uploadsnelheden laag op Sitecom Gaming Router

Pagina: 1
Acties:

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-02 19:17
Hallo,

Sinds kort ben ik aangesloten op de glasvezel van OnsNet Eindhoven.
Telefonie werkt naar behoren maar over de internetverbinding heb ik een vraagje.
Ik maak gebruik van een Sitecom Gaming Router welke de snelheden zonder problemen aan kan.
Ik heb een van mijn PC's via draad aan de router liggen. De downloadsnelheden zijn ruim 100Mbit (soms zelfs een stuk daarboven volgens dieverse test-sites. Alleen de uploadsnelheden blijven steken op ongeveer 20Mbit. Op zich is dat wel voldoende doch OnsNet pretendeerd ook uploadsnelheden van 100Mbit.
Wat heb ik tot nu geprobeerd:

Antivir uitgeschakeld: geen verbetering'
Windows firewall uitgeschakeld: geen verbetering
Spybot uitgeschakeld: geen verbetering

De poort staat ingesteld op 1 gigabit dus daar ligt het ook niet aan.
Welke mogelijkheden heb ik nog meer? In de router zijn ook diverse aanpassingen mogelijk doch ben ik bang daar bijv. de beveiliging mee uit te schakelen.

Alvast bedankt voor de input aan deze (relatieve) leek...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

weet je zeker dat die 20 Mbit niet gelimiteerd is bij de server?

-_-

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:58

Barrycade

Through the...

Hoe test je inderdaad? is de ontvangende kant wel in staat om snelheden boven de 20 Mbit te ontvangen?

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-03 06:35
en probeer ook eens rechtstreeks op de gateway te testen...

• Edje040
littlejoannes schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:36:
Hoe test je inderdaad? is de ontvangende kant wel in staat om snelheden boven de 20 Mbit te ontvangen?
Volgens OnsNetEIndhoven is het 100Mbit up en down. Ik heb getest via speedtest.net, de sneldheidstest op de site van UPC en diverse testsites op www.glasvezel.nu

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit gedrag is by design :o

De Unique Selling Point van deze router is de zgn "Stream Engine", een ingebouwde trafficshaper die ervoor moet zorgen dat wat dan ook er verder gebeurt, er altijd bandbreedte beschikbaar is voor real-time zaken als gamen en VoIP. Hij is hier gewoon z'n werk aan het doen en te zorgen dat één app (je browser) niet de volledige US bandbreede inpikt :z

Ik vraag me af waarom je deze router gekozen hebt als je niet bewust bent van deze functionaliteit...

Instellingen voor de Stream Engine staan gewoon in de config scherm van de router achter 'Advanced'. Enige mogelijke issue is dat het je (forse) upload niet goed gedetecteerd heeft en dus "te" weinig bandbreedte vrijgeeft voor één app. Check even daar wat het gedetecteerd heeft. Als dat significant lager is dan 102400kbit/s is daar je probleem. Vink autodetectie uit en vul handmatig je upload in. Staat dat goed, dan is er eigenlijk niets aan de hand. Als je zeker wilt weten of je router het wel aankan kun je de stream engine tijdelijk uitschakelen, kijken wat je dan meet, en als je tevreden bent dat alles werkt de engine weer aanzetten :)

Oslik blyat! Oslik!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-02 20:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Edje040 schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 09:40:
[...]

Volgens OnsNetEIndhoven is het 100Mbit up en down. Ik heb getest via speedtest.net, de sneldheidstest op de site van UPC en diverse testsites op www.glasvezel.nu
ONE heeft zelf een speedtest pagina voor te testen.
Probeer je testbestand eens te uploaden zonder router ertussen, kijk of dat helpt.
met Iperf / Jperf binnen je netwerk testen, als je wel maximale doorvoer krijgt, dan zou ik voor firmware updates / router vervangen kiezen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• Edje040
dion_b schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:22:
Dit gedrag is by design :o

De Unique Selling Point van deze router is de zgn "Stream Engine", een ingebouwde trafficshaper die ervoor moet zorgen dat wat dan ook er verder gebeurt, er altijd bandbreedte beschikbaar is voor real-time zaken als gamen en VoIP. Hij is hier gewoon z'n werk aan het doen en te zorgen dat één app (je browser) niet de volledige US bandbreede inpikt :z

Ik vraag me af waarom je deze router gekozen hebt als je niet bewust bent van deze functionaliteit...

Instellingen voor de Stream Engine staan gewoon in de config scherm van de router achter 'Advanced'. Enige mogelijke issue is dat het je (forse) upload niet goed gedetecteerd heeft en dus "te" weinig bandbreedte vrijgeeft voor één app. Check even daar wat het gedetecteerd heeft. Als dat significant lager is dan 102400kbit/s is daar je probleem. Vink autodetectie uit en vul handmatig je upload in. Staat dat goed, dan is er eigenlijk niets aan de hand. Als je zeker wilt weten of je router het wel aankan kun je de stream engine tijdelijk uitschakelen, kijken wat je dan meet, en als je tevreden bent dat alles werkt de engine weer aanzetten :)
Ik ben me wel bewust van deze functionaliteit (er zijn diverse pc's aan gekoppeld alsmede xbox360 voor gaming en streaming) Ik zal de instellingen eens proberen..thanx! _/-\o_

• Edje040
kKaltUu schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 10:26:
[...]

ONE heeft zelf een speedtest pagina voor te testen.
Probeer je testbestand eens te uploaden zonder router ertussen, kijk of dat helpt.
met Iperf / Jperf binnen je netwerk testen, als je wel maximale doorvoer krijgt, dan zou ik voor firmware updates / router vervangen kiezen.
Laatste frimware zit er op...router vervangen is geen optie (net nieuw en hij zou het gewoon aan moeten kunnen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hij kan het prima aan. Van de week heb ik'm getest. Hij kon iig in beide richtingen 118Mbit/s aan waarbij het verlies door de router ertussen verwaarloosbaar was (minder dan 20kbit/s)
(dat was de snelste verbinding die ik ter beschikking had, hij zou rustig het dubbele moeten aankunnen als ik reviews mag geloven)

Oslik blyat! Oslik!

• Edje040
dion_b schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:05:
Hij kan het prima aan. Van de week heb ik'm getest. Hij kon iig in beide richtingen 118Mbit/s aan waarbij het verlies door de router ertussen verwaarloosbaar was (minder dan 20kbit/s)
(dat was de snelste verbinding die ik ter beschikking had, hij zou rustig het dubbele moeten aankunnen als ik reviews mag geloven)
Dat bedoel ik..

Het zal 'm dus wel ergens in de instellingen zitten zoals eerder in topic aangegeven..
Pagina: 1