als DVD mpeg2 dus! Mijn gevoel zegt dat het niet aan de hardware ligt, maar aan de software (Codecs?) die ik gebruik aangezien de beelden wel goed binnenkomen...

- De TV kaart die ik gebruik: Lifeview FlyTV Express M5 MST-T2A2
- Tussen de TV-kaart en SCART kabel zit een omzetter van Composiet -> S-Video. Dit heb ik gebruikt omdat ik alleen maar zwart-wit beelden binnen krijg als ik via S-video verbinding de beelden binnenhaal.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!!
Mocht er meer info nodgi zijn dan geef ik die uiteraard!

Groeten Stefan

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:50

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mmh wat je aangesloten hebt zou niet moeten kunnen werken met kleur. Als je namelijk van composiet naar s-vhs gaat kun je er geen informatie bijtoveren. Van s-vhs naar composiet gaat wel aangezien je dan de info samenveegt. Zit er geen composietaansluiting op je tv kaart of kun je de s-vhs ingang instellen op composiet? Ik denk dat je beter over kunt zetten met een s-vhs videorecorder. Dan heb je een net wat hogere beeldkwaliteit. Of een dvd recorder via RGB.

Probeer anders eens een ander videoprogramma om op te nemen en kijk of je daar ook de diagonale strepen krijgt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wie doet de compressie, je hardware(magix) of je pc.
Is je pc snel genoeg.
Via usb2.0 1.0 of firewire. Sluit eens een externe hd aan en wat is de snelheid.

Kun je niet opnemen in avi met geen compressie, dan met de pc later mpeg2 van maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Om de boel hier een beetje overzichtelijk te houden - en om te zorgen dat je de beste kans hebt om antwoorden van mensen die kennis hebben over datgene waar je topic over gaat - is het wel zo handig als je in het juiste subforum post. We hebben dan wel een vrij lange lijst subfora, maar bij elk staat een beschrijving van waar het over gaat.

Videoplanken & Beeldkanonnen gaat specifiek over videokaarten en over monitoren. Niet over opname e.d. Dat hoort thuis in LCD, Plasma, Projectie & Recording.

Ik verplaats even :)

Move VB -> LPPR

Oslik blyat! Oslik!

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:45:
- Tussen de TV-kaart en SCART kabel zit een omzetter van Composiet -> S-Video. Dit heb ik gebruikt omdat ik alleen maar zwart-wit beelden binnen krijg als ik via S-video verbinding de beelden binnenhaal.
Zolang je geen S-VHS videorecorder gebruikt heb je alleen met een composiet signaal te maken (gele tulp), Omzetten naar S-Video via verloopjes heeft dan geen enkel nut en zal de kwaliteit alleen maar slechter maken.
[b][message=31434230,noline]Ik denk dat je beter over kunt zetten met een s-vhs videorecorder. Dan heb je een net wat hogere beeldkwaliteit. Of een dvd recorder via RGB.
Zolang het om gewone VHS banden gaat brengt een S-VHS VCR ook niet zoveel verbetering.
Wel hebben sommige duurdere S-VHS VCR's soms een TBC functie om de beeldkwaliteit te verberteren.

Een DVD recorder kan zeker zeer goede resultaten geven, zeker als er een TBC funtie aanwezig is.
Via RGB zal het echter niet lukken aangezien (S-)VHS VCR's alleen met composiet of S-Video signalen werken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:52
Afbeeldingslocatie: http://www.aussievideosearch.com/posts/interlacing-05.jpg

Zulke strepen? (alleen zijn die niet diagonaal) Zo ja, kijk dan of je in je MPEG encoder ergens deinterlacing kan instellen.

Kun je anders een screenshotje plaatsen van de strepen die je bedoeld?

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 31-01-2009 14:28 ]

• The_Doman
  • Nu online
DJSmiley schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:28:
[afbeelding]

Zulke strepen? (alleen zijn die niet diagonaal) Zo ja, kijk dan of je in je MPEG encoder ergens deinterlacing kan instellen.
Je moet het interlaced (bron!) signaal juist laten zoals het is!
Door deinterlacen verlies je weer kwaliteit/resolutie.
Beter is gewoon om het deinterlacen aan de TV/afspeelapparatuur over te laten.

Als de videobeelden alleen voor gebuik op de pc zijn is er natuurlijk niets tegen om het beeld te deinterlacen.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 31-01-2009 14:41 ]

Pagina: 1