Vrije plek op mijn laptop moederboard

Pagina: 1
Acties:

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Toen ik laatst mijn laptop (Acer Asprire 5610) openmaakte om het stof er uit te halen zag ik dat er een vrije slot aanwezig was. Het lijkt een beetje, maar dat kan mijn ongetrainde oog zijn, op een geheugenslot. Ik heb voor de duidelijkheid een foto genomen. Is er iemand die weet wat hier nog in kan?

Marco

Afbeeldingslocatie: http://bouwkamp.fmns.rug.nl/temp/laptop.jpg

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:30
Als ik mij niet vergis is dat geen geheugen slot, maar een mini PCI slot. Daar zou je bij voorbeeld een WIFI kaartje in kunnen steken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-01 19:42

Nik

Maak eerst eens een normale duidelijke foto... Die vergroting is echt handig (... not!). Pixelsoep van hier tot tokio. Leuk dat je het zelf 'voor de duidelijkheid' noemt ;)

Zoek anders eens wat voor moederplank het is, en google er eens op voor betere plaatjes, handleidingen en dat soort dingen. Heb je dat al gedaan?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025

Gé Brander

MS SQL Server

Haal je geheugenkaartje die er rechts van zit eens uit en vergelijk dan het slot van beide. Ik denk dat het inderdaad anders is, zoals olof al zegt, een PCI slot of zo. Maar de foto is niet echt scherp dus daar haal ik niet veel uit...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:32
De foto is niet echt denderend, dat moet ik Nik nageven, maar toch is hieruit wel op te maken dat olof gelijk heeft. Het lijkt inderdaad op een mini-pci-slot voor een wlan-kaart. Alleen zouden er dan ook nog twee draadjes moeten bungelen die je op het kaartje kunt aansluiten. Dat zijn je antenne's.

Overigens lijkt er middenonder in de foto juist zo'n soort wlan-kaartje te zitten. In dat geval is dit slot misschien bedoeld voor iets sufs als een 56k modem :)

Punctuality is the politeness of kings

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:38

lasharor

7 december 2004

Acer heeft altijd 2 van zo'n mini pci sloten, 1 is altijd bezet door de wifi en 1 is voor de bluethoot (vaak niet meegeleverde) module

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is het geen CF houdertje o.i.d. voor Robson of denk ik nu te nieuw voor de 5610 :X ?

De meeste mensen deugen!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 22:21
Google brengt mij op het volgende door te zoeken op het typenummer + manual: Zoekopdracht En verhip, 2e resultaat, pagina 5 van de pdf staat, JP28: MINIPCI Connector (TV-Tuner).

*knip* en post aangepast

[ Voor 56% gewijzigd door GENETX op 30-01-2009 12:01 . Reden: ipv een link naar de pdf een linkje naar het google resultaat ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Uit de service manual: JP28 MINIPCI Connector (TV-Tuner)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:33
Oftewel een MiniPCI slot. Kabels hoeven er niet bij te zitten, de andere is namelijk al WLAN. MiniPCI is hetzelfde als je PCI in je PC, je kan er van alles in proppen. Bij Acer is hij bestemd voor een optionele tuner (zie handleiding) maar ik durf met 90% zekerheid te zeggen dat er ook wel iets anders in gaat werken zoals een interne Bluetooth module oid.

Zoals Mr.B al aangeeft zou je de volgende keer wellicht zelf eens kunnen proberen op te zoeken wat het is met behulp van een zoekmachine of handleiding.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 30-01-2009 11:59 ]

Pagina: 1