Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Certificaat importeren in Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
Beste Tweakers,

Om mijn uitgaande emails te versleutelen heb ik een certificaat aangevraagd bij uitgever Thawte.
Enfin, na de nodige administratie heb ik nu een mycert.spc bestand gedownload waarin mijn certificaatgegevens staan. Ik moet deze importeren bij de account settings van Thunderbird, als ik
dit doe vraagt deze 2 maal om een wachtwoord, vervolgens gebeurt er niks. De sleutel word dus
niet geimporteerd. Ik heb een tijd lang rondgezocht op GoT en Google maar helaas geen antwoord.
Heeft iemand een idee? _/-\o_

1
Afbeeldingslocatie: http://files.xant.nl/temp/1.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://files.xant.nl/temp/2.jpg

3
Afbeeldingslocatie: http://files.xant.nl/temp/3.jpg

En dan kom ik weer uit bij 1 zonder enige notificatie :+

[ Voor 4% gewijzigd door Xanthium op 30-01-2009 00:12 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Geen oplossing, maar je eigen certificaat wordt niet gebruikt om te versleutelen, maar om te ondertekenen. Versleutelen doe je met het certificaat van de ontvangende partij.. Anderen kunnen jou certificaat gebruiken om mail naar jou te versleutelen. Zij ondertekenen dan met hun eigen certificaat. (even kort door de bocht)

Kan je hem voor de test eens proberen te importeren in het vakje erboven, voor digitale ondertekening. :) Kijken of dat wel werkt?

[ Voor 40% gewijzigd door Equator op 30-01-2009 11:23 ]

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 11:59
hmm nee dat werkt ook niet, als ik op Selecteren in dit scherm druk krijg ik de melding
"Certficatenbeheerder kan geen geldig certificaat vinden dat kan worden gebruikt om uw berichten digitaal te ondertekenen"

Ik zal toch eerst dat certificaat moeten importeren in die certficatenbeheerder... jammer dat dit zo te zien neit mogelijk is. Wel vreemd want het is gewoon een standaard certificaatbestand. Snap ook niet wat er bedoeld word met 2keer dat wachtwoord invoeren voor verschillende redenen... misschien gaat het daar wel fout

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dat ligt aan de export methode. De container waarin zowel je certificaat (publieke key plus ondertekening van CA etc. ) en je private sleutel zit is beschermd met een wachtwoord. Dat is de eerste melding.

Daarna is je private sleutel ook nog eens beschermd met een wachtwoord. Dat is de 2e melding.

Overigens klopt er van de naamgeving van deze zaken in Thunderbird vrij weinig ;) Maar dat zal met vertalen fout zijn gegaan.

Dat bestand dat je hebt. ALs je dat renamed naar een extensie als .pfx kan je deze dan met Windows importeren? Door er simpelweg op te dubbelkklikken en de wizard te volgen?