• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
Ik heb hier een systeem met een p5b-vm Se q6600 en 4GB geheugen.

Om de 30 minuten (soms meer soms minder) loopt de pc vast het maakt niet uit wat voor os ik aan het draaien hij doet het ook tijdens memtest byvoorbeeld. En heb het ook bij kubuntu en XP SP3. Dus iets in de os lijkt me uitgesloten.

Nou heb ik memtest 3.4 dus gedraait en kwam die tot de conclusie dat bank 0 en 1 beide 400 fouten hebben. Nu heb ik er 2 1GB strips uitgehaald en A2 en B2 en draait hij als een zonnetje daarna heb ik de eerder uitgehaalde memory er weer in gedaan in de zelfde sloten als mijn andere test met 2GB en weer geen fouten.

De geheugen modulles waren bij de 4GB ook heel erg warm en bij de 2GB setup gewoon warm.

Elke x als hij opnieuw opstart geeft hij ook nog eens new cpu installed pres f1 to enter setup. Ik weet zeker dat ik nog steeds de zelfde cpu heb.

Weet iemand wat ik nog kan proberen want ik gok nu het moederbord maar als het iets anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door Sen op 30-01-2009 10:08 ]

Verwijderd

wordt je processor niet gewoon te warm? kan de memtestproblemen veroorzaken... alsook dat je processor "eruitklapt" waardoor je bios denkt dat je een nieuwe processor hebt...

daarnaast vind ik je startpost wel erg karig... ik mis zo'n beetje alle informatie over de onderdelen in je pc.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Draai je wel de laatste (stabiele) BIOS-release? Heb je ook gekeken/gecontroleerd of je onboard-battery nog in orde is. Het lijkt er namelijk op alsof de PC willekeurig vindt dat je nieuwe hardware hebt geplaatst en mogelijk daardoor bepaalde settings/timings niet vast wil houden.

Verder is het misschien raadzaam om wat tijd te nemen en MemTest onder DOS te draaien of eventueel andere benchmarks zonder Windows/Kubuntu; hierdoor sluit je ook uit dat drivers niet goed werken onder het OS.

Verder mis ik info over temperaturen in het systeem (CPU, GPU, etc) alsmede voltages (die mogelijk duiden op een voeding of moederbord-component dat aan het doodgaan is).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55
MAX3400 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:46:
Draai je wel de laatste (stabiele) BIOS-release? Heb je ook gekeken/gecontroleerd of je onboard-battery nog in orde is. Het lijkt er namelijk op alsof de PC willekeurig vindt dat je nieuwe hardware hebt geplaatst en mogelijk daardoor bepaalde settings/timings niet vast wil houden.

Verder is het misschien raadzaam om wat tijd te nemen en MemTest onder DOS te draaien of eventueel andere benchmarks zonder Windows/Kubuntu; hierdoor sluit je ook uit dat drivers niet goed werken onder het OS.

Verder mis ik info over temperaturen in het systeem (CPU, GPU, etc) alsmede voltages (die mogelijk duiden op een voeding of moederbord-component dat aan het doodgaan is).
De tijden staan constant nog wel goed dus ik denk niet dat er iets fout is met mijn battery. Ik heb de bootable cdrom van memtest gebruikt en zelfs daar loopt hij in vast. En hij doet het zelfs nog goed als ik hem van netstroom af haal een dag. Alleen wanneer hij uitvalt komt hij met de melding new cpu.

CPU is altijd 50 graden en vond ik niet echt schokkend. de voltages zijn iets aan de lage kant maar ook niet echt schokkend 1.28 3.248 5.017 11.932.

Voor de rest heb ik er nog een 80GB sata schijf er in hangen en een dvd brander.

Een 400W CM voeding zorgt voor de power

Ik heb de laatste bios release die door asus is uitgegeven

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Voltages zien er prima uit, daar zou ik me niet direct druk om maken. Een andere voeding proberen kan nooit kwaad natuurlijk. Het is gewoon een kwestie van uitsluiten om dit te achterhalen, anders ga je er waarschijnlijk niet uitkomen.