Hallo,
Sinds kort ben ik aangesloten op de glasvezel van OnsNet Eindhoven.
Telefonie werkt naar behoren maar over de internetverbinding heb ik een vraagje.
Ik maak gebruik van een Sitecom Gaming Router welke de snelheden zonder problemen aan kan.
Ik heb een van mijn PC's via draad aan de router liggen. De downloadsnelheden zijn ruim 100Mbit (soms zelfs een stuk daarboven volgens dieverse test-sites. Alleen de uploadsnelheden blijven steken op ongeveer 20Mbit. Op zich is dat wel voldoende doch OnsNet pretendeerd ook uploadsnelheden van 100Mbit.
Wat heb ik tot nu geprobeerd:
Antivir uitgeschakeld: geen verbetering'
Windows firewall uitgeschakeld: geen verbetering
Spybot uitgeschakeld: geen verbetering
De poort staat ingesteld op 1 gigabit dus daar ligt het ook niet aan.
Welke mogelijkheden heb ik nog meer? In de router zijn ook diverse aanpassingen mogelijk doch ben ik bang daar bijv. de beveiliging mee uit te schakelen.
Alvast bedankt voor de input aan deze (relatieve) leek...
Sinds kort ben ik aangesloten op de glasvezel van OnsNet Eindhoven.
Telefonie werkt naar behoren maar over de internetverbinding heb ik een vraagje.
Ik maak gebruik van een Sitecom Gaming Router welke de snelheden zonder problemen aan kan.
Ik heb een van mijn PC's via draad aan de router liggen. De downloadsnelheden zijn ruim 100Mbit (soms zelfs een stuk daarboven volgens dieverse test-sites. Alleen de uploadsnelheden blijven steken op ongeveer 20Mbit. Op zich is dat wel voldoende doch OnsNet pretendeerd ook uploadsnelheden van 100Mbit.
Wat heb ik tot nu geprobeerd:
Antivir uitgeschakeld: geen verbetering'
Windows firewall uitgeschakeld: geen verbetering
Spybot uitgeschakeld: geen verbetering
De poort staat ingesteld op 1 gigabit dus daar ligt het ook niet aan.
Welke mogelijkheden heb ik nog meer? In de router zijn ook diverse aanpassingen mogelijk doch ben ik bang daar bijv. de beveiliging mee uit te schakelen.
Alvast bedankt voor de input aan deze (relatieve) leek...