Controlen van internetverkeer.

Pagina: 1
Acties:

• eXop
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 22:16
Zoals zoveel pechvogels van dit forum ben ik ook geketend aan een limiet op het dataverkeer over men internetlijntje uit België.

Ik zit met 8 mensen op kot en, je raad het al, er is er eentje bij die het voor zichzelf opeist maar het niet wil toegeven. En uit veel andere topics kon ik concluderen dat een servertje met monowall een van de betere oplossingen is. Die dan dient als router.

Het probleem is dat de normale router en de daadwerkelijke internetkabel zich op de kamer bevinden van iemand die enorm asociaal is (hij doet zelfs zijn deur niet open) en dat zie ik helemaal niet zitten om dat allemaal in zijn kamer te laten staan.
Dus was ik aan het denken om de server als proxy te gebruiken.

Is dit mogelijk met monowall?

Verder heb ik nog wat vragen over het monowall pakket.

Kan ik per ip/mac het gebruik monitoren?
Kan ik bepaalde website's blokkeren?
Kan ik per mac internetverkeer blokkeren?

Alvast bedankt.

exop.io

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Als je een proxy wil opzetten kan je beter Squid gebruiken

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• eXop
Het zou geweldig zijn als deze ook over de mogelijkheid had om gebruikers te kunnen controleren op de hoeveelheid van hun gebruik.

exop.io

• kwadratius
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-10-2022
Wat lijkt je van traffic shaping?
Kun je installeren op linux server, daar kun je aangeven wat het maximum is dat er uitmag per client...

je geeft bij traffic shaping aan hoeveel capaciteit je hebt, kunt eventueel prioriteiten aangeven (QoS), en hoeveel iemand maximaal kan gebruiken

Ik dacht dat de tool tc heette (Google weet meer)

link: http://www.knowplace.org/...ic_shaping_with_linux.php

[ Voor 53% gewijzigd door kwadratius op 30-01-2009 17:35 ]

• eXop
*bump*

exop.io

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bump? Heb je aleens naar de oplossing van kwadratius gekeken? Verder gezocht naar traffic shaping? Valt redelijk wat op got over te vinden.
Pagina: 1