Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb deze avond een mooie nieuwe Samsung LCD tv gekocht, type LE40A656

Nu sluit ik het toestel aan, stel de zenders in. Vervolgens sluit ik m'n laptop erop aan via VGA, krijg beeld en bedenk me dat het wel leuk zou zijn iets in HD op het scherm te toveren.

Na wat zoeken heb ik iets gevonden en open de stream; het downloaden duurt ff, dus zet de stream op pauze... wacht even tot het balkje wat voller is en... pats!!!

TV geeft een tik geluid en de stoppen vliegen eruit!

Ik zet de stoppen weer goed, maar de tv doet niks meer; ander stopcontact zelfde verhaal.

Wat is hier net gebeurd??? Heb het boekje uitgeplozen, op internet gezocht, maar kan niks vinden... Iemand hier ervaring mee/advies?

Wordt morgen dus weer terug naar de winkel sowieso |:(

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:01
Ik denk dat je topictitel mooi omschrijft wat er gebeurd is ;) . Voor de zekerheid, check welke apparaten er nog meer op de groep zijn aangesloten die wellicht ook veel stroom verbruiken, misschien is het stroomverbruik van de TV de druppel die de emmer deed overlopen. Dan nog zou van het wegvallen van de stroom een TV niet kapot mogen gaan, maar je weet maar nooit.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Gevalletje DOA, lijkt me :)

Morgen terug en garantie claimen... veel succes in de winkel!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik zou er niet te veel woorden aan vuil maken. Als je in de winkel komt: "Hij doet het niet." Als ze dan gaan testen zullen ze tot dezelfde conclusie komen. Met het verhaal wat je hier ophangt zullen ze altijd gaan zoeken naar 'oneigenlijk gebruik' om er onder uit te komen. Hoewel een TV langer dan dat hoort mee te gaan (heb ik wel eens vernomen... :P) kunnen ze eventueel toch moeilijk gaan doen.

Verwijderd

Ze doen altijd moeilijk... :P

Maar jij hebt nu gewoon recht op reparatie/vervanging van de tv.

Verwijderd

Dat is zeker waar, maar als je je hele verhaal met downloaden, je computer, zekeringen die er uit knallen en een tikkende TV begint op te hangen, willen ze nog wel eens iets lastiger zijn.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:13
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 00:55:
Ze doen altijd moeilijk... :P

Maar jij hebt nu gewoon recht op reparatie/vervanging van de tv.
Zolang er mensen zijn die misbruik proberen te maken van regelingen zal er altijd gecontroleerd moeten worden of je wel echt voor in aanmerking komt, al moet ik zeggen dat het opzich altijd wel heel lullig overkomt als jij als goed willende klant een kapot product koopt ofzo maarja dats de moderne wereld he :(

Maar goed, gevalletje van pech denk ik, winkel zou hem zonder als teveel gemor moeten ruilen, en dan maar hopen dat de valse start weer goed wordt gemaakt door een goede vervanger :)

Verwijderd

In ieder geval geen genoegen nemen met opsturen ter reparatie. Dit is idd DOA en je hebt recht op vervanging.

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen bedankt voor de reacties...

Heb gebeld en ik mag hem om komen ruilen vanmiddag. Wat was ik er ziek van gisteren avond trouwens, baalde echt flink (en nog wel).

Wat MarcoC ook aangeeft, was ook mijn eerste ingeving; heb r ook een receiver aanhangen die aanstond en dus die laptop. Heb alles eruit gehaald en nog eens geprobeerd; stoppen er weer uit. Maar toen bedacht ik me ook; mijn receiver is 6 x 125 Watt (weet niet of dit te vergelijken is met de 240 W van het toestel??), soms heb ik hem zo goed als helemaal open zonder problemen. Wat zou zo'n tv dan uitmaken (hij stond op fluister stand, want m'n vriendin lag al te slapen). En dan nog, zoals MarcoC ook al aangeeft; dan zou hooguit de stop eruit moeten knallen, niet heel de tv :)

Maar ik denk dus idd een gevalletje van pech, ga het toestel omruilen vanmiddag en ze deden helemaal niet moeilijk eigenlijk (Saturn Tilburg). Heb wel n beetje vrees om de volgende aan te zetten straks :D

Maar weet iemand hoe dit zou kunnen? Een kortsluiting in het toestel oid? Of kan het ergens toch aan mij liggen??? Kan toch eigenlijk niks fout gaan bij het aansluiten zou je denken :) en ben best handig met electronica, maar als zoiets gebeurd begin je toch aan dingen te twijfelen ;)

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
De korte versie: apparaat is gewoon stuck. Tenzij je zelf *heel* erg dom bezig bent geweest (type de verwarming als verlengdraad gebruiken ofzo.....)

De lange versie: De manier van aansluiten van gewone huis- tuin- en keuken electronica mag eigenlijk niet uitmaken. De enige uitzondering is als je veel apparaten met veel vermogen, op 1 groep aansluit. Een gewone electrische groep kan maximaal 16A*230V = ~3600W leveren. Twee waterkokers a 2000W per stuk is dus al te veel! Maar TVs, radio's, versterkers, PCs en al dat soort spul komt hier eigenlijk nooit in de buurt.

De enige andere verklaring voor een stop die eruit vliegt, is dan 'kortsluiting'. Ofwel in je apparaat - en dan is ie echt goed kapot. Ofwel in je draden - misschien per ongeluk een draad ergens klem komen te zitten tussen scherpe metalen delen?

Als je je apparatuur 'gewoon' aansluit (dus niet de 220V stekker in je netwerkkaart proberen te frotten...), met gewone kabels zonder beschadigingen, dan mag er gewoon geen stop uit vliegen.

Verwijderd

Topicstarter
shit, mag je de verwarming niet als verlengdraad gebruiken???? ;)

Maar zonder gekheid; je verhaal bevestigd mijn gedachten. Bedankt daarvoor, nu kan ik zonder schroom (als ik dat al had) gaan foeteren als ze opeens toch moeilijk gaan doen, wat ik eigenlijk niet verwacht, maar toch :)

Laat hier nog wel even weten hoe het gegaan is en of de nieuwe er weer uit is geknald ;)
Pagina: 1