Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arias45
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-07 12:24
Hoi,

Ik heb sinds vandaag de Samsung NC10 binnen en ben er zeer tevreden over.
Hij is ontzettend zuinig en kan me torrents en nieuwsgroepen er makkelijk mee binnenhalen.

Mijn Desktop PC is echter wat minder zuinig en met alles overgeklokt en 2 videokaarten in sli wil ik niet eens weten wat dat ding verstookt.

Ik vroeg me daarom af of het mogenlijk is de Samsung Netbook als een soort van downloadserver te configureren en deze dan snachts aan te laten.

Ik weet alleen niet of dit schadelijk is voor de hardware en of ik, wanneer ik dit wil doen de accu het beste eruit kan halen omdat die misschien slijtage ondervind?

Ik weet dat laptops er minder goed tegen kunnen om 24/7 aan te staan, maar dit zijn wat minder warmwordende hardware (volgens mij, netbookje is nog niet echt warm geworden).

Heeft iemand misschien ervaring ermee of een tip?

Alvast bedankt voor de tips als die er zijn ;) !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 14:49
Ben zelf ook in het bezit van een NC10 en deze zeer goed inzetbaar voor dergelijke taken. Wat ik je wel kan aanraden is om de laptop in de zogenaamde 'Silent Mode' te zetten. Hierdoor wordt de Atom teruggeklokt zodat er nog minder warmte wordt gegenereerd.

Succes! :)

Mijn Systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
ron_stultiens schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:58:
Ben zelf ook in het bezit van een NC10 en deze zeer goed inzetbaar voor dergelijke taken. Wat ik je wel kan aanraden is om de laptop in de zogenaamde 'Silent Mode' te zetten. Hierdoor wordt de Atom teruggeklokt zodat er nog minder warmte wordt gegenereerd.

Succes! :)
Ik heb hier zelf een asus eee desktop voor gekocht. Deze hangt in de "stoppen" kast. Achteraf had ik beter een netbookje kunnen kopen, deze zijn maar een klein beetje duurder en hebben door het scherm meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arias45
Thx voor jullie reactie :)
Op silent Mode wordt ie idd ook niet warm.
Ik vroeg me alleen nog af of de accu hier onder lijdt.

Als ik hem 24/7 aan de netsroom laat hangen, kan ik dan beter de accu verwijderen of heeft dat geen invloed op de levensduur van de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08 07:56
Je accu kan als UPS dienen.

Je moet wel opletten als er een SSD in zit, die veel sneller slijt bij veel schrijfacties. Als je het niet erg vindt je SSD binnen een paar jaar (of sneller) te vervangen, is dit een goed plan. Je zou ook een externe harde schijf kunnen gebruiken voor de downloads zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arias45
Er zit een HDD in. Ga hem lekker als servertje gebruiken dan :)

Thx voor alle reacties!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Misschien een beetje idioot om dit topic nu een trapje te geven, maar ik ben van hetzelfde idee. Ik heb mijn netbook vervangen voor een desktop.

Dus nu heb ik een netbook over die best zuinig kan zijn. Het enige waar ik over denk is dit:

Als ik de accu uit de netbook haal, ontlaadt deze zich. Kunnen accu's hier aan kapot gaan? Of is het dan verstandiger om de accu in de netbook te laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Lithium accu's kan je wel voor langere tijd bewaren, dit doe je door ze rond de 60% op te laden en daarna koel te bewaren, dan gaan ze het langst mee.

Ik zou de accu erin laten zitten (als UPS), ware het niet dat als je absoluut het laagste stroomverbruik wilt hebben je hem er inderdaad beter uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Volgens mij word de accu niet opgeladen als die boven de 95% zit. Je kan hem dan gewoon erin laten zitten? Misschien iemand die dit kan ontkrachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

persoonlijk zou ik hem lostrekken. scheelt weer vermogen in het laadcircuit

bovendien de toegevoegde vaarde van de "ups" is nogal laag imho.
als de stroom uitvalt valt je modem en andere zut ook uit.

het enige argument wat overblijft is corrupute van data naar je hd. Ik forceer mijn laptop vaker uit dan dat ik stroomstoring heb. en nooit een centje pijn. delayed writes uitschakelen (in ieder geval bij een extra usb drive) zal helpen

Iperf

Pagina: 1